matiswidnica Opublikowano 30 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Cześć , mam problem ze zmiana biegów , mianowicie przy zmianie biegów od 1 do 3 czasami nawet 4 słychać głuche uderzenie i delikatne szarpnięcie autem , biegi trochę cieżko wchodzą tak jakby z takim zgrzytem nie wiem jak to dokładnie opisać , po prostu cieżko wchodzi na swoje miejsce i tak jakby szural o coś , dodam ,ze gałka się trzęsie podczas jazdy nie ważne na którym biegu. Dosyć haotucznie to opisałem ale lepiej nie potrafię. Jakieś propozycje ? Wielkie dzięki za każda podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szopu Opublikowano 30 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Poduchy? Wybierak na skrzyni? Może to nie skrzynia a sprzęgło/wał dostało gdzieś po dupie. Trochę chaotycznie do ogarnięcia pisemnie i wróżenia na ślepo. Lepiej zabierać furmanę i uderzaj do majstrów forumowych z Wrocławia. Ogarną.happy_bmw Podpowiedzieć mogę że spotkałem się z czymś a'la podobnym w piątce, przegub elastyczny wału - problemem było szarpanina na 1-2-3 bieg, automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 1 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 (edytowane) Ja mam podobne objawy, słychać przytłumione, tępe uderzenie przy zmianie biegów. Ciekawostką jest to, że słychać to nawet na postoju przy wrzucaniu pierwszego biegu:) Do tego drążek zmiany biegów jest mocno luźny (jeszcze nie fruwa sam, ale można nim spokojnie zamieszać jak w herbacie ). A co do samej diagnozy to wyczytałem, że półośki mogą mieć coś wspólnego z takimi objawami. Plus tak jak było wcześniej wspominane poduchy, łącznik elastyczny, i słynna tuleja nr 9 RealOEM.com BMW E46 320d REAR AXLE CARRIER Jeśli uda Ci się namierzyć winowajcę do koniecznie się pochwal Edytowane 1 Października 2014 przez Buczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiswidnica Opublikowano 1 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 U mnie jest identycznie ze drążkiem można mieszać jak herbata hehe i tez słychać stuki na postoju. jak będę w domu to przeczytam tego linka którego dałeś. Wielkie dzięki za odzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viktor1987 Opublikowano 1 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 siema jezeli nie wykryles luzow,a lubiales nie raz sobie ruszac ze slizgiem to wes lyzke i sprawdz wozek tylni w ktorym jest most zamontowany a rame do ktorej ten wozek przykrecony jest(4sriuby) i sprawdz czy czasem nie wyrwales,golem okiem moze byc nie widac,dopiero jak lyzka,prentem czy czym poruszasz. moze tam bedzie twoj problem. pozniej napisz co ustaliles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 1 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Właśnie skończyłem lekturę wątku o samochodzie Szymona z forum bmw-klubu który zmagał się z podobnymi problemami jak my. Generalnie wymienił pół auta, jak nie lepiej Ale z rzeczy nas interesujących to: -"9" - link z poprzedniego postu -obie "7" -sprzęgło -dwumasa -shiftpin'y - nie bardzo wiem jak to się nazywa po polsku, ale tu rozgrywa się impreza z luźnym lewarkiem -później jeszcze wpadł inny dyfer - ale to już chyba poza konkursem do tego wspomniane wcześniej elementy "eksploatacyjne" -poduszki motor + szkrzynia -łącznik elastyczny -wypada zerknąć do półosiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiswidnica Opublikowano 2 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 O cholera ... Postaram się w tygodniu dorwać podnosnik od ojca kumpla i posprawdzać wypisane wyżej niektóre rzeczy. Oby się udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 2 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Może zbyt dramatycznie zabrzmiało Szymon wymienił pół auta bo jest zapaleńcem i sam wszystko robi Generalnie da się ogarnąć temat bez góry kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 2 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Przyczyn moze byc wiele ,począwszy od skrzyni po dyfer ,wiec trzeba sprawdzac ,tak nic nie wymyślisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricz Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Też miałem głuche stuki. Strasznie mnie to irytowało. Własnie jestem po wymianie tulei, która podtrzymuje dyfer (chyba "9"). Stuki ustały Jak sprawdzałem wcześniej na kanale to widać było jak podczas ruszania przód, tył tuleja gięła się do góry i do dołu. Widać było na niej lekkie pęknięcie. Ostrzegam wymiana jest dość ciężka. Cały dzień z nią walczyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 A próbowałes ją wyciągnąć za mocą sruby? Ktoś gdzieś na forum pokazywał jak to fajnie wyjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skayler Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Oh ja tak mam od pół roku i już się przyzwyczaiłem, po prostu gumy na dyfrze mi się wyrobiły, a żeby je wymienić (mimo, że drogie nie są bo 70zł sztuka) to trzeba cały dyfer wyjąć, a w to się bawić na razie nie mam czasu, więc sobie tak jeżdżę i ze stukaniem na biegach Jak Ci to bardzo przeszkadza to sprawdź czy u Ciebie również to gumy na dyfrze, bo jak nie, to możliwe, że trzeba olej w skrzyni zmienić lub, co gorsza, istnieje możliwość, że buda Ci pękła i trzeba spawać znajomy tak miał, po prostu ktoś e46, które kupił za mocno piłował na ręcznym i taka blacha się odchyliła i pękła, można to zobaczyć jak się weźmie auto na kanał i na ręcznym próbuje jechać do przodu i do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricz Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 A próbowałes ją wyciągnąć za mocą sruby? Ktoś gdzieś na forum pokazywał jak to fajnie wyjąć. Miałem nawet ściągacz do łożysk i nie dało radę śrubą. godziny rozwiercania tulei walenia młotem to pełnego jej zniszczenia i poszło Nową też było ciężko wciągnąć na swoje miejsce, śruby od ściągacza się zrywały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buczu Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Zamiast się szarpać można do Czakssa podjechać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 śruby od ściągacza się zrywały... Strach pomyslec co tam u Ciebie musialo sie dziac pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 9 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 W poprzedniej bumce, jeszcze e36 miałem taki problem, że przez jakiś czas przy zmianie biegów czułem głuche puknięcie, dodatkowo przy starcie też było to słychać. Pewnego pięknego dnia chcąc wyjechać z parkingu auto stanęło w miejscu i koniec. Półośka była tak wyrobiona, że po prostu ją wyrwało Za nową w serwisie śpiewali mi coś około 1500 zł więc kupiłem używkę za 150 zł i problem ustał Proponuję to sprawdzić, bo niekoniecznie musisz dużo latać bokiem, żeby ten element Ci poleciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiswidnica Opublikowano 13 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Auto na podnośniku , cały tylny zawias ok , wszystkie wahacze, wszystkie gumy, tuleje plywające , wszytko ok... za to dowiedziałem się ,że wał napędowy ma luz, jakies 1/5 obrotu. Poszukiwań ciąg dalszy. Podjadę jeszcze do kilku "speców". Dodam ,że stuki są nawet na postoju. Np: parkuje auto na 1szym biegu -> gaszę silnik -> zostawiam na biegu(zgaszone auto) -> wrzucam na luz i słychać głuchy stuk, dodam ,że auto zostaje w tym samym miejscu nie przemieszcza się nawet o 1cm. hmm... Ciekawe co to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zock Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Również mam coś podobnego, także podpinam się pod temat. Z tego co się dowiadywałem to mechanik mi powiedział że stuk słychać ze skrzyni (w kabinie efekt jest taki jakby z tyłu szło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skayler Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 sprawdź bude, gumy na dyfrze, olej w skrzyni itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Moze dyfer wy***any ,mozna sprawdzić kręcąc walem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 13 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ja mialem problem z buczeniem od 80km/h do 160km/h i tez mi glucho wali jak zmieniam biegi lub wbijam 1 na postoju to walnie. Wymieniłem łącznik elastyczny wału (lemforder), podpora wału(meyle), nowy(uzywany) wał bo krzyzak zapieczony byl, nowy(uzywany) dyfer. Podłoga cala i zdrowa nad dyfrem bo ogladalem jak zmieniałem. Teraz buczy tylko przy 110km/h i dalej glucho bije przy zmianie biegow. Jeszcze załoze podpore wału na LEmfordera bo ta meyle ma nie za fajne opinie. Takze wydaje mi sie, ze problem z waleniem podczas zmiany biegow lezy w tulejach dyferencjału. Kiedys bede mial kase to je wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiswidnica Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Moze dyfer wy***any ,mozna sprawdzić kręcąc walem I jak będę kręcić wałem to czego mam szukać/nasluchiwac? Czy będzie szukać tak? Dodam że jak auto było na podnośniku to jak kręcilem tylnym kołem to drugie się nie obracalo tak powinno być? Bo niby jak kręci się jednym kołem to drugie się kręci w przeciwnym kierunku Edytowane 15 Stycznia 2015 przez matiswidnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 17 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Masz szperę i tak ma być.W jaką drugą strone kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.