Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z abs i asc


Georgii

Rekomendowane odpowiedzi

Są tylko dwie możliwości:

- umiera czujnik

- zimne luty (tak się potocznie nazywa ale prawidłowo to pękają połączenia w module ABS/ASC wykonane cienkim drutem aluminiowym)

Na zdjęciu to ten obszar zaznaczony na czerwono

attachment.php?attachmentid=31599&stc=1

ale to zależy od modelu, jednakże w każdym to występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem piastę i założyłem zamiennik może właśnie od tego świruje tylko chyba zacznę od czujnika aby się nie pchać w koszty.

A nie idzie tego czujnika sprawdzić w inpie w czasie jazdy aby wiedzieć w co celować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się, że chyba tylko oscyloskopem można by się wpiąć w przewody idące od czujnika do sterownika ABS i w trakcie jazdy wyczajać. Ja tak doszedłem do czujnika wałka wyjściowego bo wariował - niby OK a wywalał błąd w "shadow".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podpiąć inpe i obserwować odczyty z czujników , z doświadczenia wiem że zwykle jak czujnik gubi chwilowo sygnał to winna jest Piasta, zamień czujniki miejscami lewy z prawym i będziesz wiedział gdzie szukać dalej

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od zamiany czujników.Jeśli to nie pomoże będę myślał nad sterownikiem.Piasta jest nowa ale nic się nie działo i tej samej firmy mam z drugiej strony i jest ok.

Andrii a jak coś to sterownik trzeba wykręcić do naprawy czy można to zrobić "na aucie" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te zaznaczone na czerwono w zdjęciu na poprzedniej stronie, robi się to specjalnym klejem przewodzącym prąd, lutownice odradzam bo łatwo poprzepalać i później nie będzie już co naprawiać... te luty to najczęstszy problem sterowników z numerem kończącym się na 001, ale sprawdź najpierw te czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam jak wyżej, kol. grzesiek2304 ma rację i tak jak pisałem pękają połączenia te widoczne na moim zdjęciu. Sam robiłem swój sterownik srebrnym klejem przewodzącym - lutownica w ogóle nie wchodzi w grę, a i dobra lupa się przyda albo nawet jakiś mikroskop nie za mocny.

Bez sterownika można jeździć - nie ma ABS'u i nie działają zegary :D. Ogólnie to robota dla "starej daty elektronicznego zegarmistrza" ;) - mam na myśli cierpliwość, wprawne oko i spokojną rękę.

Kilka firm w Polsce to robi - ceny od 250zeta w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą lutownicą spokojnie zrobisz. Ale nie taką do rynien ;p

tak Andrii, ale jak nie ma doświadczenia to lepiej żeby lutownicy tam nie wtykał ;) poprawiałem sterownik po gościu który go lutował - tragedia, pady powypalane, nie było się za bardzo czego "złapać"

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...