sebastianp Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Oświecenie się kontrolki DDE w czasie jazdy to problem który miał już nie jeden użytkownik. W mojej 525dA problem pojawił się 4 miesiące temu i właściwie do dzisiaj z nim walczę. Oświeca się w sytuacjach : - jazda pod górkę powyżej 160km/h - ostre wyprzedzanie po jednostajnej jeździe, - przełączenie skrzyni w tryb S(sport) i dociśnięcie pedału gazu (w tym trybie DDE bardzo szybko można oświecić, przy normalnej jeździe na D bez szaleństw praktycznie nie do oświecenia) Po przejściu w tryb awaryjny (świeci DDE) słychać głośną pracę wtrysków (jak Audi 1,9 z przebiegiem 400tys ) Przeczytałem podobne tematy na forum i praktycznie każdy przypadek jest inny. U mnie INPA wskazuje na błąd ciśnienia na listwie CR - wymieniłem więc w pierwszej kolejności filtr (co prawda nie Bosch ale nie sądzę że to coś zmieni) (bez zmian) - sprawdziłem ciśnienie progowej - 3,8 na wolnych - wymieniłem na nowy regulator ciśnienia przy pompie (bez zmian) - wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie - używka (bez zmian) Chcę teraz zrobić test przelewowy bo po korekcji wtrysków z INPY podejrzewam że jeden przelewa. (wkleję zrzut z inpy jak znajdę chwilkę by przerzucić z drugiego laptopa (z INPĄ) Bardzo prawdopodobne jest to że jeden wtrysk mam walnięty i przy większym obciążeniu regulator pompy chce wyregulować ciśnienie które jest już poza zakresem dopuszczalnego. Sterownik reaguje wtedy błyskawicznie błędem by nie dopuścić do uszkodzenia silnika. Pytanie dla Was mam z innej beczki. Gdyby okazało się że walnięty jest wtrysk i zakupiłbym np. regenerowany wtrysk z firmy zajmującej się takimi sprawami. Czy zamontowany taki wtrysk wymaga adaptacji/przypisania .... czy taką operację da się wykonać INPĄ ? (nie mam DISa) Z góry dziękuję za odpowiedz. Efekt dalszej walki z dobijającą mnie lampką DDE będę doklejał do postu Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez sebastianp dopisanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 miałem problem z moim starym m57 3.0D i co prawda był inny ale mi pomogło wymienienie czujnika na podstawie filtra paliwa... u Ciebie to wskazuje na pompe wysokiego ciśnienia lib na wtryski ale raczej pompa...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Z tego co pamiętam robi się jakąś adaptację wtrysków ale raczej Inpą nie da rady. Do takich akcji najlepiej DISem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Nie kupuj używanych czujników. Kup nowe, sam się z tym męczyłem w M47N swego czasu i na używanym czujniku nic się nie poprawiło, po zakupie nowego jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 z czujnikami Kamcio ma racje, chyba że podmieniałeś z silnika który jesteś pewien że nie ma problemów, sprawdź jeszcze ile daje pompa progowa przy obciążeniu bo odczytanie wartości na wolnych obrotach nie wiele ci da, problemem może być też pompa CR, co do wymiany wtrysków to trzeba je dopisać za pomocą disa, inpa nie ma takiej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 w e39 sie chyba wtrysków nie przypisuje z tego co pamietam bo to CR1 dopiero w CR2 montowanym w e46 się przypisuje numery IMA..... Kolego zanim cokolwiek jeszcze wymienisz jedź na porządą diagnostykę bo wymienisz pół samochodu i nic poza straconymi pieniędzmi i czasem nie ugrasz... test przelewowy nie powie ci który wtryskiwacz "leje" od tego masz korekty w balansie cylindrów, na moje oko to zgniła ci wtyczka na regulatorze cisnienia paliwa i jak sterownik łapie fejka to masz max cisnienie paliwa na listwie nie regulowane stad walenie wtryskiwaczy a raczej twarde spalanie mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 w e39 sie chyba wtrysków nie przypisuje z tego co pamietam bo to CR1 dopiero w CR2 montowanym w e46 się przypisuje numery IMA..... przypisuje się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.