dcmastiff Opublikowano 8 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Witam, Teoretycznie niedawno (ze 2 lata temu) miałem u siebie wymieniane sprzęgło. W trakcie wymiany, okazało się, że mój dwumas jest już mocno wytarty, nie całkiem równy i, że tak właściwie kwalifikuje się do wymiany. Wtedy nie miałem kasy, to powiedziałem, żeby złożyć nowy zestaw (sprzegło, docisk, łożysko) na startym dwumasie. Niby wszystko było dobrze, ale wczoraj jak chciałem ruszyć "trochę szybciej" , zamiast ślizgać się opony, zaczęło ślizgać się sprzęgło... Sprawa nie jest jakoś strasznie pilna, bo auto jeździ, ale chciałbym zdobyć kilka informacji na temat przerobienia i wzmocnienia sprzęgła w M50B25. Szukałem w google czegoś na ten temat, ale jest tam straszny chaos i niczego konkretnego... Moje załozenia są następujące: 1. Chciałbym Pozbyć się dwumasu. Jaki jednomas byłby najlepszy? Z M20? M50B20? Inny? 2. Chciałbym załozyć tarcze sprzęgła o większej średnicy. 240mm? Tutaj prosiłbym o doradzenie. Najlepsza była by od diesla, ale chyba wieloklin nie pasuje... 3. Jaki docisk do tego? Doczytałem że może być z 328, albo 330d. Który lepszy? Który mocniejszy? Czy jeszcze jakiś inny może? Czy ktoś mógłby mi napisać coś więcej? Co do czego? Może udało by mi się zacząć wyszarpywać już jakieś graty Aha... Pewnie ktoś spyta po co mi mocniejsze sprzęgło, skoro silnik seria Mocniejsze sprzęgło, to żywotniejsze sprzęgło, a poza tym w przyszłości może udało by mi się zaaplikować do tego silnika jakiś nie za wielki kompresor i trochę mu dmuchnąć Ale to w dosyć odległej przyszłości jeśli w ogóle Na razie chciałbym się skupić na sprzęgle, tak, żeby miało trochę zapasu jeśli chodzi o siłę spięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.