Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Strumienica czy kat??


Rekomendowane odpowiedzi

katalizator to będzie kosztował ze 2000 <bmw_1>

prosta "najtańsza" strumienica łuskowa nic ci nie da oprócz zadowolenia, bedzie głośniej, nie przyczepią sie na przeglądzie, bo wygląda jak kat.

rura zamiast katalizatora = mogą przyczepić sie na przeglądzie jak w dowodzie masz kat. będzie głośniej.

ostatnia ewentualność zwykły łumik środkowy od jakiegoś innego samochodu lub np. dedykowany do danego modelu -Bosal 500-600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

katalizator to będzie kosztował ze 2000 <bmw_1>

prosta "najtańsza" strumienica łuskowa nic ci nie da oprócz zadowolenia, bedzie głośniej, nie przyczepią sie na przeglądzie, bo wygląda jak kat.

rura zamiast katalizatora = mogą przyczepić sie na przeglądzie jak w dowodzie masz kat. będzie głośniej.

ostatnia ewentualność zwykły łumik środkowy od jakiegoś innego samochodu lub np. dedykowany do danego modelu -Bosal 500-600 zł.

kat stalowy sadze ze 600zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ja rozne bajki slyszalem o tych strumienicah i duzo tez slyszalem opini iz juz lepsze jest wmontowanie tam przelotoweej rury lub zwykly przelotowy tlumik, strumienica daje taki efekt ze zaczna byc odglosy jak by lataly kamienie po pustym gargu etc, jak strumienica to i musisz dac tlumik przelotowy bo jak strumienica ze zwyklym tluimikiem to niby lipnie to dziala. Zaznaczam ze tylko tak slyszalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zalozyc rure ale strumienica daje lepszy wylot spalin na zewnatrz i lepiej samochod chodzi wiem bo mam tak zrobione tyle ze ja nie mam zadnego tlumnika tylko strumienica i wydech ultera sport na koniec

pozdro

zkoda kasy na nowego kata! wstaw sobie strumienice!

Siemka

Jeśli sądzicie że wywalenie katalizatora i zastąpienie go rura czy strumienicą coś zmeni to jesteście w błędzie. Wydaje się niektórym że po wycięciu katalizatora auto jest dynamiczniejsze lepiej przyspiesza. Tym czasem jest to pojęcie zupełnie błedne, Po wycieciu kata jest po prostu głośniej, a przy tym przypomina jak by ktoś pierdział w garczki. Jak w starym polonezie.

Strumienica łuskowa czy też inna która można kupic na allegro za niecale 100 też jest bardzo złym rozwiązaniem. Aby to miało rece i nogi wypadało by zamatiwac taka strumienice wraz ze storzkiem wydajniejszym układem dolotowym, wylotowym oraz przelotowym tłumikiem - sami sobie odpowiedzcie na pytanie jak to wyglada w codziennym ekspoloatowniu auta.

Samo zamątowanie strumienicy może mieć fatalne w skutkach efekty. Nie można zwiekszyć szybkości odprowadzenia spalin z komory slinika (a temu ma służyć strumienica) nie zapewniając mu dostatecznegu zasilenia w powietrze. To sie mija z celem napewno spowóduje to pogorszenie parametrów silnika. A napewno bardzo szybkie wypalenie układy wydchowego.

Nie raz widziałem eksperymenty z katalizatorem poparte wynikami z hamowni z przed i po wycięcia. Tylko w nielicznych przypadkach skutkowało to wzrostem osiągów (w wiekszości było wprost przeciwnie.) i było to tylko wtedy gdy został przekąstruowany cały układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do firm, które produkują katalizatory (w Polsce jest kilka, ale nie będę reklamował :) ) i dobierz jakiś uniwersalny metalowy, który i tak spełni swoje zadanie a nie będzie drogi jak oryginał (podejrzewam, że ok 300-500 PLN do tego spawanie 100PLN). To jest najnormalniejsze rozwiązanie jeżeli samochód użytkujesz co dzień. Jak masz trochę więcej kasy to spytaj też o taki sportowy 100cps (zwiększony przepływ, troszkę gorsze działanie i teoretycznie powinien być tańszy :) )

Wycinanie katalizatorów i wstawianie rurek, czy jakichś strumienic jest kompletną pomyłką bo samochód bez kat. na bank nie będzie spełniał norm emisji, szybciej nie pojedzie wcale. Chyba, że myślisz o sporcie, ale wtedy nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako przykład podam, że M20B25 bez kat. ma 171KM a z katalizatorem 170KM. Przebieg momentu jest podobny w obydwu silnikach. Aby odzyskać te kilka KM trzeba by zamontować odpowiedni tłumik środkowy lub przebudować cały wydech odpowiednio. Nie można też stwierdzić, że katalizator zabiera 5KM i że to jest norma. Proszę nie piszcie, że usunięcie katalizatora "odtyka", "odmula" silnik bo takie rozumowanie prowadzi nas do tego, że najbardziej "odmula" silnik brak wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede sie wypowiadal tylko odesly wszystkich kolegow piszacych o wywalaniu kat. do ponizszego artykulu.

http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

Mysle, ze po przeczytaniu tego artykulu, niewielu z was bedzie juz tak ochoczo

wyrzucac katalizator i zastepowac go rurka <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdania sa podzielone jak widze ;) wlasnie zastanawiam sie nad jakims rozwiazaniem i wiem ze strumy nie zaloze ;) ale z powodu braku aktualnych srodkow finansowych chwilowo zaoze przelot :| dam znac co i jak...chociaz podejrzewam ze autko bedize lepij jezdzilo bo widocznie kat byl juz na wykonczeniu...pozatym najwyrazniej uklad wydechowy byl dedykowany do m20b20 a ja mam aktualnie m20b27(6kb) wiec silniczek nieco wiekszy ;) z wydechem bylo grzebane cos ale do konca niewiem co w kazdym razie tylni tlumik jest sportowy zobaczymy jak autko sie bedzie zachowywalo bo poki co to sie nie zachowuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej e30 mam zalozoną tzw.podwojna strumienice poniewaz z silnikow m20 idzie przez calą dlugosc podwojna rura( nie spotkalem sie z tym by bylo inaczej:) Wiec trzeba bylo zalozyc dwie. Podzielam zdanie ze zwykla strumienica "made in allegro" to nierozwiązanie ,to musi dobrac fachowiec by spelniala swoje zadanie.Dobrze dobrana naprawde daje pozytywne roznice do kat. Nie zgadzam sie ze auto jest glosniejsze bo na swoim przykladzie wiem ze tak nie jest. Slyszalem tez opinie ze strumienica ma duzy wplyw na wydmuchiwanie uszczelki pod glowicą ale nie wierze temu do konca. zrezygnowalem z katalizatora na rzecz strumienic i jestem bardzo zadowolony.

Aha,tam wczesniej zaczela sie krotka rozmowa o przyrostach lub spadkach mocy.Ja jestem po srodku dwuch wypowiedzi tj. mozna zyskac 2-3KM Skromnie ale zawsze do przodu:) Potwierdzam rowniez ze bunia ladniej wkreca sie w obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze wszystkie nasze katalizatory w m20 i w m40 (przebieg kilometrów) są już częściowo przytopione albo zapchane albo wykruszone i pozapychały reszte tłumików i myśle że jakie kolwiek rozwiązanie będzie leprze niż trzymanie zapchanego katalizatora który i tak 10 lat temu przestał "oczyszczać środowisko" i nie ma co tu się rozwodzić tylko wyrzucać stare katalizatory i juz. nie ma mozliwści żeby strumiennica wywaliła uszczelke pod głowicą jeżeli już to zapchany kat moze do tego doprowadzić, na strumiennicach samochody absolutnie nie chodzą głosniej, i niesłychac żadnego metalicznego dzwięku. powiem krótko ja bym zrobił tak.... jestem średnio zarabiającym polakiem- wstawiam strumień (100zł z usługą), śpie na szeleście-wstawiam metalowy kat dedykowany (700-1200zł z usługą). jeżeli ktos ma wózek z pewnym przebiegiem do 100tyś. kilometrów to niech zostawi kata w spokoju. sprawny kat nie pogarsza osiągów ewentualnie 1-3 KM ale kto to odczuje? ja usiebie tez mam strumienice razy 2 silnik m20b25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...