piotrekpiotrek Opublikowano 9 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowy na forum. Z BMW mam doczynienia od 10 lat. Kilka lat pracowałem jako mechanik oprócz tego radzę sobie z elektroniką nie tylko w bmw oraz lakieruję. Na forum sprowadził mnie problem z moją e60. Nie do końca rozumiem co oznaczają błędy w komputerze i jak mogę je zlikwidować. Czy koledzy mogli by mi pomóc w interpretacji tych błędów i usunięciu? Inpa wykrywa błędy takie jak w załączniku. Zmierzyłem miernikiem pracę sond - według mnie wszystko w normie, zmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu wydechowego - bez zmian. Co to za błędy i jak sobie z nimi poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 pierwszy mówi o złej pozycji wałka wydechowego, sprawdź na live data odczyty z tego wałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekpiotrek Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) czy to znaczy że wałek wydechowy może się sam przestawić? Vanosa jeszcze nigdy nie rozbierałem więc dopiero będę zbierał doświadczenia... jakie parametry w inpie powinien wykazywać wałek wydechowy? Dodam że błąd wyskakuje po uruchomieniu silnika, na odpalonym silniku kasuję błąd i nie pojawia się już tylko po jakims czasie wyskakuje ten O2 sensor behind kat bank1. A tak poza konkursem przy spokojnej jeździe nie odczuwa sie większych wrażeń ale przy wyższych obrotach jak by zaczyna być odczuwalny zapach benzyny w środku auta. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez piotrekpiotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Wałek nie bardzo, to raczej problem z vanosem, zainstaluj disa i zrób test vanosa i będziesz wiedział na czym stoisz Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekpiotrek Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 i tu właśnie pruszyłeś kolego temat który miałem na myśli... czy przy uszkodzonych uszczelkach vanosa taki błąd mógłby wyskakiwać? poniżej foto z inpy i na końcu dźwięk pracującego silnika. wydaje mi się że to właśnie vanos tak grzechocze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekpiotrek Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Widzicie na tych zdjęciach coś niepokojącego w parametrach pracy?. Zastanawia mnie na tym drugim zdjęciu pozycja "reference NO-outlet" ponieważ jest na czerwonym polu. Co to oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekpiotrek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Uszczelniacze vanosa wymienione, elektrozawory sprawdzone (podałem na nie na chwilę 12v i cykają), tłoczki wyjąłem są całe i zdrowe nie widać żeby gdzieś się blokowały. Pomimo tego komunikat nadal występuje. Pojawia się podczas uruchomienia silnika. w detail jest napisane P0014 B Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1) Camshaft outlet ref. roh value -94,00'KW Camshaft outlet roh value -94,00'KW Czyli moim tokiem myślenia jest to nawiązanie do pozycji z drugiego zdjęcia "reference NW-outlet" której wartość jest na czerwonym polu i wskazuje -94,0 - ale co to oznacza? czego tyczy się ta wartość? Ma ktoś jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 jedyna sensowna porada po uszczelnieniu vanosa to ustawić na nowo rozrząd na blokadach, błędy mówią cały czas o tym że wałek wylotowy jest w złej pozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekpiotrek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 no tak z tym że według wcześniej załączonych zdjęć wałek rozrządu względem pozycji nominalnej mija się o jakieś około 2 stopnie wiec myślę że mieści się to w granicach błędu ale co znaczy to reference NW- outlet? czego tyczy się ta wartość bo wydaje mi się że to właśnie tej wartości tyczy się błąd. co ciekawe wczoraj jak podpiąłem kompa to przed odpaleniem te wartości stały w połowie zakresu a po odpaleniu wskoczyły tak samo jak na foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 te 2 stopnie to na prawde sporo, spytaj jokeymirasa o problemie z ustawieniem wałków, miał z tym długą historie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.