kubabed0 Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Mam pytanie takiej natury. Mam e30tke z motorem M10 a chciałbym zamontować ten nowszy motor 1,8 m40 (chyba takie ma oznaczenie jak w 1,6) i nie wiem czyblok silnika jest to ten sam odlew co M10 . Czy skrzynia biegów będzie pasowała czy też ją muszę wymienić? W moim M10 jest wszystko ok. tylko przy odpalaniu silnika np. rano bardzo długo gaśnie mi ciśnienie ok 30 sekund i lecz dzieje się to tylko po dłuższym postoju auta póżniej jest ok . wydaje mi się a raczej jestem pewien ze to pompa oleju i strasznie mi klepią zawory na gorącym silniku . to tylko tak apropos na koniec, możecoś doradzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniek100 Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 blok jest na pewno inny bo m40 ma pasek razrzadu, a ty masz lancuch.Inna tez bedzie insalacja elektryczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 nie zamieniaj M10 na M40 , 90% osób powie Cie że M40 to gorszy silnik , jeśli już to na M20, ale to koszta wysokie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Nie wiem jak jest w M10 ale tam zawory chyba da rade wyregulować. Po za tym sprawdż ciśnienie manometrem bo to może być czujnik lub pompa, a wymiana silnika jest nie porównywalnie droższa niż wymiana wszystkich tych części wraz z regulacją zaworów naraz. A ponadto musiałbyś zdrowy silnik znależć co też nie jest łatwe. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 13 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 na początek zmień olej.a co do zaworów to można je ustawić na szczelinomierz <bmw_1> .ja na twoim miejscu niezamieniałbym m10 na m40,uważam że m10 jest bardziej trwały a osiągi są takie same :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 13 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 uważam że m10 jest bardziej trwały a osiągi są takie same Czytałem gdzieś, że M10 jest nieco słabszy od M40, jednak osobiście tak jak przedmówca wolałbym chyba M10 (ten drugi miałem i nie chcę o nim więcej słyszeć). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadzik Opublikowano 14 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Witam ostatnio miałem te same problemy z moim M10 co ty, rano gasła gdzieś przez pięć minut,było strasznie ale już chodzi jak zegareczek. 1.Ustawiłem zawory okazało się że na wydechowych nie było wogóle luzu! a wiadomo co się z tym wiąze... 2.Ustawiłem zapłon na lampe do znaków,miałem przestawiony aparat o jakiś ponad centymetr! 3.Ustawienie wolnych wolnych obrotów(śruba na płaski śrubokręt obok wtryskiwacza rozruchowego) 4.Delikatna regulacja powietrza na zaworze dodatkowym powietrza. A teraz rano trzyma sobie ok 1200 obr i nic nie gaśnie,potem jak się nagrzeje ok 800obr/min. jestem zadowolony powodzenia jak coś to pisz na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.