Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


spadaja obr. silnika jak odkrecam korek wlewu oleju ???


Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że masz masakryczne pomysły...ja raz zapomniałem zakręcić korka, przejechałem ok 3km i nic (na szczęście) się nie stało-żadnej kropli nie wyrzygało, korek się nie zgubił, a silnik chodził równo (na paliwku jak i gazie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ???

Siemka

Gratualcje własnie stwierdziłeś że towój silnik jest w doskonałej formie =)

A polega to na tym. Że do silnika dostaje się (powinna) określona ilość powietrza zmierzona przez przepływomierz, i komputer na postawie tej inf ustala skład mieszanki. Skoro otwieraż korek (w środku panuje podcisnienie w trakcie pracy) do slinika dostaje się wieksza ilośc powietrza (zasysanego z zewnątrz) i mieszanka staje się zbyt bogata. Tzn komputer nie wiem że w komorze jest wiecej powietrza. Tym oto sposobem obroty silnika spadaja. Mieszenka paliwowo powoetrzna jest zbyt bogata w powietrze.

"Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ???

Siemka

Gratualcje własnie stwierdziłeś że towój silnik jest w doskonałej formie =)

A polega to na tym. Że do silnika dostaje się (powinna) określona ilość powietrza zmierzona przez przepływomierz, i komputer na postawie tej inf ustala skład mieszanki. Skoro otwieraż korek (w środku panuje podcisnienie w trakcie pracy) do slinika dostaje się wieksza ilośc powietrza (zasysanego z zewnątrz) i mieszanka staje się zbyt bogata. Tzn komputer nie wiem że w komorze jest wiecej powietrza. Tym oto sposobem obroty silnika spadaja. Mieszenka paliwowo powoetrzna jest zbyt bogata w powietrze.

"Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ :/

Tylko czy aby napewno. bo juz nie jedni rozmawiali na ten temat i byli pewni swojego stani silnika a obroty im nie spadaly, ja jeszcze nie probowalem bo niechce sie zachlapac gdyz nie wiem czy moj is ma oslonke na lancuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

(...)

Tylko czy aby napewno. bo juz nie jedni rozmawiali na ten temat i byli pewni swojego stani silnika a obroty im nie spadaly, ja jeszcze nie probowalem bo niechce sie zachlapac gdyz nie wiem czy moj is ma oslonke na lancuch.

Z zasady działania silnika zasilnago wtryskiem sterowanym przez ECU wynika jasno taki stan żeczy. Bardzo często zdarza się np. jak peknieta jest rura na odcinku za przepływką, że szarpie silnikiem - przyczyny szuka się w zapłonie, sprawdza iskre, wymienia filtr paliwa, wszystko powymienia a silnik nadal szarpie. Potem okazuje się że brało lewe powietrze, poprzez peknięcie na rurze. Są silniki które nie potrzebują aż tyle powietrza beema bardzo mocno zasysa, w razie jakiego kolwiek "przecieku" lewego powietrza do układu pojawiają sie takie właśnie objawy. (Widać to szczególnie np. przy dodaniu gazu, wtedy szarpanie jest wyrażniej odczuwalne niż na biegu jałowym). Słyszałem o przypadkach w kórych po odkręceniu korka w tarakcie pracy silniki niemal gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ???

Ja z tego powodu tylko bym się cieszył :!: TAK MA BYĆ. Silniki w BMW są hermetycznie szczelne, przynajmniej mają być :!: jeśli odkręcasz korek a obroty spadają to znzaczy że jest szczelny i nie łapie lewego powietrza :idea: <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ :/

ciekawe?!ja jestem pewien sprawnosci silnika,prawie idealne cisnienie na kazdym cylindrze 6cyl,brak przedmuchow na zaworach-wlasnie po odkreceniu korka-kazdy dobry mechanik i ktos kto troche dlubal przy silnikach,sprawdza odkrecajac korek-jesli dmucha jak halny to wiadomo,ze cos tam jest nieszczelne-moze uszczelniacze,zawory nieszczelne,cokolwiek. -odkrecam korek i jesli pracuje normalnie bez pierdzenia to mysle ze jest ok.nie mowie ze inaczej jest zle.w silniku bmw jest tyle podzespolow,ze kazdy moze miec wplyw na prace silnika przy odkreceniu korka,ja nie generalizowalbym takich objawow,niewiem co masz na mysli piszac"o wysokim poziomie wykonania" ja to odbieram jako-w bmw robia silniki raz kiepsko a raz dobrze :shock: .ludzie pisza-odkrecam korek i spadaja obroty-odkrecam korek i nic sie nie zmienia-niech kazdy odkreci ten korek w tej samej temp. powietrza,wilgotnosci,na zimnym lub cieplym silniku,musimy miec na uwadze to,ze nasze bmw maja przebiegi od 0 do kilkuset tys km,kazde bedzie sie zachowywalo inaczej.tak czy inaczej bmw jest najlepsze i fajnie miec taka bryke-mnie nigdy nie zawiodly-moje dwie czerwone <bmw_1>

[ Dodano: 2 Luty 07, 23:06 ]

Ja z tego powodu tylko bym się cieszył :!: TAK MA BYĆ. Silniki w BMW są hermetycznie szczelne, przynajmniej mają być :!: jeśli odkręcasz korek a obroty spadają to znzaczy że jest szczelny i nie łapie lewego powietrza :idea:

:shock: cholera nie zauwazylem tego wczesniej,swietnie-mamy pod maska hermetycznie zamkniety sloik z ogorami! :idea: pozdrawiam pytanie_bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ :/

ciekawe?!ja jestem pewien sprawnosci silnika,prawie idealne cisnienie na kazdym cylindrze 6cyl,brak przedmuchow na zaworach-wlasnie po odkreceniu korka-kazdy dobry mechanik i ktos kto troche dlubal przy silnikach,sprawdza odkrecajac korek-jesli dmucha jak halny to wiadomo,ze cos tam jest nieszczelne-moze uszczelniacze,zawory nieszczelne,cokolwiek. -odkrecam korek i jesli pracuje normalnie bez pierdzenia to mysle ze jest ok.nie mowie ze inaczej jest zle.w silniku bmw jest tyle podzespolow,ze kazdy moze miec wplyw na prace silnika przy odkreceniu korka,ja nie generalizowalbym takich objawow,niewiem co masz na mysli piszac"o wysokim poziomie wykonania" ja to odbieram jako-w bmw robia silniki raz kiepsko a raz dobrze :shock: .ludzie pisza-odkrecam korek i spadaja obroty-odkrecam korek i nic sie nie zmienia-niech kazdy odkreci ten korek w tej samej temp. powietrza,wilgotnosci,na zimnym lub cieplym silniku,musimy miec na uwadze to,ze nasze bmw maja przebiegi od 0 do kilkuset tys km,kazde bedzie sie zachowywalo inaczej.tak czy inaczej bmw jest najlepsze i fajnie miec taka bryke-mnie nigdy nie zawiodly-moje dwie czerwone <bmw_1>

[ Dodano: 2 Luty 07, 23:06 ]

Ja z tego powodu tylko bym się cieszył :!: TAK MA BYĆ. Silniki w BMW są hermetycznie szczelne, przynajmniej mają być :!: jeśli odkręcasz korek a obroty spadają to znzaczy że jest szczelny i nie łapie lewego powietrza :idea:

:shock: cholera nie zauwazylem tego wczesniej,swietnie-mamy pod maska hermetycznie zamkniety sloik z ogorami! :idea: pozdrawiam pytanie_bmw

No akurat Ty sie jakos urwales z choinki, bo nie wiem jak ty ale tu ludzie nie siedza tylko na tym forum odwiedziaja tez inne, ogulnopolskie a ja biore wiekszosc za norme wiec jak wiekszosc mowi ze to jest dobry objaw bo temat jest walkowani od miesiecy od kad ja uczeszczem to znaczy ze raczej jest a wypowiadali sie na ten temat juz ludzie z doswiadczeniem w zawodzie mechaniki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.szwedu -nie denerwuj sie tak bardzo,niema czym,naprawde.odpowiem tak; mam e-36 2.0i 1994 -150km.bylem niedawno sprawdzic w specjalistycznym warsztacie stan tech i ile zostalo z tych 150km,tak jak pisalem stan silnika bardzo dobry i urwaly sie 3 konie,wiadomo ,auto ma troche przejechane a poza tym mam felgi 17 przy standardzie 16,moze ma jakies znaczenie-moze nie?wiec tak naprawde gowno mnie to obchodzi czy te obroty maja spadac czy byc takie same,moje bmw pracuje bez zarzutu(jedno i drugie)z korkiem czy bez <bmw> . <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którym forum taki wątek nie powstanie to zawsze są odmienne teorie. Ja zakładam, że po odkręceniu korka na pracującym silniku ma prawo (ale nie musi) nim potelepać. Prawda jest taka, że podczas pracy motoru nie powinno się tego korka ruszać i tyle.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja musze kiedys sam zobaczy czy moj silnik jest ''szczelny'' czy tez nie lol uklon_bmw , to prawda felix ze jak Ci motoreek chodzi jak zegarek to cie to nie obchodzi, slusznie ja nie wiem jak moj sie zachowa tylko mnie to wszystko zastanawia iz ktores zachowanie powinno byc negatywne i trudno to ustalic po tych wszystkich opiniach. Jak sprawdze to powiem jak to u mnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlumacze-hermetycznosc;obudowy hermetyczne sa stosowane do przechowywania prod. zywnosciowych-odciecie dostepu powietrza-przyklad;sloik i konserwa.ogor?-lubie to okreslenie. wiec po co nam filtr powietrza!?to jest silnik nie konserwa,chyba ,ze ty masz konserwe? :idea: .pozdro happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w pewnym warsztacie , stary mechanik od BMW (15 lat stażu) po dokonanej

regulacji zaworków w mojej furce , odkręcił korek wlewu oleju i silnik przydusiło .

Powiedział wtedy "poczciwe M10 , tak właśnie powinno reagować" "silnik jak dzwon" <bmw_1> :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoje napisalem.mechanik?powie ci to co chcesz uslyszec.klocki do wymiany?dla bezpieczenstwa proponoje tarcze,plyn,przewody hamulcowe. odpowietrzymy gratis-zapraszamy ponownie!luzik-bmw to moje hobby,pare lat grzebania w nich robi swoje! :mrgreen: .mechanik to :oops: tez czlowiek-moze sie pomylic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...