CrisELdi Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Witam Próbowałem zaprogramować świata dzienne po odczycie pliku FSW_PSW.TRC i próbie jego edytowania , padała bateria na laptopie i od tego momentu pojawia mi sie ten komunikat. sprawdziłem wszystkie ustawienia i nic ... autko pracuje normalnie i INPA bez problemu diagnozuje samochód 2.Aktywacja kierunkowskazów przy otwieraniu i zamykaniu w E46 Mrugają 2 razy na zamknięcie raz na otwarcie W końcu wiadomo czy zamknęliśmy samochód Wszystko analogicznie jak przy światłach do jazdy dziennej : 1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert 2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli : individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok conistance check = sprawdza czy wszystko klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN OK OK możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np E46 3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście 6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ ------------------------------------- i w tym miejscu mam komunikat! ------------------------------------- 7. Teraz wciśnij F6, czyli Back 8. Wybierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy kierunki, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5 9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC 10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień: DWA nicht_aktiv ALARM_OPT_WARNBLINKER nicht_aktiv QUIT_OPT_ENTSCH nicht_aktiv na DWA aktiv ALARM_OPT_WARNBLINKER aktiv QUIT_OPT_ENTSCH aktiv 11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony. 12 wciskamy Execute Job dzięki za wszelkie pomysły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 10 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Sprawdź czy w lzs i ike zgadza sie FA, bo z nim jest problem, wyczyść plik .trc i połącz sie przez inny moduł np ews Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Przede wszystkim podziękowanie za zainteresowanie tematem. Jak tylko mogę prosić o wyjaśnienie jak to sprawdzić nie aby nie namieszać... pliki usunięte... Dzięki jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Masz czas jutro wieczorem i dostęp do neta w aucie? Jeśli tak to pistaram sie zdalnie Ci to ogarnąć Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 To bylo by super ale mój ruter jest do bani bo sedzac w samochodzie nie mam sygnału WiFi. auto mam pod domem ale nie sięga. Prosił bym o jakąś podpowiedz postaram się załapać... dzięki jeszcze raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D1_PITER Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) Słuchajcie mam podobny problem. Próbowałem różnymi metodami kodować poprzez NCS i napotkałem kilka rodzajów błędów przy tym. Między innymi taki o jakim pisze autor tematu. Czy ktoś z okolic Świdnicy /dolnośląskie pomógłby mi i rzucił okiem co może być przyczyną. Niestety nic mi się nie udało zakodować i jestem w kropce. Mowa o E46 98r. Dodam jeszcze, że diagnostyka w INPIE chodzi dobrze. Problemy mam tylko z odczytaniem szczegółowych kodów błędu a tak poza tym jest ok. No może dziwne jest to, że jest w większości po niemiecku a miała być w większości po angielsku. Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez D1_PITER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Gdybyś się wybierał kiedyś w okolice Głogowa to pomogę, z opisu nic ci nie doradcze bo za mało informacji Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D1_PITER Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Nie chciałbym się narzucać, ale czy mógłbyś mi spróbować pomóc zdalnie jak to koledze wyżej proponowałeś? Mam w samochodzie dostęp do internetu. Wszystko jest zainstalowane na win XP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 ok, można spróbować, tylko musimy się konkretnie ugadać na jakąś godzine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D1_PITER Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 grzesiek2304 dziękuje za chęci Ale jeszcze muszę sprawdzić jedną rzecz bo teraz skojarzyłem fakty co może być przyczyną tych błędów. Jak instalowałem INPE to nie mogłem zainstalować ŻADNEJ aktualizacji. Także tej która jest w instrukcji instalacji INPY (krok chyba czwarty). A to przez to, że system XP mam na partycji E i ten program do aktualizacji nie potrafił sobie z tym poradzić - wywalały komunikat o braku potrzebnych plików na dysku C:\\. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 30 Października 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 grzesiek2304 dziękuje za chęci Ale jeszcze muszę sprawdzić jedną rzecz bo teraz skojarzyłem fakty co może być przyczyną tych błędów. Jak instalowałem INPE to nie mogłem zainstalować ŻADNEJ aktualizacji. Także tej która jest w instrukcji instalacji INPY (krok chyba czwarty). A to przez to, że system XP mam na partycji E i ten program do aktualizacji nie potrafił sobie z tym poradzić - wywalały komunikat o braku potrzebnych plików na dysku C:\\. To nie to u mnie mam XP Pro zainstalowanego na C: i wszystko działa. INPA działa i komunikuje się z pojazdem bez problemu. NCS (niemiecki język choć zainstalowałem EN dalej niemiecki) NCS działał mi dobrze dopóki nie padła mi bateria w laptopie podczas zakończenia odczytu ustawień świateł Jestem gotowy zapłacić za pomoc aby przywrócić działanie NCS prawidłowo... Może zacznę od naprawienia języka w NCS... lub Update Pakietu NIPA... do wersji BMW E63 uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) witam ponownie... U mnie jakimś cudem odpaliło ale nadal coś jest nie tak... Zaprogramowałem do ustawień fabrycznych LSZ jak koledzy radzili wgrać czysty FSW_PSW.MAN bez problemu.Ale to nie pomogło rozwiązać problemu z światłami.... Przyczyną tego było prawdo podobnie dwa NCS-Expert stara i nowa wersja , wyczyściłem wszystko i dopiero od nowa zainstalowałem na (WnXP) Teraz mam taki komunikat... ale tylko na EWS,GM5,IHK,KMB pozostałe ABG,ASC,LSZ bez problemu... Ale mimo tego komunikatu nadal mogłem zaprogramować GN5 światła awaryjne podczas zamykania... Ale muszę zrobić coś takiego... Po tym jak nie udało się wyczytać ustawień "Jak komunikat powyżej" klikam jeszcze raz na F4 raed ECU wyskakuje notatnik lista w Hex kod i coś tam robi. Jeszcze raz klikam na F5 Basic Funkc. wybieram CoapiReadSqGetFswPsw -> OK i tym razem bez problemu wszystko wyczytuje do FSW_PSW.TRC Zmieniam i programuje FSW_PSW.MAN -> F3 Execute Job.. I działa? Nie wiem jak to możliwe ale programuje... lolol Czy to robię dobrze? Dzięki. Edytowane 2 Listopada 2014 przez CrisELdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 robisz to dobrze, a F4 musisz kliknąć dlatego że w modułach jest fizycznie inny codierindex niż ten przypisany kluczem ZCS do auta, były wymieniane moduły lub zmieniony klucz ZCS który ktoś źle wygenerował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Prawdo podobnie przyczyna tego problemu była nie udana wgranie za pomoc Dis-a aktywacji OBC a dokładnie alternator nie ładował prawidłowo do pełna trzymał jedynie na granicy 12.5-13V. Wszystkie podzespoły są "oryginalne". Zapytam jedynie jakie jest rozwiązanie tego problemu. I jeszcze jedno pytanie może to jest połączone. Nie mogę się połączyć z wszystkimi modułami samochodem za pomocą OBDII tylko z silnikiem mogę się połączyć? Zaś pod maska okrągłe złącze nie mam problemu wszystko działa? Dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Zapytam jedynie jakie jest rozwiązanie tego problemu. wygenerowanie właściwego klucza i zakodowanie Nie mogę się połączyć z wszystkimi modułami samochodem za pomocą OBDII tylko z silnikiem mogę się połączyć?Zaś pod maska okrągłe złącze nie mam problemu wszystko działa? Dzięki za odp. modele przejściowe które mają dwa gniazda tak mają , można zmostkować dwa piny w okrągłym gnieździe i wszystko wtedy będzie działało na obd, ale nie pamiętam już które, gdzieś na forum o tym pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.