pablito23 Opublikowano 8 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Witam zbliza sie czas by wymienić olej w aucie i mam problem jaki wybrać poprzedni własciciel lał Castrol 10W40 ja zalałem rok temu valvoline max life 10W40 zrobiłem prawie 10 tyś km przez ten czas dolałem moze z pół litra i jestem bardzo zadowolony z tego oleju i teraz zastanawiam sie czy lać dalej ten sam pół syntetyk czy przejść na syntetyczny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 8 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Jestem laikiem ale słyszałem, że nie można wracać "w górę". Jeśli już raz zacząłeś lać półsyntetyk to teraz nie wrócisz do syntetyka. Chyba, że zrobisz tzw. "płukankę". Lej półsyntetyk i też nic się nie stanie u mnie auto hula właśnie na takim oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 8 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Wymiana oleju syntetyk czy pół syntetyk ? Ehhhh ludzie co jest z wami... to jest takie samo pytanie jak napić się wody czy piwa. Każdy wie, że piwo jest lepsze więc pytanie jest retoryczne Tak samo jest z olejami. Każdy wie, że olej w pełni syntetyczny jest lepszy niż półsyntetyczny a dylemat dalej pozostaje czy wlać lepszy olej do silnika czy gorszy. Litości! Błagam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanos320 Opublikowano 9 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 ...jestem bardzo zadowolony z tego oleju... Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 9 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Jaki silnik! My wróżyć nie umiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablito23 Opublikowano 9 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 M52b23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 9 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 M52b25 jak juz coś. Powinieneś lać pełny syntetyk do tego silnika. Ja bym zmienił, na valvoline Vr1 5w50 lub 5w40. U siebie przeszedłem z pół na pełny syntetyk. Tylko pamiętaj o płukaniu silnika. Warto zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablito23 Opublikowano 9 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Wiem ze powinien być lany pełen syntetyk ale poprzedni właściciel lał cały czas pół syntetyk ja też raz zalałem i teraz mam obawy czy po płukance nie rozszczelni mi silnika i nie będzie wycieków i dlatego pytam tu na forum czy nie pozostać przy tym co było lane ? Do tej pory nie zauważyłem żeby gdzieś były wycieki i oleju też duzo nie brała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 9 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 teraz mam obawy czy po płukance nie rozszczelni mi silnika i nie będzie wycieków Dżizas... jak Ci zacznie z silnika się sączyć olej to znaczy że uszczelki były do wyyebania a nie, że płukanka nagar wypłukała... Ludzie piszą bzdury na forach, inni to czytają i później powtarzają :bag:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 9 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 No co ty,mechanyky tez tak mowio,no i ze sie ludzie forumow czy innych internetow naczytajo i potem wymagajo.......... Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 10 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 No co ty,mechanyky tez tak mowio ta chyba mechooptyk a nie mechanik a później nie dziwne że mamy wysyp bimmerów :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 10 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 Lej pełny syntetyk i kropka. Świadomość ludzi o olejach silnikowych jest strasznie kiepska do tego stopnia że nawet w sklepach motoryzacyjnych aż mi się nóż otwiera, czekając w kolejce, słyszę jak sprzedawca mówi: "ooo juz ponad 200 tyś to trzeba by zmienić na mineralny" Jak ci nie cieknie na półsyntetyku na pełnym tez nie bedzie ciekło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Witam, może się mylę, ale valvoline 10W-40 maxlife to olej syntetyczny, a oznaczenie 10W-40 to klasa lepkości oleju wielosezonowego. W załączniku zdjęcie butli oleju z napisem syntetic blend. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 I jest to prawdą, akurat jeśli chodzi o tą markę. oznaczenie 10w40 odnosi się do lepkości w odpowiednich temperaturach (więcej do poczytania w necie). Tak samo nie każdy 5W40 to pełen syntetyk - te tańsze to często hydrocraki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 14 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Akurat 10W40 max life valvoline'a jest olejem półsyntetycznym. Wystarczy spojrzeć na kartę charakterystyki, valvoline ma chyba 2 albo 3 oleje full synthetic 0w40, 5w30 i powiedzmy że VR1 racing 10W60 jest takim prawie full syntetykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.