Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgibniew Opublikowano 26 Maja 2014 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 (edytowane) Witam, dziś opiszę jak wymienić klocki i tarcze. Niby nic takiego, ale nie znalazłem takiego DIY, więc wstawiam swoje. Ło taki zestaw zamontowałem u siebie. Na dzień dobry dostajemy się do zbiorniczka z płynem hamulcowym w celu upuszczenia go w ilości około 50 ml (upuszczamy bo lubi się cofać podczas chowania tłoczków, a nie chcemy jego kontaktu z lakierem). Ściągamy uszczelkę oraz tunel powietrza. Następnie ściągamy zawleczkę i wszystko wyjmujemy. Widzimy już zbiornik z płynem. Upuszczamy płyn za pomocą strzykawki. Jak już mamy to za sobą zabieramy się za odkręcenie koła (ja zacząłem od tyłu). Po zrzuceniu koła wykręcamy śrubę imbusową i za pomocą kombinerek lub śrubokręta ściągamy blaszkę z zacisku. Teraz zaglądamy za zacisk i odkręcamy dwie śruby imbusowe (7mm), ale wcześniej ściągamy z nich plastikowe osłonki. Gdy je wykręcimy ściągamy zacisk. Następnie wykręcamy i ściągamy jarzmo. Teraz ściągnięte jarzmo piastę i zacisk oczyszczamy z rdzy (foto tylko piasty). Zakładamy nową tarczę, a jarzmo w miejscu styku z klockiem smarujemy smarem miedziowym (UWAGA SMAR NIE MOŻE ZNALEŹĆ SIĘ NA TARCZY, ANI NA OKŁADZINIE KLOCKA!!!). Jeżeli mamy do czynienia z kołem prawy tył musimy jeszcze wymienić czujnik zużycia klocków. Jest on wciskany w zacisk w jeden z klocków z drugiej strony wpięty jest w złączkę koloru czarnego. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i zabieramy się za drugie koło, a następnie za koła przednie. PRZÓD: Ściągamy koło i wykręcamy śrubę imbusową mocującą tarczę. Teraz zaglądamy za zacisk, wykręcamy dwie śruby imbusowe i ściągamy zacisk. Odkręcamy jarzmo. Ściągnięte jarzmo piastę oraz zacisk czyścimy z rdzy. Po wyczyszczeniu smarujemy jarzmo smarem miedziowym w miejscu styku z klockiem. W kole lewy przód wymieniamy jeszcze czujnik zużycia klocków (identycznie jak w kole PT). Składamy wszystko w odwrotnej kolejności z nowymi klockami i gotowe. Trzy uwagi ode mnie: 1. NIGDY NIE DOPUSZCZAMY, ABY ZACISK DYNDAŁ SOBIE NA WĘŻYKU!!! MUSIMY PODWIESIĆ GO NA CZYMŚ TAKIM JAK NA ZDJĘCIU. 2. Chowanie tłoczka w zacisku może być dość ciężkie, dlatego skonstruowałem sobie takie "koromysło". (Tylko proszę się nie śmiać bo zdało egzamin) 3. Klocki zakładamy w następujący sposób. Jeden ten z blaszkami wciskamy w tłoczek zacisku, a drugi zakładamy na jarzmo. Dopiero teraz na całość zakładamy zacisk. Liczę, że docenicie mój wysiłek, ponieważ w trakcie pracy zostałem ciężko ranny. POWODZENIA!!! Edytowane 22 Listopada 2016 przez Zgibniew 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Liczę, że docenicie mój wysiłek, ponieważ w trakcie pracy zostałem ciężko ranny. DOCENIAMY ZA TRUD świetna fotorelacja ale chyba ostatnia bo jak ciężko ranny to może już palców nie ma :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 (edytowane) Palce są, tylko muszą się zagoić :bag:. Bardzo poważne dwa skaleczenia prawej dłoni, nawet trochę krew leciała Edytowane 26 Maja 2014 przez Zgibniew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drxz Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Pewnie jak piwo otwierał to się pokaleczył lolol Super fotorelacja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 jeszcze trzeba wyciągnąć śrubę prowadnic zacisku i nasmarować specjalnym smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 jeszcze trzeba wyciągnąć śrubę prowadnic zacisku i nasmarować specjalnym smarem. Domel sprecyzuj bo ich nie nasmarowałem. Chodzi o te imbusowe w gumowej osłonce? Żadnych innych oprócz tych i od jarzma nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Zapewne o te własnie na imbus 7, bo ja też je zawsze smaruję. Co do smaru, miedziowego nie lubię, kupuje specjalny do zacisków hamulcowych, a najlepszy to jest jakiś z ATE Twój wyciskacz tłoczków mi się podoba Chociaż francuz poniższego typu daje też radę Klucz francuski ? Wikipedia, wolna encyklopedia Pokaż te pourywane łapy po robocie, porównam sobie czy moje też tak dostają po robocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Pokaż te pourywane łapy po robocie, porównam sobie czy moje też tak dostają po robocie Nie mogę. To byłoby zbyt drastyczne. :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Nie mogę. To byłoby zbyt drastyczne. :bag: Ale poważnie aż tak bardzo się poraniłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Ale poważnie aż tak bardzo się poraniłeś? Nie jest tak źle. Sądziłem, że wezmę was na litość i więcej piw postawicie. :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Domel sprecyzuj bo ich nie nasmarowałem. Chodzi o te imbusowe w gumowej osłonce? Żadnych innych oprócz tych i od jarzma nie zauważyłem. [ATTACH=CONFIG]30246[/ATTACH] smarujesz te prowadnice i zacisk ma możliwość płynniejszej pracy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 co do samej wymiany klocków hamulcowych, podrzucam Wam taki filmik nawet fajnie goście tłumaczą jak tego dokonać mi się przydał ostatnio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Jeszcze mam pytanie. Przez ile kilometrów je docierać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 cos slyszalem kiedys ze kolo 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 28 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Na instrukcji z TRW klocków albo tarcz- nie pamiętam widniało że ok 500km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja również słyszałem,że do ok 500 km docierać i unikać ostrego hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.