Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Mam pytanko co sądzicie o filtrze stożkowym do bmw 320i e-30 na gazie...Słyszałem że mogą wystąpic problemy w aucie z gazem po założeniu stożka.Głównie chodzi mi o poprawe dzwięku wydobywającego sie z tłumika który jest sportowy z podwójnym wydechem.Mam też zamiar w najbliższym czasie założyc 2 strumienice w mijsce kata,tylko nie wiem czy zdecydowac się na stożek.Proszę o rady-dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stożek na gazie to raczej nie najlepszy pomysł ponieważ na gazie zazwyczaj celowo pogarsza się dolot, co innego jeśli masz blosa podobno zaznaczam podobno wtedy stożek jest zalecany. ja też planuje stożek założyć ale dopiero jak założe blosa, narazie się osobiscie nie zagłębiałem w tym temacie. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blos - mikser o zmiennej geometri przeplwu. To tak w skrocie, wiecej polecam uzyc search lub google.

Stozek raczej nie poprawi specjalnie dzwieku z wydechu, zmieni sie dzwiek spod maski to napewno.

Dla oddzielenia stozka od komory no coz trzeba wybudowac przegrode :) a najlepiej to wrecz zamknieta komore z doprowadzeniem swiezego powietrza od przodu tak zeby stozek wogole nie ciagnal powietrza z komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enzo, trzymam za słowo. Widzę, że następny na liście masz dolot, więc będę męczył o fotki. :)

Ja zastanawiam się mocno i biję z myślami, czy zostawić seryjny dolot, czy zainwestować w stożek, podłubać CAI i cieszyć się bardziej rasowym dźwiękiem, bo wydech będzie dopiero w następną zimę robiony.

Robisz może samemu dolot, czy kupujesz jakiś gotowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko co: stożek dla dźwięku :?:

poza tym źle dobrany i zrobiony dolot ze stożkiem tylko pogorszy osiągi,

jak wynikało z testu w jakiejś gazecie tylko stożek w obudowie ( np. Green ) ma jakiś sens ( ale cena jest wysoka), a takie zwykłe to więcej psują niż poprawiają,

a pakowanie stożka do silnika M40 to już porażka wogóle :evil:

już lepiej do serii zamontować sportową wkładkę przynajmniej nie zniszczymy wielu godzin wyliczeń mech. BMW nad dolotem , no chyba że stożek dedykowany z dolotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enzo, trzymam za słowo. Widzę, że następny na liście masz dolot, więc będę męczył o fotki.

Ja zastanawiam się mocno i biję z myślami, czy zostawić seryjny dolot, czy zainwestować w stożek, podłubać CAI i cieszyć się bardziej rasowym dźwiękiem, bo wydech będzie dopiero w następną zimę robiony.

Robisz może samemu dolot, czy kupujesz jakiś gotowy?

Robie wlasny :wink:

tylko co: stożek dla dźwięku

poza tym źle dobrany i zrobiony dolot ze stożkiem tylko pogorszy osiągi,

jak wynikało z testu w jakiejś gazecie tylko stożek w obudowie ( np. Green ) ma jakiś sens ( ale cena jest wysoka), a takie zwykłe to więcej psują niż poprawiają,

a pakowanie stożka do silnika M40 to już porażka wogóle

już lepiej do serii zamontować sportową wkładkę przynajmniej nie zniszczymy wielu godzin wyliczeń mech. BMW nad dolotem , no chyba że stożek dedykowany z dolotem

Jak nie wie sie jak wyliczyc dlugosc dolotu itp. to nic to nie da :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli KIT czyli nadmuch, stożek i dolot po przepływomierza dedykowane do konkretnego modelu i silnika i wtedy to ma sens , z jednoczesnymi innymi modami

czyli jak widać sam stożek to jedynie dla dźwięku - chociaż ja wolę 6 garów w czystej postaci słuchać :mrgreen: - kosztem parametrów pracy silnika :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli KIT czyli nadmuch, stożek i dolot po przepływomierza dedykowane do konkretnego modelu i silnika i wtedy to ma sens , z jednoczesnymi innymi modami

czyli jak widać sam stożek to jedynie dla dźwięku - chociaż ja wolę 6 garów w czystej postaci słuchać :mrgreen: - kosztem parametrów pracy silnika :evil:

No wlasnei, ale zalezy jak wykorzystuejsz auto idlugosc zalezy od teg ow jakich obrotach chcesz meic najbardzie jwydajny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mówimy tylko o części przed przepływomierzem, to nie wiele się tu zmienia. Tak naprawdę to trzeba zadbać o oddzielenie filta od temp. panujacej w komorze silnika i doprowadzenie chłodnego powietrza (można też trochę pomyśleć i wykonać wlot w częsci przodu, która ma największe nadciśnienie przy większych prędkościach). Ot cała teoria. Tak naprawdę oryginalny dolot przed przepływomierzem w E30 jest dosyć dobry, więc głównie robi się to dla dźwięku. Chyba, że samochód jest dłubniety i chcemy mu trochę oddech poprawić, jednak nie ma co liczyć na gigantyczne przyrosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N owiadomka meles ma racje... NP. w m20 poleca sie zmiana pzrelywki od b25 (jesli ktos nie ma m20b25) podobno montuja takze dolot od M30 (ja wlasnie chcialbym zamontowac i pzretstowac taki :) )

Ja mam taki plan w skrocie: pzredlzuenie dolotu az do samych lamp (w arzie jakis wyscigow wyciagam lampe :twisted: Spod zdezraka podciagne dolot zimnego powietrza nakierowany na filtr, ozcywscie oslona od silnika.... Wazne zeby pzreplywka znajdowala sie jak najblizej filtra!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, to w dobrze wyregulowanej i zamontowanej instalacji nie powinno się nic dziać, ale jeżeli nie wiadomo jak instalator zrobił swoją robotę to mozna się przejechać. Zazwyczaj mikser montuje się przed przepływomierzem i gdy zamontuje się filtr stożkowy ze specjalnym dolotem mikser może podawać zbyt dużo gazu (przy większej prędkości pow. w dolocie wysysane jest z miksera więcej LPG). Lepszym rozwiązaniem jest BLOS czyli ogólnie mówiąc taki "gaźnik do gazu", który reguluje mieszankę na podstawie prędkości przepływu powietrza przez ten właśnie element.

Co do przepływomierza od M30 to nie wiem czy jest to dobra droga, bo jest to dalej przepływomierz klapkowy. Co prawda klapka jest większa, ale dalej stawia dość duży opór i jest "wąskim gardłem" całego dolotu. Najlepszym rozwiązaniem byłby MAP sensor, który jest mniej restrykcyjną częścią, jednak koszty samego przepływomierza MAP i elektroniki niezbędnej do pełnej współpracy z fabrycznym ECU stawiają poprzeczkę dosyć wysoko. Można jeszcze dodać zupełnie inny komputer sterujący (megasquirt, VEMS), ale to diametralnie podraża modyfikację i chyba w przypadku chęci włożenia samego filtra jest trochę szalone. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...