Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana pompy wspomagania e46 320d m47n


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z tej strony Bimmer

Mam takie pytanie moja obecna pompa wspomagania wyła przy kręceniu delikatnie... zamówiłem inną uzywkę ori z 2003r doszła...pompa została zamontowana płyn Mobil ATF 220 zalany i jakie objawy:

Odkreciłem korek,strzykawką wyciągnąłem płyn,potem przy maglu odkręciłem dwie śruby,przednie koła do góry,kręcenie kierownicą prawo lewo płyn zleciał,odkręcam węże od pompy wspomagania w sumie jeden z gwintem drugi gumowy...zakładam drugą pompę podpinam wszystko,na dole zakręcam przy maglu,zalewam płyn kręce prawo lewo na zgaszonym aucie i kiera strasznie cięzko chodzi i aż pompa zgrzyta..zakręciłem korek uruchomiłem auto i piana w zbiorniczku i pompa brzęczy..do tej pory jest efekt taki,że jak podniosę przód auta i kręce to kawałek leci delikatnie drugi kawałek ciężej i znów delikatnie...to na starej po podniesieniu auta można było palcem zakręcić.. i na dodatek wyje jak stara ale na dodatek jeszcze na postoju bez kręcenia kierownicą delikatnie ją słychać... i zastanawia mnie jedno... wąż który wchodzi do pompy taki z gwintem z boku posiada uszczelkę ta uszczelka mi się rozdarła,kupiłem w sklepie podobną zamówiłem lecz po nocy z niej kapie już czyli jest jak by nieszczelnośc i czy przez to może pompa ciągle wyć?? bo zadzwoniłem do sprzedawcy i powiedziałem o co kaman a on,ze pompa była sprawdzana i jest na pewno dobra ale przysłał mi drugą i drugą w tyg bede montował

spytam też w tej pompie widać tam na tym sitku jakiś brud jest tego sporo czym można to przeczyścić?? bo olej jak zalewam to trochę schodzi ale olej jest gesty to nie spłynie to tak jak trzeba a zbiorniczka samego nie da się zdemontować od pompy bo trzeba pompę otworzyć wtedy wyjdzie

Proszę o nie Banowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bimmer dostajesz okres próbny... powiedzmy miesiąc. Zobaczę jeden głupi tekst (a wierz mi będę obserwował twoje poczynania na forum) i znów BAN poleci. Wyraziłem się jasno?

Aha, jeszcze jedna ważna rzecz. Naucz się pisać po polsku ze znakami interpunkcji i bez błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bimmer, w jaki sposób mam Ci napisać żebyś nie spamował tego forum? Wulgarnie? Elokwentnie? Banowanie ciebie już mi się nudzi więc daj mi jeden racjonalny i logiczny powód dlaczego tym razem mam nie kliknąć klawisza "BAN". Czekam.

Ok rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zle odpowietrzyles pompe u mnie w e46 dopiero po czasie lyknelo olej :D - Dexron II - i pompa smiga jak powinna :D oczywiscie mam nadizeje ze nowy olej zalewales

By odpowietrzyc uklad trzeba do konca kierownica w lewo i prawo krecic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię

pompa dobrze odpowietrzona bo weszedł nie cały 1L więc tyle ile potrzeba.Dodam,że na starej jak zmieniałem olej to nic się nie działo... w sensie,że zmieniłem olej i zgrzyta wyje itp... od razu kiera lekko chodzila itp.Tutaj natomiast nie... kierownica idzie kawałek lekko i potem znów cięzko... na dodatek przewód,który wchodzi w pompę z boku taki wkręcany z gwintem to podczas kręcenia,płyn z pompy kapie(nie z przewodu tylko z pompy wypływa pod śrubą) pewnie o-ring zły dobrałem...ale jeśli wypływa to moze łapie powietrze i dla tego...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie... dobrałem w sklepie i na pewno nie dobrali takiego jak trzeba bo.. zawsze w sklepie mają jak nie większy to mniejszy nigdy pośredniego...o-ring włożyłem tam na końcu tak jak ma być i włożyłem,przewód wcisnąłem dobrze by weszedł i mocno zakręciłem klucz 17stka zwykły...mocno dokręcone zostało i tak cieknie...podejrzewam,że albo zły o-ring albo za mocno dokręcone i za bardzo go ścisneło...

lecz co lepsze po zakręceniu i nalaniu płynu..uruchomiłem auto i kiera strasznie cięzko chodziła na podniesionych kołach i tak cały czas...a jak wziąłem kluczem tą srubę o 3 obroty cofnąłem to za raz kiera się poluzowała..i już lżej chodziła

pytam ponieważ w środę przyjdzie mi OE ORING a pompa druga z 2003r ZF już czeka.Przpłukałem ją na podwórku 1l płynu mobil atf 220...tzn wlewałem i trzepałem pompą na wszystkie strony i wylewałem ruszając kółkiem od pompy by tam zaciągneła płynu,żeby potem nie było,że na tam sucho jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ja sprawdzilem mam ta sama pompe co ty w E39 530d mialem podobny problem do ciebie ze mi sie zaczelo pienic w zbiorniczku i po prostu oddalem pompe do regeneracji tzn przyslali mi zregenerowana z 2 oringami a stara odeslalem nic poza tym ze piszczala jak bylo zimno i sie pienila pozatym wpomaganie chodzilo dobrze. Wiec jesli ta pompa co wrzuciles sie pieni moze byc w zlej koncycji, albo gdzies sie powierze zaciaga nie wiem.

Pewnie o tym wiesz ale i tak napisze .. Cykl jaki pompa podaje czyli tym wezykiem z ktorego ci cieknie idzie cisnienie do maglownicy tam powinien znajdowac sie oring, nastepnie u mnie idzie gdzies w chlodnice i pozniej wraca do zbiorniczka, pod zbiorniczkiem tez masz oring na ktorym siedzi zbiorniczek. Wiec jesli ci leci z tego przewodu cisnienia z boku pompy to musisz miec walniety oring.

Ja jak wymienialem pompe wspomagania w 530d po prostu ja zrzucilem z paska wyciagnolem odkrecaja bodajrze 3 sruby na chyba torx z tylu odkrecajac przewody dochodzace do niej, nastepnie przelozyelm zbiorniczek do zregenerowanej pompy i podlaczylem wszytko spowrotem, wlalem plyn i bez zadnego podnoszenia auta odpowiertrzylem pompe krecac kiera w lewo i prawo do samego konca i przytrzymujac na koncu 2- 3 razy taki zabieg i pompa byla odpowietrzona, problem sie skonczyl nie bylo zgrzytania jeczenia i innych dzwinych rzeczy pozniej.

mam nadzieje ze pomoglem jak cos to pisz jak postepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę w czwartek wymieniał to dam znać...czyli jak olej wycieka to powietrze może łapać pompa??

dziwi mnie fakt,że rusząc delikatnie kierownicą już mruczy na starej to samo było

mi sie cos wydaje ze kolega 5oul ma racje - jesli na pierwszej i 2 jest to samo problemu moze nalezy szukac gdzie indziej, a czy moze lapac powietrze to nie wiem ale skoro ci sie pieni to jakies szanse na to sa jak napisalem ja zamienilem pompy i wszytko bylo ok, W e46 regenerowalem maglownice bo miala bicie przy srodkowej koncowce drazka.

Pierwsze bym sugerowal wymienic podkladke ( oring ) zobaczyc czy to pienienie czy jak tam napisales ustanie. Jak problem nie bedzie rozwiazany to masz jeszcze maglownice i ta dziwna chlodnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm magłownica by to byla?

Kur** przepraszam ale jak mruczy to nawet kot to może być. Na boga, facet, opamiętaj się. Możemy Ci pomóc jeśli dostarczasz nam konkretne zdjęcia/filmiki lub inne. A i tak ciężko. Zawieź auto do warsztatu który Ci polecimy i wyjedź na tydzień na wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur** przepraszam ale jak mruczy to nawet kot to może być. Na boga, facet, opamiętaj się.
Widzisz Bimmer jak działasz na ludzi? Nie wspominając o tym jak mnie wkur... denerwujesz. Napisz "skąd ty mieszkasz" i może ktoś się zlituje nad Tobą i pomoże ci z tym samochodem - albo z Twoją głową lolol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro montaż drugiej pompy ciągle myślę...ok moja pompa wyła przy skręcaniu delikatnie ok ale kupiłem drugą niby 100% sprawna sprawdzana przed demontażem i wyła...na dodatek kierownica cięzko chodziła...zobacze jutro na tej drugiej... ale co to jeszcze prócz pompy moze być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie mówię na starej pompie było tak,że podczas kręcenia na postoju delikatnie wycie... to jeszcze do zniesienia bo delikatne..ale podczas jazdy stałą prędkością dobiegające takie głuche wycie z przod silnika

dla tego zakupiłem drugą pompę z pewnego zródła i nagle to samo..a nawet gorzej bo jak odpalę auto i kierownicą nie RUSZAM to już słychać delikatne wycie NAWET BEZ RUSZANIA KIEROWNICĄ a do tego na tej kupionej jak przód jest podniesiony to kierownica...kawałek idzie jednym palcem dalej już ręką trzeba i znów jednym palcem.Na starej na podniesionych kołach normalnie można było ciągle jednym palcem kręcić...

mam teraz 3 pompę już ta jest na 100% sprawna bo 4dni temu zdemontowana z e46 320d lift 2003r jak zacznie wyć to co jest grane.. przewody nie dziurawe nigdzie....płynu od wspomagania nie ubywa... jedynie co mnie zastanawia to przewód gumowy taki co nachodzi na ten krócieć od pompy(taki plastikowy wystający) mechanik jak chyba wymieniał mi alternator to jak unosił pompę to demontował ten wąż a na nim oryginalnie był taki cymbant czy jakoś tak i potem dał to na zwykłą opaskę i może dla tego... nie mam zielonego pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...