donkol Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nibiru Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Widzę, że masz masakryczne pomysły...ja raz zapomniałem zakręcić korka, przejechałem ok 3km i nic (na szczęście) się nie stało-żadnej kropli nie wyrzygało, korek się nie zgubił, a silnik chodził równo (na paliwku jak i gazie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donkol Opublikowano 1 Lutego 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Pomysl ciekawy ale dlaczego obroty silnika spadly ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nibiru Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Hmmm, tak na logikę: w środku panuje ciśnienie, które trzyma motor w "ryzach", otwierasz korek-ciśnienie spada-olej może wylecieć...silnik może zacząć się dławić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zico Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 witam u mnie w e36 2.0 24v też obroty spadają jest to raczej normalne zachowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 ja też tak mam i w wielu nowych furach też tak jest, choć znam marki, że po odkręceniu korka nic nie dzieje się. Nie wiem jak to działa pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maltarn Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 hmm... testowalem w lanosie 1.6 16V po odkreceniu korka praca silnika sie nie zmienia, ale jest powiew gazów z komor korbowej przez otwór :wink: a normalnie to trafia do komory spalania :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 witam,mam e-36 2.0, odkrecalem nieraz korek na pracujacym silniku ale obroty caly czas takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekfl Opublikowano 1 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ??? Siemka Gratualcje własnie stwierdziłeś że towój silnik jest w doskonałej formie =) A polega to na tym. Że do silnika dostaje się (powinna) określona ilość powietrza zmierzona przez przepływomierz, i komputer na postawie tej inf ustala skład mieszanki. Skoro otwieraż korek (w środku panuje podcisnienie w trakcie pracy) do slinika dostaje się wieksza ilośc powietrza (zasysanego z zewnątrz) i mieszanka staje się zbyt bogata. Tzn komputer nie wiem że w komorze jest wiecej powietrza. Tym oto sposobem obroty silnika spadaja. Mieszenka paliwowo powoetrzna jest zbyt bogata w powietrze. "Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ??? Siemka Gratualcje własnie stwierdziłeś że towój silnik jest w doskonałej formie =) A polega to na tym. Że do silnika dostaje się (powinna) określona ilość powietrza zmierzona przez przepływomierz, i komputer na postawie tej inf ustala skład mieszanki. Skoro otwieraż korek (w środku panuje podcisnienie w trakcie pracy) do slinika dostaje się wieksza ilośc powietrza (zasysanego z zewnątrz) i mieszanka staje się zbyt bogata. Tzn komputer nie wiem że w komorze jest wiecej powietrza. Tym oto sposobem obroty silnika spadaja. Mieszenka paliwowo powoetrzna jest zbyt bogata w powietrze. "Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ Tylko czy aby napewno. bo juz nie jedni rozmawiali na ten temat i byli pewni swojego stani silnika a obroty im nie spadaly, ja jeszcze nie probowalem bo niechce sie zachlapac gdyz nie wiem czy moj is ma oslonke na lancuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekfl Opublikowano 2 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 (...) (...) Tylko czy aby napewno. bo juz nie jedni rozmawiali na ten temat i byli pewni swojego stani silnika a obroty im nie spadaly, ja jeszcze nie probowalem bo niechce sie zachlapac gdyz nie wiem czy moj is ma oslonke na lancuch. Z zasady działania silnika zasilnago wtryskiem sterowanym przez ECU wynika jasno taki stan żeczy. Bardzo często zdarza się np. jak peknieta jest rura na odcinku za przepływką, że szarpie silnikiem - przyczyny szuka się w zapłonie, sprawdza iskre, wymienia filtr paliwa, wszystko powymienia a silnik nadal szarpie. Potem okazuje się że brało lewe powietrze, poprzez peknięcie na rurze. Są silniki które nie potrzebują aż tyle powietrza beema bardzo mocno zasysa, w razie jakiego kolwiek "przecieku" lewego powietrza do układu pojawiają sie takie właśnie objawy. (Widać to szczególnie np. przy dodaniu gazu, wtedy szarpanie jest wyrażniej odczuwalne niż na biegu jałowym). Słyszałem o przypadkach w kórych po odkręceniu korka w tarakcie pracy silniki niemal gasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 2 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 Witam dzis tak z ciekawosci odkrecilem korek wlewu oleju na odpalonym silniku i spadly obroty tak jakby mial prawie silnik zgasnac jak korek zakrece wszytko wraca do normy czy to dobrze czy zle ??? Ja z tego powodu tylko bym się cieszył :!: TAK MA BYĆ. Silniki w BMW są hermetycznie szczelne, przynajmniej mają być :!: jeśli odkręcasz korek a obroty spadają to znzaczy że jest szczelny i nie łapie lewego powietrza :idea: <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 2 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 "Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ ciekawe?!ja jestem pewien sprawnosci silnika,prawie idealne cisnienie na kazdym cylindrze 6cyl,brak przedmuchow na zaworach-wlasnie po odkreceniu korka-kazdy dobry mechanik i ktos kto troche dlubal przy silnikach,sprawdza odkrecajac korek-jesli dmucha jak halny to wiadomo,ze cos tam jest nieszczelne-moze uszczelniacze,zawory nieszczelne,cokolwiek. -odkrecam korek i jesli pracuje normalnie bez pierdzenia to mysle ze jest ok.nie mowie ze inaczej jest zle.w silniku bmw jest tyle podzespolow,ze kazdy moze miec wplyw na prace silnika przy odkreceniu korka,ja nie generalizowalbym takich objawow,niewiem co masz na mysli piszac"o wysokim poziomie wykonania" ja to odbieram jako-w bmw robia silniki raz kiepsko a raz dobrze :shock: .ludzie pisza-odkrecam korek i spadaja obroty-odkrecam korek i nic sie nie zmienia-niech kazdy odkreci ten korek w tej samej temp. powietrza,wilgotnosci,na zimnym lub cieplym silniku,musimy miec na uwadze to,ze nasze bmw maja przebiegi od 0 do kilkuset tys km,kazde bedzie sie zachowywalo inaczej.tak czy inaczej bmw jest najlepsze i fajnie miec taka bryke-mnie nigdy nie zawiodly-moje dwie czerwone <bmw_1> [ Dodano: 2 Luty 07, 23:06 ] Ja z tego powodu tylko bym się cieszył :!: TAK MA BYĆ. Silniki w BMW są hermetycznie szczelne, przynajmniej mają być :!: jeśli odkręcasz korek a obroty spadają to znzaczy że jest szczelny i nie łapie lewego powietrza :idea: :shock: cholera nie zauwazylem tego wczesniej,swietnie-mamy pod maska hermetycznie zamkniety sloik z ogorami! :idea: pozdrawiam pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 "Dobre" silniki niemal gasną po otwarciu wlewu w trakcie pracy. Świadczy to o ich szczelności i wysokim poziomie wykoniania lub sprawności. Jeśli otwarice wlewu nic nie zmienia w pracy silnika to znaczy ze mamy ogólnie mało szczelny układ ciekawe?!ja jestem pewien sprawnosci silnika,prawie idealne cisnienie na kazdym cylindrze 6cyl,brak przedmuchow na zaworach-wlasnie po odkreceniu korka-kazdy dobry mechanik i ktos kto troche dlubal przy silnikach,sprawdza odkrecajac korek-jesli dmucha jak halny to wiadomo,ze cos tam jest nieszczelne-moze uszczelniacze,zawory nieszczelne,cokolwiek. -odkrecam korek i jesli pracuje normalnie bez pierdzenia to mysle ze jest ok.nie mowie ze inaczej jest zle.w silniku bmw jest tyle podzespolow,ze kazdy moze miec wplyw na prace silnika przy odkreceniu korka,ja nie generalizowalbym takich objawow,niewiem co masz na mysli piszac"o wysokim poziomie wykonania" ja to odbieram jako-w bmw robia silniki raz kiepsko a raz dobrze :shock: .ludzie pisza-odkrecam korek i spadaja obroty-odkrecam korek i nic sie nie zmienia-niech kazdy odkreci ten korek w tej samej temp. powietrza,wilgotnosci,na zimnym lub cieplym silniku,musimy miec na uwadze to,ze nasze bmw maja przebiegi od 0 do kilkuset tys km,kazde bedzie sie zachowywalo inaczej.tak czy inaczej bmw jest najlepsze i fajnie miec taka bryke-mnie nigdy nie zawiodly-moje dwie czerwone <bmw_1> [ Dodano: 2 Luty 07, 23:06 ] Ja z tego powodu tylko bym się cieszył :!: TAK MA BYĆ. Silniki w BMW są hermetycznie szczelne, przynajmniej mają być :!: jeśli odkręcasz korek a obroty spadają to znzaczy że jest szczelny i nie łapie lewego powietrza :idea: :shock: cholera nie zauwazylem tego wczesniej,swietnie-mamy pod maska hermetycznie zamkniety sloik z ogorami! :idea: pozdrawiam pytanie_bmw No akurat Ty sie jakos urwales z choinki, bo nie wiem jak ty ale tu ludzie nie siedza tylko na tym forum odwiedziaja tez inne, ogulnopolskie a ja biore wiekszosc za norme wiec jak wiekszosc mowi ze to jest dobry objaw bo temat jest walkowani od miesiecy od kad ja uczeszczem to znaczy ze raczej jest a wypowiadali sie na ten temat juz ludzie z doswiadczeniem w zawodzie mechaniki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 witam.szwedu -nie denerwuj sie tak bardzo,niema czym,naprawde.odpowiem tak; mam e-36 2.0i 1994 -150km.bylem niedawno sprawdzic w specjalistycznym warsztacie stan tech i ile zostalo z tych 150km,tak jak pisalem stan silnika bardzo dobry i urwaly sie 3 konie,wiadomo ,auto ma troche przejechane a poza tym mam felgi 17 przy standardzie 16,moze ma jakies znaczenie-moze nie?wiec tak naprawde gowno mnie to obchodzi czy te obroty maja spadac czy byc takie same,moje bmw pracuje bez zarzutu(jedno i drugie)z korkiem czy bez <bmw> . <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Na którym forum taki wątek nie powstanie to zawsze są odmienne teorie. Ja zakładam, że po odkręceniu korka na pracującym silniku ma prawo (ale nie musi) nim potelepać. Prawda jest taka, że podczas pracy motoru nie powinno się tego korka ruszać i tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Ja musze kiedys sam zobaczy czy moj silnik jest ''szczelny'' czy tez nie lol uklon_bmw , to prawda felix ze jak Ci motoreek chodzi jak zegarek to cie to nie obchodzi, slusznie ja nie wiem jak moj sie zachowa tylko mnie to wszystko zastanawia iz ktores zachowanie powinno byc negatywne i trudno to ustalic po tych wszystkich opiniach. Jak sprawdze to powiem jak to u mnie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 ok. <bmw_2> .pozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Ok. tylko wytłumacz mi co mają ogóry do słoika hermetycznie zamkniętego :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 tlumacze-hermetycznosc;obudowy hermetyczne sa stosowane do przechowywania prod. zywnosciowych-odciecie dostepu powietrza-przyklad;sloik i konserwa.ogor?-lubie to okreslenie. wiec po co nam filtr powietrza!?to jest silnik nie konserwa,chyba ,ze ty masz konserwe? :idea: .pozdro happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Złapałeś mnie za słówko, a ja złego użyłem. W sensie hermetyczny miałem na myśli szczelny bo system tego silnika jest podciśnieniowy :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 3 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Kiedyś w pewnym warsztacie , stary mechanik od BMW (15 lat stażu) po dokonanej regulacji zaworków w mojej furce , odkręcił korek wlewu oleju i silnik przydusiło . Powiedział wtedy "poczciwe M10 , tak właśnie powinno reagować" "silnik jak dzwon" <bmw_1> :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 ja swoje napisalem.mechanik?powie ci to co chcesz uslyszec.klocki do wymiany?dla bezpieczenstwa proponoje tarcze,plyn,przewody hamulcowe. odpowietrzymy gratis-zapraszamy ponownie!luzik-bmw to moje hobby,pare lat grzebania w nich robi swoje! :mrgreen: .mechanik to :oops: tez czlowiek-moze sie pomylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Ten mechanik to akurat mój dobry znajomy <bmw_3> <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felix666 Opublikowano 4 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 sowin19-ja nie wiem co to jest system podcisnieniowy, :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.