Pirooz Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 (edytowane) Cześć, Jestem świeżo po wymianie tylnych amortyzatorów. Popstrykałem trochę zdjęć aczkolwiek myślę, że fotorelacja jest zbędna. Mi niesamowicie pomogła ta wideorelacja. Znakomity materiał pokazujący wszystko krok po kroku: Polecam. Od siebie mogę powiedzieć: 1. Operacja zajęła mi łącznie 3h. Głównie dlatego, że amortyzatory nie były nigdy ruszane - od nowości te same. Wszystko zapieczone, pordzewiałe itd. Nie obyło się bez szlifierki kątowej, młotka i innych środków przymusu. 2. Ogólnie nie jest to trudne. Oczywiście przy zakupie samych amortyzatorów proponuję dokupić też osłony i odboje. Niewielki koszt a stare pewnie będą do wyrzucenia. Nie opłaca się oszczędzać. Czasem trzeba też zaopatrzyć się w nowe elementy górnego mocowania amortyzatora - u mnie były jeszcze ok więc zostawiłem te stare. 3. Demontaż wnętrza bagażnika to katorga. Wymontować wszystkie plastikowe zaczepy a potem ciągnąć. Nic się nie urwie. Śmiało targać montaż tego z powrotem to jeszcze większa masakra - giąć i wpychać - nic się nie stanie. 4. Widzę, że albo gość na filmie wymienia coś, co było już kiedyś wymieniane albo może jest inny powód, ale u mnie występowały różnice w rozmiarach nakrętek. Jeśli dobrze pamiętam w filmie pojawia się klucz 17', ja potrzebowałem 16'. Ale jak ktoś ma komplet kluczy to nie będzie problemu. Wrzucam trochę fotek: [ATTACH=CONFIG]31214[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31215[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31216[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31217[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31218[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31219[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31220[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31221[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31222[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31223[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31224[/ATTACH] Edytowane 9 Sierpnia 2014 przez Pirooz Dorzucę parę fotek. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Przydatne uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Co ty tam rozbebeszałeś? nie dało rady tej osłony wyjąć? W sumie to podobnie jak w e36 tylko kabli mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Co ty tam rozbebeszałeś? nie dało rady tej osłony wyjąć? W sumie to podobnie jak w e36 tylko kabli mniej Za dużo roboty. I wszyscy rozcinają to wygłuszenie a mi się ono połamało w rękach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 W e46 fajnie, że sprężyna jest osobno, ja w e39 mam razem z amorkiem i ściągacz potrzebny, a to i tak strach ze zwykłym, nie hydraulicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 W e46 fajnie, że sprężyna jest osobno, ja w e39 mam razem z amorkiem i ściągacz potrzebny, a to i tak strach ze zwykłym, nie hydraulicznym. Z tyłu też? Ja tak mam tylko z przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Z tyłu też? Ja tak mam tylko z przodu... Niestety też.. Żeby wyciągnąć amorki trzeba kanapę razem z tylna półka ściągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 ja bym tutaj dopisal, ze warto wymienic tez przy okazji poduszki amora - koszt prawie zaden, a rozbierac to jeszcze raz to masakra robilem i wiem co mowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 ja bym tutaj dopisal, ze warto wymienic tez przy okazji poduszki amora - koszt prawie zaden, a rozbierac to jeszcze raz to masakra robilem i wiem co mowie Jest napisane, patrz punkt 2 ostatnie zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 tyle, ze mi raczej chodzi o to ze mozna to wymieniac profilaktycznie przy kazdej wymianie amortyzatrow - bo praca ta sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 tyle, ze mi raczej chodzi o to ze mozna to wymieniac profilaktycznie przy kazdej wymianie amortyzatrow - bo praca ta sama No tak, wiadomo, że zawsze warto to zrobić. Tym bardziej, że koszt nie jest jakiś duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Errtu Opublikowano 16 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Ja ostatnio wymienialem poduszki amortyzatora tylnego w swojej E46 cabrio i Dosc ciekawie poszlo trzeba bylo dach przygotowac do skladania tnz klapa do chowania sie podniosla i dach tez wiec byl dostep do zaslepek od pierwszej warstwy metalu pod nim znalalem 2 sruby od poduszek amorka odkrecilem na dole zrzucilem Calego amortyzatora razem z poduszkami chyba mialem 18 klucz na dole, rozkrecilem wszystko sprawdzilem stan podkladek dalem nowe odboje i poduszki skrecilem amorka i spowrotem zamontowalme na miejsce. Gratuluje udanej wymiany i podzielenia sie tym z nami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.