Szpadyzor71 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Witam. Chciałbym aby ktoś kto jest w temacie napisał mi listę części do remontu tego silnika. Najlepiej gdyby była podzielona na górę i dół silnika. Wiem, że Georgii Ty robiłeś remont, może miałbyś gdzieś rozpiskę co potrzeba (nie licząc Vanosa ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 12 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Sporo tego będzie Szpady: Tłoki też wymieniasz?zestawy pierścieni chyba obowiązkowo? Wał szlifowany będzie czy tylko panewki będziesz wymieniał? 24 szklanki 24 uszczelniacze zaworów 14 śrub głowicy uszczelka pod głowicą uszczelka pod pokrywą zaworów(razem z uszczelką pod tunele świec) Głowica oddawana będzie na planowanie? Jeżeli tak a pewnie tak to zleć firmie kontrolę/wymianę prowadnic zaworowych i ewentualnie zaworów jeżeli będzie taka potrzeba(polerowanie gniazd zaworowych zrobią tak czy siak-muszisz tylko zlecić kompletny remont jeżeli jest taka potrzeba. Temat się nie pali więc w wolnej chwili spróbuje części wyszczególniać w sztukach z nr OE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Dzięki Dziki. Generalnie wszystko się okaże jak otworzę silnik, więc co dokładnie będzie wymieniane to będzie zależało od tego w jakim jest stanie. Nie będę tego nikomu zlecal tylko książka w rękę i będę sam grzebal u znajomego pod warsztatem. Wiem, że sa rzeczy których sam nie zrobie (planowanie, tulejowanie, honowanie itp) dlatego też chce to mieć na liście.Tylko chce znać wszystkie potencjalne części jakie mogą być potrzebne. Nr OEM to już sobie znajdę każdej z nich więc spoko. Czekam tylko aż DDay minie i będę się brał do roboty. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Mam pytanko, czy ktoś posiada narzędzia do blokady rozrządu M50 bez vanosa, dokładnie potrzebowałbym takie narzędzia: 11 2 300 - do blokady wału w GMP 11 3 290 - do blokady łańcucha 11 3 240 - do ustalenia położenia wałków rozrządu Jeśli ktoś jest w posiadaniu takowych prosiłbym o określenie warunków wypożyczenia tutaj lub na PW. Jeśli ktoś wie czy da radę wszystko to zrobić bez nich (choć szczerze w to wątpię) byłbym wdzięczny za wskazówki (metody "na oko" proszę sobie darować ). I jeszcze jedno moje pytanie, gdzie we Wrocławiu dobrze, pewnie i za w miarę rozsądne pieniądze sprawdzą mi głowicę i oczywiście nie będą jej trzymać miesiąc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Koleg Szpadyzor Ja do swojego m52 Uszczelki vanosu zamawiane z niemiec te lepsze(ale u Ciebie nie trzeba) 24 szklanki = popychacze hydrauliczne 24 uszczelniacze zaworów ori z Bmw zamawiane śruby głowicy nówki bo stare się nie nadają ponieważ się rozciągają firmy victor reintz uszczelka pod głowicą firmy victior reintz uszczelka pod pokrywą zaworów w komplecie jest na świece też firmy victior reintz uszczelka miski olejowe bo też było tam wyczyszczone firmy nie wiem jakiej ale była metalowo-gumowa,pokrywa zaworów i miska składana na cieniutkiej warstwie silikonu victor reintz w takiej biało-niebieskiej tubie z wyciskaczem.Było lekko liźnięte ponieważ przed remontem wymieniłem pokrywę klawiatury i po roku się zaczęła lekko pocić po wyjęciu była już twarda co za tym idzie sztywna i nie uszczelniała jak należy. Były wytarte prowadnice łańcucha rozrządu więc zostały wymienione jedna firma tylko robi z niemiec ale nie pamiętam nazwy. Pierścienie tłokowe ponoć najlepsze firmy Goetze nówki rozmiar nominalny zostały wymienione ponieważ ori już się nie nadawały(straciły swoje właściwości) Zawór zwrotny pompy oleju bo puszczał tylko ori zamawiany z Niemiec w salonie Bmw nie ma w Polsce. Walec trzymający koło wału bo miał wytarty rowek,aby zmienić uszczelniacz przedni na wale bo ciekło tylko ori również z Niemiec zamówione przez salon Bmw nie ma w Polsce.Do tego walca przedni uszczelniacz wału oczywiście został wymieniony firmy erling. Zawory wszystkie wyczyszczone i sprawdzone były w super stanie.Kanały olejowe wyczyszczone,tłoki i reszta silnika również. Wiadomo planowanie,szczelność,sprawdzenie gładzi itp dobry warsztat znajdź albo nie ktoś poleci sprawdzoną firmę. Dużo wyszło po rozebraniu silnika,bo nie braliśmy pod uwagę pierścieni,walca od wału,zaworu pompy oleju,prowadnic łańcucha... Nowa odma,płyn do układu,oliwę na dotarcie silnika oraz po dotarciu dobrego syntetyka u mnie docierałem na oleju firmy total 2tyś.km jazda do 3tyś.obr,a potem valvoline maxlife i nie bierze ani grama oliwy. Jak masz kogoś ogarniętego z remontami silników to on posprawdza i powie co trzeba wymienić oraz odda głowice gdzie trzeba bo już będzie miał firmę swoją gdzie oddaje zawsze głowicę.Najlepiej silnik wyjąć z auta wtedy jest wszystko jak na dłoni.Szukasz blokad to sam będziesz chyba robił ? Polecałbym nową pompę wody,termostat i wisko behr aby nie było potem jaj oczywiście to jeśli nie zmieniałeś niedawno,albo wcale Ale musisz zawsze liczyć,że coś może dodatkowo wyjść... Edytowane 2 Listopada 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.