Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rozładowuje akumulator


Suchar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was

Od dłuższego czasu walczę z rozładowującym się akumulatorem. W związku z tym że mam do pracy około 40km w jedną stronę to zdąży się podładować. Jednak muszę z tym coś zrobić.

Co zrobiłem. Zacząłem mierzyć miernikiem cęgowym pobór prądu i udało mi się ustalić że po jakiś 16-17 min po zamknięciu auta pobór wynosi 0,4A. Najgorsze jest to że taki pobór mam po odpięciu jeża oraz wyjęciu wszystkich bezpieczników ze schowka oraz z tyłu auta. Wiem że są jeszcze jakieś w komorze silnika ale nie wiem czy to jest dobry trop.

Prąd ładowania przy naładowanym akumulatorze wynosi 13,8V (sprawdzone za pomocą miernika oraz w teście zegarów).

W sumie nie mam pomysłu co dalej.

W sobotę działałem przy elektrozaworach ogrzewania. Jutro lub pojutrze mają przyjść nowe uszczelki. Chcę je wymienić ponieważ leciało ciepłe powietrze z prawej strony.

Co ciekawe jak uruchomiłem test elektrozaworów spod INPA to słyszałem charakterystyczne cykanie zaworów. Po tym wydaje mi się że zrobiło się lepiej ponieważ mniej (słabiej) grzeją kabinę.

Co ciekawe w INPA uruchomiłem ogrzewanie dodtkowe. Nie samowite zadymiłem przy okazji podwórko. Wyglądało to tak że WEBASTO dostawało paliwo jednak go nie spalało.

Teraz nagle uruchomiło się i zaczęło spalać zgromadzone nie spalone paliwo.

Macie może jakieś pomysły co i jak dalej sprawdzić?

Auto E39 530D Touring Automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytnik navi? Miał zwarcie? W jaki sposób doszedłeś że to on?

Myślałem o nim. Jeżeli on nie wyłączał się to auto nie wchodziło w tryb uśpienia. Zastanawiam się jak to zdiagnozować.

Martwi mnie że po wyjęciu wszystkich bezpieczników (ze schowka i z bagażnika) mam pobór prądu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego u mnie ale w benzynie pobór prądu po ponad 15 minutach wynosi 0,03 A i taki pobór powinien być.

Spróbuj jeszcze bezpieczniki nad aku odłączać i sprawdzać jak kolega wyżej napisał.

Swoją drogą ładowanie 13,8V to ciut słabe powinno być nieco ponad 14V nawet na światłach i włączonych innych poborach prądu mam 14,1-14,3.

Jeśli chodzi o klemę jest na plusie przy zacisku do aku zobaczy czy się grzeje...Jeśli tak może być walnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat już był nieco wałkowany, sprawdź alternator i rozrusznik, najczęściej to one pożerają prąd z aku. Jak napisał kolega Georgii, ładowanie na poziomie 13,8 jest bez szału, to też może nie doładowywać akumulatora, co przyśpieszy jego rozładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ładowanie to nie wiem ile w tym prawdy, ale jak miałem problem z moim aku to wyczytałem gdzieś w necie, że ładowanie jest uzależnione od stanu akumulatora. Czyli na nowym w pełni doładowanym jest ładowanie w granicach 13,5.... a dopiero gdy ma braki to wskakuje na ponad 14. Nie wiem czy to prawda, ale tak wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
zobaczyłem że dioda na czytniku świeci sie nawet 30 min po zamknięciu auta.

U mnie to samo występuje, świeci diodka cały czas, jak sobie poradziłeś z tą usterką czy problemem.Rozładowuje mi akumulator do reszty, silnika po paru dniach nieużytkowania nie mogę uruchomićuklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo występuje, świeci diodka cały czas, jak sobie poradziłeś z tą usterką czy problemem.Rozładowuje mi akumulator do reszty, silnika po paru dniach nieużytkowania nie mogę uruchomićuklon_bmw

Odlaczylem czytnik... Na razie go nie potrzebuje, a jak bedzie czas to sie fo naprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat w e39 touring kradnie prąd dokładnie 5A bezpiecznik nr56 30A w zasadzie wszystko zostało odpięte co on zasila zgodnie z jego opisem po nawet 20 minutach czyli w stanie uśpienia nadal gdzieś kradnie prąd miał ktoś taki przypadek ?? szukałem po różnych forach widać że już były takie przypadki z tym bezpiecznikiem ale nikt nie napisał co było przyczyną :(

może jest jakiś wrażliwy punkt w tych autach jakieś złącze przelotowe co śniedzieje, może gdzieś się jakieś kable przecierają ?? bo jak nic się nie znajdzie to trzeba będzie wiązki chyba pruć i szukać po kablach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to ma cos zwiaznego z wasza uasterka, ale jak kiedys mialem opla astre f to co naladowalem przez noc aku, rano pojechalem o szkoly, po szkole juz byl padniety. Sprawdzalem wszystko. Okazalo sie, ze kabel od masy byl za cieńki. Dalem na grubszy i problem znikl. A zaczelo rozladowywac nagle, nie byo jakis wczesniejszych objawow zeby aku byl coraz slabszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki grzesiek2304uklon_bmw problem w tym przypadku został rozwiązany bezpiecznik nr 56 odpowiada także za zasilanie moduł tv który w opisie bezpieczników dokładnie ujęty nie jest a to on był powodem poboru prądu 5A non stop , moduł poszedł do naprawy zobaczymy co go bolało i czy da się go reanimować czy kosz w touringu znajduje się on za kołem zapasowym w stronę kanapy po lewej stronie

attachment.php?attachmentid=31636&stc=1

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...