szocha1991 Opublikowano 31 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Witam. Zaczęło się od lamp które dałem w full red, wtedy zwykła żarówka nie jest się w stanie przebić z pomarańczową barwą. Kupiłem żarówki LED, które już jako tako przebijają pomarańczową barwą. Problem był taki jak u większości LED miga za szybko, czyli z tego co wyczytałem po prostu nie daje oporu jak zwykła żarówka. Kupiłem zatem oporniki 8 omów, bo to też gdzieś wyczytałem że ma dać radę. Podłączyłem się pod przewód który odpowiada za miganie kierunkowskazu. Wkładam LED i co... nic, żarówka nadal miga 2x szybciej, dodatkowo miga światło stopu w tym samym czasie. Dla porównania włożyłem zwykłą żarówkę, i już przy tym oporniku, było widać że zwykła żarówka mryga bardzo słabo. Więc, rozumiem że opornik spełnia swoje zadanie. Myślę... no dobra, za mały opornik, dodałem drugi 8 omów (który miał iść na drugą stronę). Teraz opór to 16 omów... Podłączam LED....to samo co wcześniej. Myślę? Dalej za mały opór? Wkładam zwykłą żarówkę, już nawet nie miga, czyli rozumiem że opór jest duży. Tu się moje badania kończą, nie mam pomysłu jak to zrobić? Mam wkładać coraz to większe oporniki, aż drogą prób i błędów dojdę do odpowiedniego? Czy da się do jakoś obliczyć, oszacować? Opornik wlutowałem w przewód nr 3 wg oznaczenia na plastiku, doszedłem do tego że to właśnie on odpowiada za kierunkowskaz. Tu zdjęcia poglądowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrrtin Opublikowano 31 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Ja u siebie też zrobiłem full red i za czerwone światło kierunkowskazów policja podczas kontroli zabrała mi dowód rejestracyjny. Też kupiłem diodowe żarówki i też miałem problem z częstotliwością mrugania. Z tego co ja się dowiedziałem, opornik sprawi tylko to że żarówka będzie słabiej świecić a nie rzadziej mrugać. Rozwiązał ten problem na "chłopski rozum" i wlutowałem zwykła żarówkę przed tą diodową. Efekt był taki jaki miał być, żarówki diodowe mrugają równo z resztą kierunkowskazów. A zwykłe żarówki na dłuższych przewodach leżą i mrugają pod tapicerką w bagażniku. Może mało fachowo ale kończył mi się termin tymczasowego dowodu i musiałem jechać zrobić przegląd. Cała modyfikacja działa już dobre pół roku i nic złego się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocha1991 Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Kurde, sprytnie. Fakt, mało fachowo, ale nic nie widać, jak nikomu nie powiesz to wygląda to normalnie 8) Ja na szczęście nie mam napiętej sytuacji, dowód mam w samochodzie - więc poczekam jeszcze na rozwiązanie, może ktoś coś ciekawego dopowie. Ostatecznie wykonam to tak jak ty Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisvandrinken Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) A dobrałeś żarówki LED o takich samych parametrach co zwykła żarówka ? pytanie_bmw chodzi mi o napięcie, rodzaj żarówki... Albo inaczej tak się dzieje rozumiem gdy obydwie żarówki od kierunków są wpięte ? Czy tylko jedna strona (testowa) ... ? Edytowane 1 Czerwca 2014 przez krisvandrinken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Jak nie chcesz żeby mrugała to zgłoś się do Kamcia. Wyłączy Ci "test na zimno" (czy jak to się tam nazywa) i po mryganiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocha1991 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Że co? Kamcio proszony o wypowiedź w temacie happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Niestety tutaj masz za mały opór. Dokładnie nie wiem czy to zadziała ale bym spróbował wyliczyć z prawa Ohma P=U/R jaka wartość powinien mieć rezystor i spróbować go wlutowac na przewód "plusowy". Grzebanie komputerem nic tu nie da bo samochód widzi spalona zarowke tak mi się wydaje. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisvandrinken Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Nie spaloną żarówkę... tylko jak masz źle dobrany opór żarówki to przerywacz (na którym jest też odpowiedni opór) po prostu głupieje i dlatego przy źle dobranych żarówkach najczęściej występuje za szybkie lub za wolne "mruganie" P.S Wlutowanie oporników chyba nic nie da ... Tak mi teraz przyszło do głowy a żarówki w przednich kierunkach też masz LED ? Bo to może mieć też zależność Edytowane 2 Czerwca 2014 przez krisvandrinken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciuś Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Żarówki led rezystor - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takie coś wystarczy, miałem w megane ledy, podłączasz to pod żarówkę, mruga wtedy z normalną częstotliwością i wcale nie słabiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Sprawa jest prosta. Musisz kupic przerywacz kierunkow do ledow. Przerabialem to na motorze. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Sprawa jest prosta. Musisz kupic przerywacz kierunkow do ledow. Przerabialem to na motorze. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka W motocyklu tak ale w samochodzie to nie zadziała Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 zwykłym opornikiem nic nie zrobisz, żarówka musi mieć właściwy pobór prądu a nie oporność żeby normalnie mrugała, można by jeszcze spróbować zakodować tylne ledy, może by coś dało, nie wiem nie próbowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szocha1991 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Na dzień dzisiejszy zrobiłem tak jak kolega na pierwszej stronie napisał, wlutowałem normalne żarówki, święcą sobie gdzieś tam schowane, a ja mam efekt jaki zamierzałem - pomarańczowa barwa przebija przez czerwoną folię :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Najprościej i najskuteczniej Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrrtin Opublikowano 16 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Na dzień dzisiejszy zrobiłem tak jak kolega na pierwszej stronie napisał, wlutowałem normalne żarówki, święcą sobie gdzieś tam schowane, a ja mam efekt jaki zamierzałem - pomarańczowa barwa przebija przez czerwoną folię :lol: To fajnie ze udalo mi sie pomóckuog Patent prosty ale skuteczny :lol: oby teraz służył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.