Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Ciągła praca wentylatora M52 Pomocy!


Steven92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam spory problem z wentylatorem w swoim BMW e46 323i, mianowicie jakiś miesiąc temu pojechałem do warsztatu nabić klimę, której już wgl nie było, bo i kompresor nie załączał. Wszystko przebiegło szybko i sprawnie do momentu pierwszego wypadu do Wrocławia ( 1 godz po nabiciu). Po zatrzymaniu wentylator się uruchomił i chodził tak długo aż do wyładowania akumulatora... Od tamtego czasu jedynym sposobem na wyłączenie wentylatora jest wypięcie go z kostki obok chłodnicy. Powiedzcie proszę co to może być, bo jestem bezradny... Wentylator chodzi cały czas, bez względu czy samochód jest zimny czy ciepły, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki pracuje aż do wyładowania akumulatora...

Help!:!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś opornik na wentylatorze padł, czy czujnik, najlepiej zmień cały wentylator. Miałem to samo w poprzedniej e46. Jadąc z tak ciągle pracującym wentylem po autostradzie w końcu się przegrzal i zapalił. Fuksem udało mi się ugasić ogień, już zabierałem rzeczy z samochodu bo nie miałem czym gasić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś opornik na wentylatorze padł, czy czujnik, najlepiej zmień cały wentylator. Miałem to samo w poprzedniej e46. Jadąc z tak ciągle pracującym wentylem po autostradzie w końcu się przegrzal i zapalił. Fuksem udało mi się ugasić ogień, już zabierałem rzeczy z samochodu bo nie miałem czym gasić.

Jeśli to opornik albo czujnik to idzie to jakoś zrobić czy gra nie jest warta świeczki i wymienić cały wentylator? Trochę mnie przeraziłeś tą opcją pożaru, bo często, gęsto jestem zmuszony jezdzić na ciągle włączonym wentylatorze ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wiatrak pracuje wypnij wtyczke od czujnika temperatury, jak nie zatrzyma sie to wtyka od czujnika ciśnienia, w ten sposób sprawdzisz te dwa welementy odpowiedzialne za prace wentylatora

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wiatrak pracuje wypnij wtyczke od czujnika temperatury, jak nie zatrzyma sie to wtyka od czujnika ciśnienia, w ten sposób sprawdzisz te dwa welementy odpowiedzialne za prace wentylatora

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Kolego, w którym miejscu szukać tych czujników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury szukaj w chłodnicy a czujnik ciśnienia na przewodzie klimy w okolicach lampy po stronie pasażera

Dzięki! Sprawdziłem obydwa czujniki. Wypiąłem najpierw czujnik temperatury i wenttylator dalej chodzi. Później wypiąłem od klimy i jest to samo. Oczywiście czynności te robiłem osobno. Skoro po wypięciu czujników wentylator dalej chodzi, to gdzie szukać rozwiązania? Tak sobie dzisiaj myślałem, czy skoro któryś z czujników jest wywalony, to i tak i tak nie działa poprawnie, więc może nowy czujnik by zatrybił jak powinien?

Wentylator pracuje tak jakby był gdzieś zmostkowany ale problem sam w sobie ewidentnie pojawił się po nabiciu klimy, nikt tam wcześniej ( z tego co wiem) nie grzebał :/

Kolejna sprawa Panowie, jak wentylator jest odpięty, a silnik stoi dłuższą chwilę na wolnych obrotach, to wskaźnik temperatury zaczyna mi wskakiwać na czerwone pole, dopiero jak podłączę wiatrak wtyczką obok niego, wskaźnik zatrzymuje się w pionie, tak jak powinien. Ostatnio zauważyłem, że przy wyjściu plastikowej rury od chłodnicy pojawiło się pęknięcie o grubości włosa i długośi 0,5 cm, przez co w momencie wskoczenia na czerwone pole zaczyna mi parować płyn;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem z dwa razy taki przypadek w e46 raz to zaśniedziała elektronika przy ty module wiatraka a drugi przypadek to padł któryś z bezpieczników i wentylator kręcił cały czas , jak będziesz tak jeździł z tym pęknieciem to walnie uszczelke pod głowicą bo niema takiego ciśnienia w układzie i sie przegrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem z dwa razy taki przypadek w e46 raz to zaśniedziała elektronika przy ty module wiatraka a drugi przypadek to padł któryś z bezpieczników i wentylator kręcił cały czas , jak będziesz tak jeździł z tym pęknieciem to walnie uszczelke pod głowicą bo niema takiego ciśnienia w układzie i sie przegrzeje

Jak sobie poradziłeś z tą zaśniedziałą elektroniką? O bezpiecznikach też myślałem ale wszystkie są ok. Skoro jest to mikroskopijne pęknięcie, to idzie to jakoś połatać, kapnąć jakimś klejem odpornym na temperaturę i ciśnienie? Szkoda wymianiać całą chłodnicę z powodu rysy wielkości włosa... Tak swoją drogą, to co musiało się tam zadziać, że aż pękł plastik ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek wlewu od chlodnicy, standardowy przypadek ze cos peka szczela itd w R6 najlepiej cos nowego w sensie uzywanego calego skombinuj, odpowietrz wedlug instrukcji i zobaczysz moze i wiatrak przestanie chodzic

Właśnie od kolejnej osoby słyszę już o tym korku, że padają na potęgę...znajomy wymianiał dwa razy w ciągu roku:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj widziałem się ze znajomymi, jeden ma e46 328i drugi 318i 143km i w obydwu zauważyłem sterownik https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2Ebt_jhnHp73A78Cvj-9eBC2hvv6NkGUo5Vw6Y-zYl6nxyfEe , którego u mnie brakuje...jest to sterownik ponoć od klimy, więc czy to kwestia braku tego na wyposażeniu samochodu fabrycznie, czy ktoś to sobie zatrzymał przed sprzedażą? Czy to może być powód ciągłej pracy wentylatora?

Druga sprawa, przeglądając oferty chłodnic, znalazłem takie z czyms na kształt chłodnicy klimatyzacji i takie bez tego. Od czego to zależy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Zrobiłem dila ze Słodkim i kupiłem używkę wentylatora, wymieniłem moduł sterujący wentylatorem i klimą ( ten przy wentylatorze), całość zajęła mi z 20 min i wszystko śmiga jak należy. Problem leżał w napęczniałym module sterującym. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...