Steven92 Opublikowano 11 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Witam! Mam spory problem z wentylatorem w swoim BMW e46 323i, mianowicie jakiś miesiąc temu pojechałem do warsztatu nabić klimę, której już wgl nie było, bo i kompresor nie załączał. Wszystko przebiegło szybko i sprawnie do momentu pierwszego wypadu do Wrocławia ( 1 godz po nabiciu). Po zatrzymaniu wentylator się uruchomił i chodził tak długo aż do wyładowania akumulatora... Od tamtego czasu jedynym sposobem na wyłączenie wentylatora jest wypięcie go z kostki obok chłodnicy. Powiedzcie proszę co to może być, bo jestem bezradny... Wentylator chodzi cały czas, bez względu czy samochód jest zimny czy ciepły, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki pracuje aż do wyładowania akumulatora... Help!:!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jakiś opornik na wentylatorze padł, czy czujnik, najlepiej zmień cały wentylator. Miałem to samo w poprzedniej e46. Jadąc z tak ciągle pracującym wentylem po autostradzie w końcu się przegrzal i zapalił. Fuksem udało mi się ugasić ogień, już zabierałem rzeczy z samochodu bo nie miałem czym gasić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jakiś opornik na wentylatorze padł, czy czujnik, najlepiej zmień cały wentylator. Miałem to samo w poprzedniej e46. Jadąc z tak ciągle pracującym wentylem po autostradzie w końcu się przegrzal i zapalił. Fuksem udało mi się ugasić ogień, już zabierałem rzeczy z samochodu bo nie miałem czym gasić. Jeśli to opornik albo czujnik to idzie to jakoś zrobić czy gra nie jest warta świeczki i wymienić cały wentylator? Trochę mnie przeraziłeś tą opcją pożaru, bo często, gęsto jestem zmuszony jezdzić na ciągle włączonym wentylatorze ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrii Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 No niestety najbardziej hardcorowa przygoda życia. Muszę dodać że próbując gasić zmarnowalem 4puszki piwa. Udało się ugasić płynem do spryskiwaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Gdy wiatrak pracuje wypnij wtyczke od czujnika temperatury, jak nie zatrzyma sie to wtyka od czujnika ciśnienia, w ten sposób sprawdzisz te dwa welementy odpowiedzialne za prace wentylatora Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Sprawdź kolego auto na kompie jeśli pokaże błąd czujnika klimy będzie do wymiany jeśli nie będzie błędu to raczej wentylator... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Gdy wiatrak pracuje wypnij wtyczke od czujnika temperatury, jak nie zatrzyma sie to wtyka od czujnika ciśnienia, w ten sposób sprawdzisz te dwa welementy odpowiedzialne za prace wentylatoraWysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Kolego, w którym miejscu szukać tych czujników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 czujnik temperatury szukaj w chłodnicy a czujnik ciśnienia na przewodzie klimy w okolicach lampy po stronie pasażera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 czujnik temperatury szukaj w chłodnicy a czujnik ciśnienia na przewodzie klimy w okolicach lampy po stronie pasażera Dzięki! Sprawdziłem obydwa czujniki. Wypiąłem najpierw czujnik temperatury i wenttylator dalej chodzi. Później wypiąłem od klimy i jest to samo. Oczywiście czynności te robiłem osobno. Skoro po wypięciu czujników wentylator dalej chodzi, to gdzie szukać rozwiązania? Tak sobie dzisiaj myślałem, czy skoro któryś z czujników jest wywalony, to i tak i tak nie działa poprawnie, więc może nowy czujnik by zatrybił jak powinien? Wentylator pracuje tak jakby był gdzieś zmostkowany ale problem sam w sobie ewidentnie pojawił się po nabiciu klimy, nikt tam wcześniej ( z tego co wiem) nie grzebał Kolejna sprawa Panowie, jak wentylator jest odpięty, a silnik stoi dłuższą chwilę na wolnych obrotach, to wskaźnik temperatury zaczyna mi wskakiwać na czerwone pole, dopiero jak podłączę wiatrak wtyczką obok niego, wskaźnik zatrzymuje się w pionie, tak jak powinien. Ostatnio zauważyłem, że przy wyjściu plastikowej rury od chłodnicy pojawiło się pęknięcie o grubości włosa i długośi 0,5 cm, przez co w momencie wskoczenia na czerwone pole zaczyna mi parować płyn;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Miałem z dwa razy taki przypadek w e46 raz to zaśniedziała elektronika przy ty module wiatraka a drugi przypadek to padł któryś z bezpieczników i wentylator kręcił cały czas , jak będziesz tak jeździł z tym pęknieciem to walnie uszczelke pod głowicą bo niema takiego ciśnienia w układzie i sie przegrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Miałem z dwa razy taki przypadek w e46 raz to zaśniedziała elektronika przy ty module wiatraka a drugi przypadek to padł któryś z bezpieczników i wentylator kręcił cały czas , jak będziesz tak jeździł z tym pęknieciem to walnie uszczelke pod głowicą bo niema takiego ciśnienia w układzie i sie przegrzeje Jak sobie poradziłeś z tą zaśniedziałą elektroniką? O bezpiecznikach też myślałem ale wszystkie są ok. Skoro jest to mikroskopijne pęknięcie, to idzie to jakoś połatać, kapnąć jakimś klejem odpornym na temperaturę i ciśnienie? Szkoda wymianiać całą chłodnicę z powodu rysy wielkości włosa... Tak swoją drogą, to co musiało się tam zadziać, że aż pękł plastik ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 15 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 korek wlewu od chlodnicy, standardowy przypadek ze cos peka szczela itd w R6 najlepiej cos nowego w sensie uzywanego calego skombinuj, odpowietrz wedlug instrukcji i zobaczysz moze i wiatrak przestanie chodzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc_bartek Opublikowano 15 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Ja miałem taki problem i zobacz co było przyczyną. : http://www.maxbimmer.pl/f69/problem-z-nadmiernym-ch%B3odzeniem-silnika-m47n-25773/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 15 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Przekaźniki kolega sprawdził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 korek wlewu od chlodnicy, standardowy przypadek ze cos peka szczela itd w R6 najlepiej cos nowego w sensie uzywanego calego skombinuj, odpowietrz wedlug instrukcji i zobaczysz moze i wiatrak przestanie chodzic Właśnie od kolejnej osoby słyszę już o tym korku, że padają na potęgę...znajomy wymianiał dwa razy w ciągu roku:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Przekaźniki kolega sprawdził? W którym miejscu ich szukać ( od wentylatora), bo słyszałem gdzieś, że e46 nie ma przekaźnika typowo od wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Dzisiaj widziałem się ze znajomymi, jeden ma e46 328i drugi 318i 143km i w obydwu zauważyłem sterownik https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2Ebt_jhnHp73A78Cvj-9eBC2hvv6NkGUo5Vw6Y-zYl6nxyfEe , którego u mnie brakuje...jest to sterownik ponoć od klimy, więc czy to kwestia braku tego na wyposażeniu samochodu fabrycznie, czy ktoś to sobie zatrzymał przed sprzedażą? Czy to może być powód ciągłej pracy wentylatora? Druga sprawa, przeglądając oferty chłodnic, znalazłem takie z czyms na kształt chłodnicy klimatyzacji i takie bez tego. Od czego to zależy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 18 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 wszystkie chłodnice w e46 są takie same , to ze zdjęcia to sensor auc zamyka obieg powietrza z zewnątrz przy zanieczyszczeniu powietrza jak masz klime manualna to go nie ma fabrycznie ale w nim problem nie leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steven92 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Zrobiłem dila ze Słodkim i kupiłem używkę wentylatora, wymieniłem moduł sterujący wentylatorem i klimą ( ten przy wentylatorze), całość zajęła mi z 20 min i wszystko śmiga jak należy. Problem leżał w napęczniałym module sterującym. :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.