OpTo Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Szukalem na forum tego temayu ale jednak nadal mam watpliwosci. Padl u mnie katalizator i teraz powstalo pytanie inwestowac bog wie ile kasy w katalizator czy zalozyc strumienice?? Silniczek to SuperEta i nie chcialbym go w jakikolwiek sposob uszkodzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 jak chcesz miec dobre spaliny to kat najlepiej stalowy (nie da sie go wykonczyc)lub ew. cenisz sobie cisze to tez kat. a jesli nie zalezy ci to wstaw zwykle rury i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bob Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 tak jak luki pisze, załóż rure w miejsce kata i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ako Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Mozna zalozyc rure ale strumienica daje lepszy wylot spalin na zewnatrz i lepiej samochod chodzi wiem bo mam tak zrobione tyle ze ja nie mam zadnego tlumnika tylko strumienica i wydech ultera sport na koniec pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 katalizator to będzie kosztował ze 2000 <bmw_1> prosta "najtańsza" strumienica łuskowa nic ci nie da oprócz zadowolenia, bedzie głośniej, nie przyczepią sie na przeglądzie, bo wygląda jak kat. rura zamiast katalizatora = mogą przyczepić sie na przeglądzie jak w dowodzie masz kat. będzie głośniej. ostatnia ewentualność zwykły łumik środkowy od jakiegoś innego samochodu lub np. dedykowany do danego modelu -Bosal 500-600 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 katalizator to będzie kosztował ze 2000 <bmw_1> prosta "najtańsza" strumienica łuskowa nic ci nie da oprócz zadowolenia, bedzie głośniej, nie przyczepią sie na przeglądzie, bo wygląda jak kat. rura zamiast katalizatora = mogą przyczepić sie na przeglądzie jak w dowodzie masz kat. będzie głośniej. ostatnia ewentualność zwykły łumik środkowy od jakiegoś innego samochodu lub np. dedykowany do danego modelu -Bosal 500-600 zł. kat stalowy sadze ze 600zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esiue30 Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 moim zdaniem najlepiej założyc stumien w obudowie katalizatora koszt razem ze wspawaniem około 100zł i po sprawie pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Z z kad wiesz ze Ci padl. bo sie zastanawiam czym to sie objawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 3 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 mechanik mi tak powiedzial wydech zamiast ladnie mruczec tylko szumi a stalo sie to jak sprawdzalem ile da sie pojechac i mniej wiecej od tego czasu cos zaczelo sie dziac z wydechem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRYCIU Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Szkoda kasy na nowego kata! wstaw sobie strumienice! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 tylko ja rozne bajki slyszalem o tych strumienicah i duzo tez slyszalem opini iz juz lepsze jest wmontowanie tam przelotoweej rury lub zwykly przelotowy tlumik, strumienica daje taki efekt ze zaczna byc odglosy jak by lataly kamienie po pustym gargu etc, jak strumienica to i musisz dac tlumik przelotowy bo jak strumienica ze zwyklym tluimikiem to niby lipnie to dziala. Zaznaczam ze tylko tak slyszalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekfl Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Mozna zalozyc rure ale strumienica daje lepszy wylot spalin na zewnatrz i lepiej samochod chodzi wiem bo mam tak zrobione tyle ze ja nie mam zadnego tlumnika tylko strumienica i wydech ultera sport na koniecpozdro zkoda kasy na nowego kata! wstaw sobie strumienice! Siemka Jeśli sądzicie że wywalenie katalizatora i zastąpienie go rura czy strumienicą coś zmeni to jesteście w błędzie. Wydaje się niektórym że po wycięciu katalizatora auto jest dynamiczniejsze lepiej przyspiesza. Tym czasem jest to pojęcie zupełnie błedne, Po wycieciu kata jest po prostu głośniej, a przy tym przypomina jak by ktoś pierdział w garczki. Jak w starym polonezie. Strumienica łuskowa czy też inna która można kupic na allegro za niecale 100 też jest bardzo złym rozwiązaniem. Aby to miało rece i nogi wypadało by zamatiwac taka strumienice wraz ze storzkiem wydajniejszym układem dolotowym, wylotowym oraz przelotowym tłumikiem - sami sobie odpowiedzcie na pytanie jak to wyglada w codziennym ekspoloatowniu auta. Samo zamątowanie strumienicy może mieć fatalne w skutkach efekty. Nie można zwiekszyć szybkości odprowadzenia spalin z komory slinika (a temu ma służyć strumienica) nie zapewniając mu dostatecznegu zasilenia w powietrze. To sie mija z celem napewno spowóduje to pogorszenie parametrów silnika. A napewno bardzo szybkie wypalenie układy wydchowego. Nie raz widziałem eksperymenty z katalizatorem poparte wynikami z hamowni z przed i po wycięcia. Tylko w nielicznych przypadkach skutkowało to wzrostem osiągów (w wiekszości było wprost przeciwnie.) i było to tylko wtedy gdy został przekąstruowany cały układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Zadzwoń do firm, które produkują katalizatory (w Polsce jest kilka, ale nie będę reklamował ) i dobierz jakiś uniwersalny metalowy, który i tak spełni swoje zadanie a nie będzie drogi jak oryginał (podejrzewam, że ok 300-500 PLN do tego spawanie 100PLN). To jest najnormalniejsze rozwiązanie jeżeli samochód użytkujesz co dzień. Jak masz trochę więcej kasy to spytaj też o taki sportowy 100cps (zwiększony przepływ, troszkę gorsze działanie i teoretycznie powinien być tańszy ) Wycinanie katalizatorów i wstawianie rurek, czy jakichś strumienic jest kompletną pomyłką bo samochód bez kat. na bank nie będzie spełniał norm emisji, szybciej nie pojedzie wcale. Chyba, że myślisz o sporcie, ale wtedy nie tędy droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 to norma że katalizator zabiera 5 KM, oczywiście że rurki nie wstawiaj ani żadnej strumienicy z allegro, katalizator i tak przewidziany jest na ok 100 000km więc na 99% i tak już masz niedziałający, a sprawny silnik przejdzie przegląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 a sprawny silnik przejdzie przegląd Hehe!!! Dobrze powiedziane... bo mieszczenie się w normach a zaliczenie badania technicznego to w naszym kraju dwie różne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniek100 Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 auto po wyjeciu kata bedzie dynamiczniejsze,zreszta musi byc.Przeciez kat przymula wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 ja slyszalem tyle ze lekko latwiej wkreca sie na obroty czyli lepiej reaguje na gez.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Jako przykład podam, że M20B25 bez kat. ma 171KM a z katalizatorem 170KM. Przebieg momentu jest podobny w obydwu silnikach. Aby odzyskać te kilka KM trzeba by zamontować odpowiedni tłumik środkowy lub przebudować cały wydech odpowiednio. Nie można też stwierdzić, że katalizator zabiera 5KM i że to jest norma. Proszę nie piszcie, że usunięcie katalizatora "odtyka", "odmula" silnik bo takie rozumowanie prowadzi nas do tego, że najbardziej "odmula" silnik brak wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziela Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Nie bede sie wypowiadal tylko odesly wszystkich kolegow piszacych o wywalaniu kat. do ponizszego artykulu. http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm Mysle, ze po przeczytaniu tego artykulu, niewielu z was bedzie juz tak ochoczo wyrzucac katalizator i zastepowac go rurka <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 5 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 zdania sa podzielone jak widze wlasnie zastanawiam sie nad jakims rozwiazaniem i wiem ze strumy nie zaloze ale z powodu braku aktualnych srodkow finansowych chwilowo zaoze przelot dam znac co i jak...chociaz podejrzewam ze autko bedize lepij jezdzilo bo widocznie kat byl juz na wykonczeniu...pozatym najwyrazniej uklad wydechowy byl dedykowany do m20b20 a ja mam aktualnie m20b27(6kb) wiec silniczek nieco wiekszy z wydechem bylo grzebane cos ale do konca niewiem co w kazdym razie tylni tlumik jest sportowy zobaczymy jak autko sie bedzie zachowywalo bo poki co to sie nie zachowuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaspri84 Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Ja w swojej e30 mam zalozoną tzw.podwojna strumienice poniewaz z silnikow m20 idzie przez calą dlugosc podwojna rura( nie spotkalem sie z tym by bylo inaczej:) Wiec trzeba bylo zalozyc dwie. Podzielam zdanie ze zwykla strumienica "made in allegro" to nierozwiązanie ,to musi dobrac fachowiec by spelniala swoje zadanie.Dobrze dobrana naprawde daje pozytywne roznice do kat. Nie zgadzam sie ze auto jest glosniejsze bo na swoim przykladzie wiem ze tak nie jest. Slyszalem tez opinie ze strumienica ma duzy wplyw na wydmuchiwanie uszczelki pod glowicą ale nie wierze temu do konca. zrezygnowalem z katalizatora na rzecz strumienic i jestem bardzo zadowolony. Aha,tam wczesniej zaczela sie krotka rozmowa o przyrostach lub spadkach mocy.Ja jestem po srodku dwuch wypowiedzi tj. mozna zyskac 2-3KM Skromnie ale zawsze do przodu:) Potwierdzam rowniez ze bunia ladniej wkreca sie w obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esiue30 Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 po pierwsze wszystkie nasze katalizatory w m20 i w m40 (przebieg kilometrów) są już częściowo przytopione albo zapchane albo wykruszone i pozapychały reszte tłumików i myśle że jakie kolwiek rozwiązanie będzie leprze niż trzymanie zapchanego katalizatora który i tak 10 lat temu przestał "oczyszczać środowisko" i nie ma co tu się rozwodzić tylko wyrzucać stare katalizatory i juz. nie ma mozliwści żeby strumiennica wywaliła uszczelke pod głowicą jeżeli już to zapchany kat moze do tego doprowadzić, na strumiennicach samochody absolutnie nie chodzą głosniej, i niesłychac żadnego metalicznego dzwięku. powiem krótko ja bym zrobił tak.... jestem średnio zarabiającym polakiem- wstawiam strumień (100zł z usługą), śpie na szeleście-wstawiam metalowy kat dedykowany (700-1200zł z usługą). jeżeli ktos ma wózek z pewnym przebiegiem do 100tyś. kilometrów to niech zostawi kata w spokoju. sprawny kat nie pogarsza osiągów ewentualnie 1-3 KM ale kto to odczuje? ja usiebie tez mam strumienice razy 2 silnik m20b25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 A ja polecam albo wspawanie rury jak ktos patrzy na koszta itd ... Lub bardziej preferuje wydatek rzedu 130zl na tlumik srodkowy od 323i oczywiscie pasuje tylko do silnikow M20 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Tak dokaldnei do M20 polecam wstawic: tlumik srodkowy z 323i a koncowy z 325i, ja tak bede robic :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esiue30 Opublikowano 5 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 dokładnie to o jaki model chodzi 323i jaki rok itd. kupie to w wamienniku. ja mam właśnie m20b25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.