CrisELdi Opublikowano 15 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Witam Sprawdzając na forum nie zauważyłem tego problemu. W imieniu kolegi który zmaga się z "brudnym silnikiem w środku (układ smarowania- olej)" Problem polega na tym iż silnik bardzo szybko brudzi nowy olej po około 5-8tyś jest ciemny może to normalne ale w jego przypadku pod po pokrywą klawiatury widać dużo zanieczyszczenia. Używa Castrol magnatic. Wymienia olej co 9-8 filter tyś. Czy są jakieś metody aby oczyścić taki silnik? Czy zmienić markę używanego Oleju? Zauważyłem że są jakieś magiczne preparaty do czyszczenia silnika przed spuszczeniem starego oleju... Są także środki wlewane bezpośrednio do paliwa aby oczyści układ wydechowy,zawory itp... Wszelkie porady mile widziane, wasze doświadczenia. Poz. [h=2]Wyniki wyszukiwania[/h] [h=3][/h] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 15 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Witaj, Domyślam się że chodzi o silnik benzynowy. Jeśli to diesel to jest to normalne - "sadza" jest wszędzie, nawet w oleju. Zacznę od oleju - Castrol Magnatec... krótko mówiąc to takie szambo że lepiej Kujawski wlewać :bag:. Dobrze chociaż że często wymieniany. Płukanki silników, chyba najbezpieczniej stosować LM ale jest też taki olej Millersa do czyszczenia silników. Wlewa się go maksymalnie na 5 minut!!! Nie znam śmiałka który wlałby to do swojego silnika I na koniec najważniejsze - wpisz sobie w wyszukiwarkę słowo "płukanka" - tam jest wszystko jak na dłoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 16 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Chcesz miec czysty silnik używaj pełnosyntetycznych olejów na bazie PAO. Jak kolega wyżej napisał zmień olej na cos lepszego, proponuje naszego ulubionego Valvoline. Płukanek osobiście nie stosowałem i uważam to za zbędne. Dobry olej ma w sobie składniki myjace silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Jak wyżej a jeśli to benzyna to zastosuj płukankę do silników przed wymianą.Potem zastosuj dobry olej.Nie lej castrola bo to kicha, Ja zmieniłem na valvo maxlife 5w40 i jest super.Jeśli Ci bierze oleju sporo to zastosuj maxlife 10W40 będzie ok. I omijaj mechaników co wysysają olej bez spuszczenia go przez korek w misce bo wysysaniem dużo syfu zostaje.Przy zakupie firmowego filtra np.Mann miedziany oring do korka w misce masz w zestawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Jeżeli pokrywa rozrządu jest sporo zaszlamiona i miska pewnie też to płukanka może sobie nie dać z tym rady( wtedy mechanicznie trzeba usunąć szlam) Ja polecam płukanki LM Pro i zalanie oleju nowego z wysokim parametrem TBN. Valvoline max life 5W40 ma wysoki parametr TBN i ja taki olej zalewam rutynowe wymiany uszczelek pokrywy rozrządu pokazują ,że "góra" jest ładna/złota bez syfu. Ja u siebie miałem czyszczoną miskę(przy okazji wymiany) i pokrywę rozrządu również a płukankę stosuję co każdą wymianę oleju(przebieg 418000km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Również miałem wymienianą uszczelkę miski oraz wymytą miskę.Także wymytą pokrywę klawiatury i nową uszczelkę.Zabieg mycia miski i pokrywy klawiatury pokazuje czy jest dużo szlamu i spieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 29 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 witam Zakupiłem dość drogi środek do płukania silnik około 60zł 400ml zakupiliśmy oryginalny fillter do oleju i płukaliśmy na wolnych obrotach około 20 minut z przyśpieszaniem czasem do 3000... według instrukcji Pierwszy efekt widoczny to olej oraz zawartość pojemnika po spuszczeniu oleju do zera . Widoczne były na ściankach pojemnika delikatne gluty albo osad Po zalaniu nowego oleju i instalacji nowego filtra oleju autko brzmiało całkiem inaczej ... Było naprawdę słychać brzmienie cylindrów [M43TU benzyna] a nie syczenie buczenie klikanie... Ciężko było to wyczuć zmiany w mocy ale rano na zimno auto także brzmiało zdrowo... Na czasie postaramy się zdobyć trochę czasu i zajrzeć pod klawiaturę oraz miskę olejowa... Planujemy jeszcze raz przepłukać silnik po 6 000 tys. km jak zmieni kolor.... Jaki olej proponujecie dla tego silnika? A co z układem wydechowym ktoś testował dodatki do paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Te dodatki do paliwa czyszczą bardzo dobrze - szkoda, że tylko portfel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Co do glutów to jeszcze w środku pewnie są,np.spieki zostały to ten płyn mógł je tylko trochę "ruszyć".Oby nie zapchały się kanały olejowe albo coś innego się zblokuje czy zatka...Jeśli chcesz mieć czysto to ściągnij miskę olejową i zobaczysz na ściankach,oraz pokrywę klawiatury.Jeśli chodzi o olej to zależy co tam miałeś zalane. Ps.Nie ma preparatu czyszczącego układ wydechowy...a ten co czyści układ paliwowy może wyczyścić ewentualnie wtryskiwacze albo usunąć wodę z układu,nic poza tym. I jak wyżej kolega napisał cudów się nie spodziewaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.