chmielu1149 Opublikowano 31 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Dzień dobry wszystkim Szukałem, ale nic podobnego na forum nie znalazlem. Wydaje mi sie, ze to dosc nietypowy problem, ale moge sie mylic. BMW mam od miesiaca, w kolko "cos wychodzi",bo jest to samochod po przekladce z angola. Ostatnio jednak zauwazylem cos co mnie naprawde niepokoi. Podczas upalow nie bylo tego czuc, bo jezdzac na krotkich odcinkach wnetrze i tak bylo cale gorace od slonca. Teraz, gdy jest toche chlodniej widze, ze wnetrze samochodu nagrzewa sie. Na trasie nie jest to odczuwalne, jednak spedzenie pol godziny w miescie lub ostrzejsza jazda od razu powoduje, ze wszystkie plastiki srodkowego panelu/tunelu (nie wiem jak to nazwac, okolicy dzwigni zmiany biegow) staja sie naprawde cieple. Bylem dzisiaj na kanale i gdy zszedlem pod samochod to odczuwalem ogromna temperature. Ciezko bylo utrzymac reke kilka centymetrow od katalizatorow, spaliny wychodzace z tlumika rowniez sa bardzo gorace. Widze, ze katalizatory znajduja sie mniej wiecej wlasnie pod panelem z dzwignia zmiany biegow co po czesci tlumaczy ich nagrzewanie sie. Jednak nie wydaje mi sie zeby normalnym bylo nagrzewanie sie wnetrza ;/ Teraz pytanie czy cos jest nie tak z izolacja, czy moze z jakiegos powodu w silniku panuje za wysoka temperatura. Po wylaczeniu silnika przez chwile slychac z okolic katalizatorow stygnaca blache, ktora specyficznie "strzela". Co z tym zrobic? Jakies rady? Na stacji diagnostycznej uslyszalem "duzy silnik to i goracy musi byc, katalizaroty gorace tzn, ze pracuja, komputer nie wariuje to z sondami wszystko dobrze, nie ma sie co martwic. Jezdzic i cieszyc sie moca" Z gory dziekuje bardzo za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 No stary przy obecnych temperaturach to chyba norma. Nie wiem na ile nagrzewa Ci się tunel, bo ja u siebie czegoś takiego nie obserwuję, ale silnik to wiadomo, a że strzelają katy to raczej ok. Moim zdaniem nic złego się nie dzieje, ale wiadomo dla pewności obserwuj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Coś chyba jednak będzie na rzeczy bo w moim E46 plastiki się nie nagrzewają (te na środku). Może faktycznie brakuje jakiejś osłony termicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Moja 330ci też się grzeje i słychać jakieś cykanie blach od spodu. Zobacz pod autem czy masz takie blachy alu między wydechem a podłoga bo jeśli ich brak to faktycznie ciepło może się dostawać do środka. U mnie plastiki się nie grzeją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu1149 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Sprawdzilem to na kanale. Oslona termincza jest, wyglada normalnie, nie na uszkodzona pogieta czy cokolwiek. Wczesniej jezdzilem malym dieselem wiec moze mam wypaczony swiatopoglad, ale jak dla mnie to on sie w ogole szybko nagrzewa. Dzisiaj pojechalem do skleupu jakies 1,5-2km obroty maksymalnie do 2tys, a jak dojechalem to wskazowka temperatury byla juz na koncu niebieskiego pola (czyli jakies 75 stopni jesli dobrze ta skale rozumiem). No i do tego to, ze jak samochod jest juz nagrzany do swojej wlasciwej temperatury to stanie przy otwartej masce przypomina stanie przy rozgrzanym piecu. Ten silnik tak ma? Wszystko ok poza nagrzewajacym sie wnetrzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skayler Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A czyściłeś/wymieniałeś filtr powietrza? Albo sprawdzałeś chłodnicę? Może jest co zapchane i nie sięga chłodzenie. Polecam sprawdzić w razie czego przepływomierz, filtry i chłodzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 takie są temperatury że się szybko nagrzewa silnik ( sorry taki mamy klimat ) jak silnik trzyma temperaturę w pionie to czym się przejmować ? osłona termiczna może jest założona sprawdź sobie na realoem czy jeszcze coś tam nie było może przy przekładce jakiejś osłony nie założyli oprócz termicznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu1149 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A czyściłeś/wymieniałeś filtr powietrza? Albo sprawdzałeś chłodnicę? Może jest co zapchane i nie sięga chłodzenie. Polecam sprawdzić w razie czego przepływomierz, filtry i chłodzenie Samochod mam niecaly miesiac. Wlasnie kupilem wszystkie filtry, olej i jutro wszystko zakladam. Tez pomyslalem czy moze nie jest to wszystko jakies stare, bo porzedni wlasciciel stednio o samochod dbal. Np. w samochodzie w ogole nie bylo filtra kabinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu1149 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Generalnie stawiacie raczej na brak/ brak wystarczajacej izolacji niz na faktycznie za wysoka temp. Na pewno rozbiore plastiki od srodka i zobacze jak to wyglada, czy np. nie brakuje maty czy czegos w tym style. a trzymajac sie opcji, ze jednak na dole jest po prostu za goraca? Mozna to jakos spr? Nie wiem moze zmierzyc temp. spalin albo droznosc ukladu wydechowego? Da sie to w ogole zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 to normalne ze wszystko sie nagrzewa, izolacja jaka jest od katalizatorow to aluminiowa blacha nad nimi, moze te katy sa troche rzeczywiscie przytkane, auto normalnie sie zachowuje tzn nie przydusza sie ma moc jak na 3 litry? PS taki maly off topic, skad to kupiles te beeme i mniej wiecej jak wyglada? moze jakims fartem to moja ktora przytargalem pol roku temu i pogonilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) kolego trzyma temperaturę nic się nie gotuje płyn w pion to za bardzo bym się nie przejmował jak katy się gotują to chyba na pracy silnika odczujesz a temperatura katów to 500 stopni że tak powiem i tak ciepło jest Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez mariusz13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 w angolu katalizatory są przeniesione pod spód auta to grzeją podłogę :lol: raczej ich nie zapchasz bo są metalowe i przepływ mają sporo większy niż ceramika , miałem kiedyś 330ci i z taką mocą nie ma się dziwić ze się wszystko nagrzewa , wrzuć foto tego cukierka :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A gdzie są katy w europejczyku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A gdzie są katy w europejczyku? Też po podłoga, mniej więcej w 1/3 dlugosci auta, przynajmniej w m52b20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chmielu1149 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 w angolu katalizatory są przeniesione pod spód auta to grzeją podłogę :lol: raczej ich nie zapchasz bo są metalowe i przepływ mają sporo większy niż ceramika , miałem kiedyś 330ci i z taką mocą nie ma się dziwić ze się wszystko nagrzewa , wrzuć foto tego cukierka :lol: Jest jakas roznicy w polozeniu katow wersji europejskiej a angolem? Co do fot to ciagle jakos nie mam sposobnosci zrobienia sensownych Poki co musisz uruchomic wyobraznie -topasblau -felgi 18" mpakietowe -jasne szare skory fotele mpakietowe -wykonczenie w srodku "aluminium" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Jest jakas roznicy w polozeniu katow wersji europejskiej a angolem? w angliku ze kolumna kierownicza jest z prawej to katy z kolektorów przeniesiono pod spód , a ta przekładka to taka profeska z szarą deską ręcznym z lewej strony i licznikami eu bo przekładek sporo widziałem i były różnym nakładem zrobione :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.