Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


przygaśnięcie podświetlenia zegarów jak i wszystkich elementów świecących


Shaft

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio borykam się z problemem, że przygasło mi podświetlenie zegarów jak i otwierania szyb oraz diod które oświetlają skrzynie biegów ( te koło centralnej lampki). Natomiast te od radia w ogóle się nie świecą co to może być ?? dodam że alternator ma może z 1 miesiąc od nowości a i jeszcze zauważyłem że przy szybkiej jeździe czyli tak od 180 km/h w górę zaczyna mi lekko świecić kontrolka akumulatora tak jak by nie było ładowania gdy zwolnię powoli przygasa aż zejde do 160 i gaśnie całkowicie, dodam też że jeśli jadę na długich światłach to jeszcze mocniej się zapala, w necie czytałem że to może być regulator napięcia czy ktoś miał taki problem kiedyś ?? p.s gdy włączam światła to podświetlenie klimatronika świeci mocniej ! ;(bmw_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik w garść i musisz pomierzyć napięcie na aku, a jak nie umiesz albo nie nie masz miernika (za 20 zeta w większości hipermarketów kupisz) no to do kogoś kto się zna bo to ewidentnie coś z altkiem lub z samym regulatorem napięcia. Bez włączonych świateł i innych dużych pożeraczy prądu na aku musi być przy włączonym silniku 14,3 - 14,4V, przy pełnym obciążeniu może max spaść do 14,0V.

Zakładam że przy włączonym silniku i pełnym obciążeniu spada Ci napięcie do np. ok 12V.

Ale bez pomiarów to jak wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, drugi alternator nie oznacza lepszy. Jak wyżej koledzy zasugerowali, miernik wszystko powinien załatwić. Włącz wszystko elektryczne w aucie i na biegu jałowym sprawdź ładowanie. Nie powinno wynosić niżej jak 13,9-ale takie to już tylko na pograniczu żywotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli ładowanie jest poniżej 14V słyszałem,że aku będzie nie doładowany i szybciej go trafi...

Nie wież do końca w testy tylko miernikiem sprawdź jaki prąd jest na klemach przy aku.

Sprawdź bez włączania odbiorników a potem włącz wszystko co bierze prąd.Długie,krótkie,awaryjne,grzanie szyb,foteli jak masz,radio i zobaczy ile wyjdzie.

Powinno spaść tylko po przecinku czyli jak bez odbiorników masz 14,3 to może spaść 14,0-14,2 to będzie ok.

U mnie jest 14,4 spada do 14,2-14,3 jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...