Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Szczelina na świecy przy LPG


dcmastiff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam następujące pytanie: Czy przy stosowaniu LPG, szczelina między elektrodami powinna być zmniejszona?

Miałem problem z wypadającymi zapłonami i na benzynie i na LPG. Zapłony wypadały na biegu jałowym. Poza tym na LPG, przy biegu jałowym, jak chcę przygazować i wcisnę trochę mocniej pedał gazu, silnik najpierw się zadławi, a dopiero później zaczyna się wkręcać na obroty. Jakiś czas temu wymieniłem wszystkie cewki na nowe, wymieniłem świece na te, które podaje katalog - NGK BKR6EK, wymieniłem sondę lambda- dedykowana BOSCH, przeczyściłem masy na silniku. Efekt był praktycznie zerowy.

Wczoraj zmieniłem jeszcze raz świece na DENSO IK20. Trochę drogie, ale było warto :) :) Wszystkie problemy na benzynie - jak ręką odjął! happy_bmwhappy_bmwhappy_bmw Zapłony na biegu jałowym już nie wypadają a do tego silnik na niskich obrotach stał się odczuwalnie bardziej elastyczny :) Już się w ogóle nie trzęsie i jeszcze nigdy na biegu jałowym nie pracował tak spokojnie :)

Co do LPG, zapłony na biegu jałowym też przestały wypadać, a jeśli już, to zdarza się to bardzo sporadycznie. Silnik pracuje ogólnie lepiej i spokojniej. Nie ustał jednak problem z dławieniem się silnika w pierwszej fazie przyspieszania/ wkręcania na obroty. Jest lepiej, ale jeszcze nie idealnie.

Czy zmniejszenie szczeliny na świecach może pomóc? Jeśli tak, to o ile, żeby nie odczuć tego na pracy silnika na benzynie. W Denso IK20 szczelina wynosi 1,1mm Do ilu można ją zmniejszyć? 0,9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na benzynie się nie dławi. Wszystko jest dobrze. Więc według mnie przepływka raczej to nie jest. Jeśli chodzi o przepływkę, to próbowałem z zamiennikiem. Sąsiad załatwił dla siebie nowy zamiennik, bo myślał, że u niego siedzi przepłwka, więc sprobowałem też u siebie jak bedzie z nową. Po zmianie nie było zadnego efektu. Poza tym DIS też nie pokazał błędu przepływki.

Odmę sprawdzałem. Jest szczelna. Gumę między przepływką i przepustnicą też obadałem. Wszystko ok. Jedyne miejsce gdzie mogło by ciągnąć lewe powietrze, to na łączeniach kolektora ssącego z głowicą. Ale tam poprzedni własciciel zakładał nowe uszczelnienia, więc te uszczelki też nie mają 20 lat i nie powinny się rozsypać po 5 latach ;)

Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak sprawdzić szczelność między kolektorem ssącym i głowicą? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolego chcesz świece w dobrej cenie platynowe jedno elektrodowe z ustawioną szczeliną pod dany silnik i zasilanie to pisz PW dam namiar.

Założyłem u siebie i po ponad 10tyś nie widać nagaru jak to było na zwykłych,które miałem wcześniej.Nie wiem jaka była szczelina ale była zmniejszana pod silnik i zasilanie lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno nowych świec nie wchodzi w grę, bo już kupiłem ;) I niestety, tanie nie były... :/ Te co mam są Irydowe, jednoelektrodowe, więc tylko chodzi tylko o szczelinę ;) Ale jakbyś mógł podesłać mi na PW namiar, to może udało by mi się zdobyć taką informację ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na lpg zaleca się zmniejszyć przerwe o 0,2-0,3 mniej od fabrycznej. Co do dławienia to zależy jaką masz instalacje jak założoną jak podpiętą i jak wysterowana. Ja tam jestem przekonany do świec brisk jednoelektrodowe nawet moje n62b44 na nich śmiga i nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady :) Już teraz wszystko wiem i w poniedziałek biorę się do roboty :) Podzielę się wynikami :)

Swoją drogą, w temacie świec rozpisałem się z pawelos666 z forum BMW SPORT. Chyba mógłby pisać prace naukowe o zapłonach samochodowych, bo wytłumaczył mi wszystko od podstaw, włącznie z rzeczami , o których nie miałem pojęcia ;) Pisał, że dobiera świece i ustawia szczeliny do każdego BMW :)

Poprosił mnie, żebym za porady udostępnił jakiś kontakt do niego, co właśnie robię :) gg: 540570 A od siebie polecam i bardzo dziękuję :)

Edytowane przez dcmastiff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, nie wiem czy mogę... Ale jak coś, to można pisać do gościa :) Nie wiem czy któreś z przekazanych mi informacji to nie trochę jego tajemnica służbowa ;) Ale jak ktoś by potrzebował pomocy, to na prawdę można do niego śmiało pisać :) Bardzo fajnie się z nim gada :)

W moim przypadku wystarczy zmniejszyć szczelinę na świecy do 0.9mm i wszystko :)

A tak w ogóle, jakie świece są lepsze? Irydowe czy platynowe?

A co do tej opóźnionej reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu, to chyba będę musiał podjechać do jakiegoś ogarniętego gazownika... Co prawda ogarnięcie iskry, to pierwszy krok, ale goście do których jeżdżę, tak jakby nie do końca czuli temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz słabe komponenty gazowe i nie dają rady.

No właśnie niby graty są z wyższej półki... Parownik Zavoli Zeta S do 250KM, wtryski Keihin, sterownik KIT MTM... Wydaje mi się, ze powinno śmigać ;) Ale śmiga nie do końca...

A czy te świece, które kupiłem - Denso IK 20 - to dobry wybór? Czy jest coś, co mogło by się sprawdzić lepiej w moim przypadku? Pawelos666, o którym pisałem wczesniej bardzo polecał świece Boscha platynowe, dwuelektrodowe.

IK20 jest jednoelektrodowa, a wg zaleceń producenta w M50B25 powinna być świeca dwuelektrodowa. Ale do gazu niby jednoelektrodowe lepsze... Sam już nie wiem... Jest szansa, że sprzedam te świece znajomemu (przepracowały może z pół godziny), a sobie mógłbym kupić wtedy coś bardziej odpowiedniego? Jest jakaś lepsza świeca do auta z LPG niż IK20?

Czy do gazu nie powinno się założyć świec zimniejszych?

I jeszcze które świece są lepsze? Irydowe czy platynowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jak montowałem gaz, bardzo zachwalali ten komputer. KIT MTM ECO DRIVE. A parownik do 200KM wystarczy :) U mnie powinny być tylko 192KM :)

Swoją drogą, dzisiaj zmniejszyłem szczelinę na świecach z 1.1 do 0.9 :) Na benzynie dalej jeździ spoko, za to na gazie silnik stał się bardziej elastyczny na niskich obrotach :) Odczuwalnie bardziej ciągnie już od dołu, ale góra też zyskała kilka Nm :) Wkręca się na obroty płynnie, bez żadnych szarpnięć i na LPG w końcu wkręca się do takich obrotów jak na benzynie, czyli do czerwonego pola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie w 2,5 benzyna Zavoli Zeta S sprawdza się super wtryski masz bardzo dobre u nie są hany i po porządnym strojeniu w czasie jazdy śmiga aż miło.Moje świece to jedno elektrodowe platyny bosch i są super.

Skoro zmniejszyłeś i jest git to dobrze.

Jeśli reduktor ma już najechane trochę to polecałbym zrobić regenerację reduktora i wymianę filtrów oraz ponowne strojenie w czasie jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie twierdziłem, że to wina reduktora czy wtrysków ;) I myślę, że przebieg reduktora w tym przypadku nie miał tutaj zbytniego znaczenia, bo problem był od pierwszego włączenia silnika, po odbiorze auta od gazownika, który zakładał instalację. Ale, ze miałem problemy z zapłonem, to powiedział, że póki nie ogarnę zapłonu, to on mi nic nie da rady z tym zrobić. W sumie mu się nie dziwię ;):P I tak minęły jakieś 4 lata, gwarancja się skończyła, ale w końcu zapłon zaczyna działać tak jak powinien ;):)

Po zmianie świec i wyregulowaniu szczeliny, owszem, jest poprawa i to duża :) Ale jak się wciśnie szybko pedał gazu jak silnik pracuje na biegu jałowym i bez wbitego biegu, to najpierw się zadławi, tak, że spadną obroty (na zimnym silniku odczuwalne dużo mocniej) a wkręcać się zacznie dopiero po chwili. Może strojenie w czasie jazdy przyniesie skutek. W sumie przez ten zapłon nigdy nie było robione.

Mam nadzieję, że nie będzie potrzeby przebudowywania instalacji, bo wyjdzie, że coś jest źle podłączone... Jaka może być maksymalna długość między wtryskiem a wkrętką wwierconą w kolektor ssący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie świec, byłem na regulacji gazu.

Czasy wtrysków przy biegu jałowym są ustawione na minimum. Chyba 2 albo 3 ms. Mniej już się nie da. A mimo tego, silnik dostaje za dużo paliwa na biegu jałowym i go przelewa. I to jest przyczyną tego, ze silnik się najpierw dławi, później się wkręca. Ciśnienia na parowniku zmniejszyć też nie można, bo znowu wtedy auto jest zmulone i nie chce jechać ani na niskich obrotach, ani na wysokich. Przy skręconym parowniku, na wysokich obrotach spadek ciśnienia gazu był tak duży, że wręcz przełączało się z gazu na benzynę. Idealnym dla mnie rozwiązaniem byłby parownik, który miałby dużą wydajność przy niskim ciśnieniu, ale ponoć taki kosztuje ok 900 zł... :/ Gazownik powiedział, że mogę sam przeczyścić parownik, który mam, że może trochę się poprawi jego wydajność i że może uda się coś zmotać z tego jeszcze... Ale albo się uda, albo nie...

Parownika jeszcze nie czyściłem, ale czy ktoś mógłby mi coś podsunąć jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to najtaniej wyjdzie abyś zakupił ori zestaw naprawczy zavoli Zestaw naprawczy zavoli zeta - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i wymień przy okazji jak będzie rozkręcony to rozłóż całość dobrze wyczyść również sprężynki bo się tam syfi dobrze,a potem skręć i powinno być cacy oczywiście po strojeniu :) I pamiętaj również o wymianie filtra fazy ciekłej i lotnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo ponieważ gumowe elementy tracą swoje właściwości...Tu masz ściągę jak to dobrze zrobić Samodzielna regeneracja parownika Zavoli Zeta N - Omega Klub Polska - Forum najważniejsze jest wszystko wyczyścić porządnie ze szlamu i syfu co tam zostaje a zwłaszcza te sprężynki ukryte za takimi blaszkami :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyczyścić parownik, zestaw reperacyjny nie dużo kosztuje a może pomóc. Rok temu przeprowadziłem taką operację mojego parownika i poprawa była, mozna powiedzieć że nawet spora. Z reguły parowniki są strasznie zasyfione i to powoduje ich niestabilnośc z czasem. Mój parownik średnio chciał się zregenerować i ostatni raz to robiłem (emmegas), ale widzę że twój jest bardziej skory do współpracy więc do roboty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...