Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


DDE przy większym obciążeniu silnika


sebastianp

Rekomendowane odpowiedzi

Oświecenie się kontrolki DDE w czasie jazdy to problem który miał już nie jeden użytkownik.

W mojej 525dA problem pojawił się 4 miesiące temu i właściwie do dzisiaj z nim walczę.

Oświeca się w sytuacjach :

- jazda pod górkę powyżej 160km/h

- ostre wyprzedzanie po jednostajnej jeździe,

- przełączenie skrzyni w tryb S(sport) i dociśnięcie pedału gazu

(w tym trybie DDE bardzo szybko można oświecić, przy normalnej jeździe na D bez szaleństw praktycznie nie do oświecenia)

Po przejściu w tryb awaryjny (świeci DDE) słychać głośną pracę wtrysków (jak Audi 1,9 z przebiegiem 400tys :D )

Przeczytałem podobne tematy na forum i praktycznie każdy przypadek jest inny.

U mnie INPA wskazuje na błąd ciśnienia na listwie CR

- wymieniłem więc w pierwszej kolejności filtr (co prawda nie Bosch ale nie sądzę że to coś zmieni) (bez zmian)

- sprawdziłem ciśnienie progowej - 3,8 na wolnych

- wymieniłem na nowy regulator ciśnienia przy pompie (bez zmian)

- wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie - używka (bez zmian)

Chcę teraz zrobić test przelewowy bo po korekcji wtrysków z INPY podejrzewam że jeden przelewa.

(wkleję zrzut z inpy jak znajdę chwilkę by przerzucić z drugiego laptopa (z INPĄ)

Bardzo prawdopodobne jest to że jeden wtrysk mam walnięty i przy większym obciążeniu regulator pompy

chce wyregulować ciśnienie które jest już poza zakresem dopuszczalnego. Sterownik reaguje wtedy błyskawicznie błędem

by nie dopuścić do uszkodzenia silnika.

Pytanie dla Was mam z innej beczki. Gdyby okazało się że walnięty jest wtrysk i zakupiłbym np.

regenerowany wtrysk z firmy zajmującej się takimi sprawami.

Czy zamontowany taki wtrysk wymaga adaptacji/przypisania ....

czy taką operację da się wykonać INPĄ ? (nie mam DISa)

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Efekt dalszej walki z dobijającą mnie lampką DDE będę doklejał do postu ;)

Edytowane przez sebastianp
dopisanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czujnikami Kamcio ma racje, chyba że podmieniałeś z silnika który jesteś pewien że nie ma problemów, sprawdź jeszcze ile daje pompa progowa przy obciążeniu bo odczytanie wartości na wolnych obrotach nie wiele ci da, problemem może być też pompa CR, co do wymiany wtrysków to trzeba je dopisać za pomocą disa, inpa nie ma takiej opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e39 sie chyba wtrysków nie przypisuje z tego co pamietam bo to CR1 dopiero w CR2 montowanym w e46 się przypisuje numery IMA.....

Kolego zanim cokolwiek jeszcze wymienisz jedź na porządą diagnostykę bo wymienisz pół samochodu i nic poza straconymi pieniędzmi i czasem nie ugrasz...

test przelewowy nie powie ci który wtryskiwacz "leje" od tego masz korekty w balansie cylindrów,

na moje oko to zgniła ci wtyczka na regulatorze cisnienia paliwa i jak sterownik łapie fejka to masz max cisnienie paliwa na listwie nie regulowane stad walenie wtryskiwaczy a raczej twarde spalanie mieszanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...