michal134 Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Witam, Posiadam E39 528i. Ostatnio zmieniłem olej z Castrola 10W40 (niestety poprzedni wlasciciel zalał) na Valvoline MaxLife 5W30. Jak narazie po wymianie oleju przejechalem jakies 150-200 km i zauwazylem, ze silnik zaczal glosniej pracowac. Ponadto w silniku wczesniej widoczny byl brazowy nagar, dzisiaj po zajrzeniu po korek zauwazylem, ze nagar zrobił sie białawy/jasnoszary. Czy to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Kolego niema takiego oleju jak maxlife 5W30.Ale jest 5W40 jeśli zalałeś syntetyk.Może miałeś już smołę zamiast oleju i po wymianie wszystko zostało wypłukane...Jeśli chodzi o valvoline to bardzo dobry olej i u mnie przy zmianie z castrola na maxlife syntetyk jest lepiej i ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 W30 jak dla mnie za delikatny film olejowy do leciwego M52, jak lejesz taki olej musisz mieć pewność że silnik jest w dobrej kondycji - twój miał tonę nagaru. Trzeba było z półsyntetyka przejść na 5W40, albo na 5W50. Poczekaj może się uspokoi, teraz będzie wypłukiwał nagar po Castrolu. Pojeździj bez szaleństw kilka tyś km, silnik sie wyczyści i powinno byc ok. 200km to jeszcze mało. Co to znaczy że silnik jest głośniejszy - zawory grają? Ile masz przejechane na tym piecu? Gaz jest? Nagar zrobił się biały bo za krótkie odcinki może robiłeś tym autem i silnik jest niedogrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal134 Opublikowano 6 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Kolego niema takiego oleju jak maxlife 5W30.Ale jest 5W40 jeśli zalałeś syntetyk.Może miałeś już smołę zamiast oleju i po wymianie wszystko zostało wypłukane...Jeśli chodzi o valvoline to bardzo dobry olej i u mnie przy zmianie z castrola na maxlife syntetyk jest lepiej i ciszej. To co kupilem w takim razie? http://www.kolegaberlin.pl/pol_pl_Valvoline-MaxLife-FE-5W30-6L-4-2--5014_1.jpg Co do krotkich odcinkow to prawda, do pracy mam 8km, dodatkowo 3-4 razy w tygodniu robie jednorazowo po 40-50km. Chodzi tylko o to, ze ten nagar ktory byl wczesniej koloru czekolady (z tego co wyczytalem dzieje sie tak po Castrolu Magnatecu) zmienił kolor na mleko, czy to jest ten skutek wypłukiwania? Silnik wczesniej pracowal cicho i równo, teraz popyrkuje jak diesel. Według licznika mam przejechane niecałe 104 tys. km, stan auta nie wskazuje zeby tam były nalatane miliony. LPG nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) A to jakaś nowość "for fuel economy" pierwszy raz widzę maxilfe fe 5W30 Zalałeś niesprawdzona nowość. A jeśli chodzi o sprzedawcę z aukcji to też kupuję u niego maxlife ale 5W40 Edytowane 6 Października 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal134 Opublikowano 6 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Chcialbym sie jeszcze dowiedziec co w przypadku jesli silnik sie nie uciszy? Zmieniac na inny syntetyk? Wracac do polsyntetyku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Ja bym spróbował jak wyżej zalać 5W40 a jeśli po kilku tysiącach będzie to samo to 10W40 będzie dobrym rozwiązaniem.Pewny jestem,że teraz jak zlejesz ten olej to już będzie brudny...Pośmigaj na 5W40 trochę i zobaczysz czy będzie lepiej czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 I zrób płukanke silnika przed kolejną wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Płukanka już się sama zrobiła po castrolu.Tylko spuść olej jak auto będzie zagrzane czyli wskazówka w pionie często na to też nie zwraca się uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 5W30 jest olejem energooszczędnym raczej do nowoczesnych silników,na cieńszy film olejowy i łatwiej go zerwać. W sumie to w instrukcji jest on dopuszczalny do M52, warto jednak sobie zerknąć do tej samej instrukcji i jest tam też 15W40 który nie muszę mówić jaką jest herezją w R6. Przejście z Castrola pół syntetyka na taką rzadziznę nie było dobrym pomysłem czego masz skutki. Trzeba było podpytać i poczytać na forum. JAk po 500 km się nie uspokoi ja bym zmienił na 5W40 nie poto się przechodzi na syntetyk żeby silnik miał gorzej. Swoją drogą długo masz auto? Może na nalepce masz 10W40 a w silniku pełno "moto doktorów"? Puki co niech się płucze silnik, szkoda oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal134 Opublikowano 6 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Auto kupiłem prawie rok temu, facet powiedzial ze jest zalany Castrol 10W40 i taka była tez zawieszka. Przejezdzilem przez ten czas 10kkm i nic sie nie dzialo, dopiero od jakichs 50km silnik chodzi glosniej i jakby bardziej wibruje. Przed wymiana oleju siedzialem pare dni na roznych forach i w 90% byly odpowiedzi zeby lac odrazu syntetyk czy to 5W30 czy 5W40 czy 0W40. Zreszta wczesniej mialem Audi 2.8 V6, które po zalaniu syntetykiem nie mialo takich objawow nawet po ponad 1000km, dodam ze Audi mialo ponad 320 tys. przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieldeni20 Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Ja zalałem ale do swojego diesla olej Total Quartz 5w40 i jest Ciszej jak na tym syfie castrola ja na twoim miejscu bym zalał ale 5w40 i jeździł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Filtr oleju jakiś markowy dałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Słyszałem,że tandetny filtr oleju może się rozsypać czy zostać zassany więc nie warto oszczędzać parę złociszy.Ja wsadzam filtr Mann`a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieldeni20 Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Ja wspieram swoich i zawsze Filtron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Chodzi jak diesel?zmieniles olej z pol na pelny syntetyk?to i luz na vanosie dal o sobie znac,zaciesnic go i po problemie Pozdro Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhu Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Hydrauliczne popychacze nienawidzą gęstego oleju. Do M52 tylko syntetyk. 5w40 jest w sam raz. Valvo/Motul/Liquimoly/Millers, ostatnio polecany TOTAL quartz energy. Przed wymianą oleju dobrze wypłukać silnik. Zalać np dwie buteleczki płukanki LM'a i potrzymać z 5-10min na lekko podwyższonych obrotach. Filtr oleju też nie bez znaczenia - Ja kupuje Manna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal134 Opublikowano 8 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Witam ponownie, Przysłuchałem sie dzisiaj znow, wydaje mi sie ze silnik chodzi ciszej, jednak lekko wibruje. Po przysluchaniu sie slychac tykanie z lewej strony silnika, tzn. od strony pasazera. Jakas konkretniejsza diagnoza? Wspomniany na poczatku nagar zaczyna sie splukiwac, juz nie jest biały, jest brazowy jak wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmonowski Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Ja teraz robiłem uszczelkę pod głowicą i w silniku występuje "cykanie" jak u Ciebie z lewej strony. Mechanik twierdzi że to któryś z popychaczy ale podobno nie da się określić który "Cyka" i wymienić trzeba wszystkie (w moim wypadku 4 sztuki). Póki co tego nie robię bo wywaliłem trochę kasy na naprawę ale jest to dość denerwujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Jeśli wymiana oleju nie pomoże to hydroregulatory do wymiany, w m52 masz 24 sztuki i lepiej wymienić wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Tylko koszt samych ori hydrosów duży a i roboty jest trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 No koszt duży. Wiem bo wymieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Spokojnie nie straszcie kolegi! Jego silnik ma 140 tyś x2 - jeśli był kręcony. Aż takiego scenariusza bym nie przyjmował. Obstawiam że to wtryskiwacze tak cykają. jak by hydropopychacze był do dupy rano miał by motorycznego bociana pod maską. Kolego podjedz do jakiegoś mechanika albo kogos kto się na tym zna i niech oceni te stuki. Tak na odległość my możemy tylko wróżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Ja miałem nieco ponad 200tys przy wymianie, także nie ma reguły, wszystko zależy jaki ktoś wcześniej lał olej, no i od użytkowania. Jeżeli jest to z lewej strony silnika to albo hydroregulatory, albo coś z zaworami, chociaż to różnie bywa, bo dźwięk potrafi roznosić się po komorze silnika i dawać mylne wrażenie co do miejsca gdzie cyka czy tam stuka. Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika i niech Ci osłucha silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 I ile cię wyszła wymiana hydrosy plus robota ? Pytam na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.