OpTo Opublikowano 10 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Jak w temacie na jakiej zasadzie dziala to urzadzenie i skad pobiera dane ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 10 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 http://forum.maxbimmer.pl/topics19/tempomat-stoi-w-miejscu-vt3744.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 10 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Z tamego tematu dowiedziałem się tylko, że: To jest dosc prymitywne urzadzenie ktore wylicza teoretyczne spalanie na podstawie danych z kilku czujnikow, m. in czujnika predkosci, obrotow silnika, temperatury silnika, przeplywomierza z czujnikiem temperatury powietrza, czujnika polozenia przepustnicy. Jeżeli prymitywne urządzenie to jest takie, które korzysta ze wszystkich możliwych czujników w silniku to ja wymiękam. :lol: A tak naprawdę to mimo, że szperałem w wielu schematach to i tak do końca nie wiem jak to działa. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 dlatego zalozylem ten temat bo w tym poscie nie wyjasniono zasady dzialania tego urzadzenia a ciekawi mnie co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRYCIU Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 A no ciekawe skąd to urządzenie wie ile spala na jakiej zasdzie działa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Z tamego tematu dowiedziałem się tylko, że:To jest dosc prymitywne urzadzenie ktore wylicza teoretyczne spalanie na podstawie danych z kilku czujnikow, m. in czujnika predkosci, obrotow silnika, temperatury silnika, przeplywomierza z czujnikiem temperatury powietrza, czujnika polozenia przepustnicy. Jeżeli prymitywne urządzenie to jest takie, które korzysta ze wszystkich możliwych czujników w silniku to ja wymiękam. :lol: A tak naprawdę to mimo, że szperałem w wielu schematach to i tak do końca nie wiem jak to działa. :? To chyba lekka przesada zeby na podstawie danych z 5 czujników przedstawiac wynik na analogowym wskazniku , wydaje mi sie ze jesli chodzi o e30 / e34 to ekonomizer swoje wskazania opiera na wypadkowej pomiedzy obrotami silnika a predkoscia . Natomiast w przypadku bardziej elektronicznego przedstawiania wyników np e39 mysle ze zebranie danych z np 5 czujników i przetworzenie ich przez komputer jest o wiele szybsze i bardziej realne do wykonania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Olejcie te ekonomizery, tylko straszą ludzi. U mnie często gęsto ekonomizer pokazuje spalanie poza skalą(kończy się na 30stu litrach). Na początku jazdy bumą z ekonomizerem, Kinga chciała go zakryć, na szczęście spalanie wyszło w okolicy 12 litrów gazu ;-) A tak przy okazji ekonomizerów, ostatnio jeździłem nówką golfem V 19.TDi chyba 105KM, chwilowe spalanie udało mi się osiągnąć na poziomie..........nie zgadniecie............72litry/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniek100 Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 wbrew pozorom jest to bardzo precyzyjne urzadzenie,wystarczy porownac wyniki z obc,u mnie sie pokrywaja a obc nie oszukuje bo sprawdzalem..Jest to urzadzenie elektroniczne,korzysta z tych czyjnikow co motronik,zwykle ekonomizery mierzyly tylko podcisnienie w rurze ssacej i szedl do nich tylko wezyk..W miescie na to nie patrze,ale na trasie mozna sporo paliwka zaoszczedzic dzieki niemu,i wcale nie trzeba wolno jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRYCIU Opublikowano 12 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 To to fakt ze mozna zaoszczedzić Paliwka! Jak juz sie na trasie rozpędze i jade tak do 120Km/h przy obrotak 3tyś i wiecej do 3.5 ekonomizer wskazuje około 8 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 no ok... zczytuje dane z kilku miejsc... u mnie jak juz wcześniej pisałem szwankuje prędkosciomierz no i zajrze wkońcu do tego czujnika w moscie ale nie o tym teraz... Więc skoro przestaje działac prędkościomierz np. przy 90km/h automatycznie wyłącza się ekonomizer i wali na 30 litrów.. :shock: pytanie....... czy wtedy jadąc spalanie jest nadal takie same jak w momencie kiedy działa prędkościomierz (6 litrów) :mrgreen: Czy np. wysyła sygnał gdzieś w komputerże że auto stoi i spalanie ma około 1 litra na godzinę.... :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Na chłopski rozum........ Auto jedzie więc nie może palić tyle co na postoju, pozatym jak ktoś zapewne słusznie napisał ekonomizer nie służy do sterowania spalaniem tylko przedstawiania spalania. Idąc dalej tym tropem, jeśli któyś z czujników na któych bazuje ekonomizer nie działa, to automatycznie ekonomizer przestaje działać i tylko tyle. Spalanie dalej będziesz miał takie samo jak podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 18 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 <bmw_2> O! własnie o to mi chodziło iz ekonomizer tylko pokazuje a nie steruje... ale nie ukrywam że troszke mi szkoda że nie jest na odwrót :mrgreen: Musze powiedzieć że jazda na wyłączonym ekonomizerze jest mało ekonomiczna zreszta sami zauważyliście że nawet delikatne odpuszczenie gazu potrafi zaoszczędzić średnio ze 3 litry :wink: (mówię o trasie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 a jakie znaczenie ma silniczek krokowy ?? u mnie po wyczyszczeniu przeplywki przestal odpalac na beznyznie mam silniczek VDO i jest srubka regulacyjna pokrecilem i odpala ale ekonomizer zmienia wskazania zaleznie od ustawienia sruby w silniczku krokowym...na beznyznie zaczal dymic (moze to wina tego ze dolalem do benzyny srodka czyszczacego uklad paliwowy??) sam juz nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biniu Opublikowano 25 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Witam, Ekonomizer w BMW dostaje dwa sygnały, jeden prosty z czujnika prędkości a drugi zespolony z komputera silnika obliczany na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy (stała wydajność ciśnienia paliwa na listwie i przepustowość wtryskiwaczy). Obydwie te wartości (sygnał prędkości i ECU) łączone są na podstawie funkcji logicznej, tj. jeżeli prędkość wynosi 0 to spalanie do tej wartości w czasie wynosi nieskończoność. Wszyscy wiemy że ekonomizer w BMW jest od straszenia (będziesz miał wydatki), ale umiejętnie jego wykorzystanie prowadzi do oszczędności. Pozdro4all <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 wreszcie jakas konkretna odpowiedz <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERHABE Opublikowano 6 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 u mnie wskazówka ekonomizera zaczela sie zawieszac, czasem stanie na 12l i nie chce isc w góre, od zera do 12 idzie w miare plynnie ale wyzej sie blokuje, co moze byc przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 6 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Olejcie te ekonomizery, tylko straszą ludzi.U mnie często gęsto ekonomizer pokazuje spalanie poza skalą(kończy się na 30stu litrach). Na początku jazdy bumą z ekonomizerem, Kinga chciała go zakryć, na szczęście spalanie wyszło w okolicy 12 litrów gazu ;-) A tak przy okazji ekonomizerów, ostatnio jeździłem nówką golfem V 19.TDi chyba 105KM, chwilowe spalanie udało mi się osiągnąć na poziomie..........nie zgadniecie............72litry/100km kiedys jak wozilismy sie qmpla senatorem spalanie chwilowe bylo ponad.........90 :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERHABE Opublikowano 6 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 zgadza sie chwilowe spalanie na 1 czy 2 biegu moze miec taka wartosc jak sie odpowienio kopnie pewien pedał :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biniu Opublikowano 6 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Tak dla orientacji przy -21 przy odpalaniu 525i 24v spalanie chwilowe na komputerze startuje od 625 litrów na 100km a zasięg na pełnym zbiorniku paliwa od zera! Fajnie nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.