CrisELdi Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Witam Szukałem na forum co morze być przyczyna głośno pracującej wentylacji - dźwięk przypomina efekt włożonego kawałka kartonu w łopatę wentylatora.Nic nie znalazłem... Ogólnie wszystko działa przełącza kanały zamyka grzeje chłodzi steruje prędkością wentylatora... Efekt dźwiękowy jest słyszalny na wszystkich kanałach Robiąc inne rzeczy przy samochodzie dostałem się do wentylatora poprzez zdemontowanie filtra kabinowego pułki oraz przegrody silnikowej i aby odkryć silnik i łopaty wentylatora trzeba odkliknać daw zatrzaski i odkręcić śrubę troxa ...i jest nic nie blokuje dotyka wentylatora klapki działają domykają/otwierają się wirniki całe nie poszarpane czy popękane kompletne kanały są czyste.... Dźwięk nie jest słyszalny na zewnątrz samochodu jedynie w kabinie pojazdu? Jedynie co zauważyłem to mocno zużyte szczotki oraz komutator na silniku wentylatora czy to może być przyczyna? pytanie_bmw Ja stawiam na silnik a wy? Kupin nowy jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 jak masz taki dostęp to podłącz go nawet na krótko wyjęty wtedy wyeliminujesz szczotki czy łożyska ewentualnie tuleje bo nie wiem na czym osadzony jest wirnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekWroc89 Opublikowano 18 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Witam również mam taki sam problem... jak dam na panelu klimatyzacji nadmuch na przedostanią kreskę to jest spoko ale jak dam tylko już na ostatnią włącza się betoniarka(słyszalne z kokpitu koło szyby a dodam wentylator nowy jest) czy to jego wina? czy w parowniku coś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Wydarłem go podłączyłem bezpośrednio do akumulatora i słyszę jedynie mocny huk wiatru... Założyłem go z powrotem i zacząłem dociskać szczotki i efekt jest taki że dźwięk się wyciszył i zmienił się na tykanie oraz przyspiesza wentylator prawdo podobnie dociskanie szczotek spowodowało przemieszczenie delikatnie szczotek na bok i tym samym zwiększenie przyczepności... Dźwięk pochodzi bezpośrednio z szczotek oraz komutator! Mój komutator oraz szczotki sa na wykończeniu w złym stanie jest komutator ma wycięty rowek na około 2,2 mm Poszukam nowego wentylatora jak jest ... bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nie zdarzyłem kupić nowego wentylatora pojechałem do Amsterdamu i w drodze powrotnej zgasłymi silnik nagle, silnik odpaliłem ale już nie słyszałem jak pracuje fan czyli padł całkowicie. Dziwne to jest iż nie spaliło bezpiecznika i jak mocnej trzasnę drzwiami to się uruchomi na chwilkę dodatkowo jak nie działa to w samochodzie czuć dziwny zapach? W takiej drodze na autostradzie to była tragedia klima nie działa robi się gorąco bardzo szybko i ciężko otworzyć okno przy 120km/h a podczas kiedy padało , szybko parowały okna i ograniczać widoczność. Wniosek jest jeden jak tylko słychać jakie kol wiek dźwięki szczególnie narastający i coraz mocniejszy to trzeba się przygotować do wymiany wentylatora niedawno także robiłem alternator - komutator oraz szczotki także padły. poz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) Może przydać Ci się ten post http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-wentylator-nawiewu-w-330d-rok-po-kroku-diy-20633/ Nie zdarzyłem kupić nowego wentylatora pojechałem do Amsterdamu (....)Dziwne to jest iż nie spaliło bezpiecznika i jak mocnej trzasnę drzwiami to się uruchomi na chwilkę dodatkowo jak nie działa to w samochodzie czuć dziwny zapach? Amsterdam - Byłem 8 razy - uwielbiam to miasto. Bezpiecznika nie spali bo stojący silnik nie daje na tyle dużego obciążenia, zeby go przepalić. Zapach to prąd, który chciałby ruszyć wentylatorem ale nie daje rady i daje ciepło na komutator, który zaczyna śmierdzieć. P.S. Trzeba było co jakiś czas trzaskać drzwiami na autostradzie lolol Edytowane 27 Maja 2014 przez Lijo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekWroc89 Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Może przydać Ci się ten post http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-wentylator-nawiewu-w-330d-rok-po-kroku-diy-20633/ Amsterdam - Byłem 8 razy - uwielbiam to miasto. Bezpiecznika nie spali bo stojący silnik nie daje na tyle dużego obciążenia, zeby go przepalić. Zapach to prąd, który chciałby ruszyć wentylatorem ale nie daje rady i daje ciepło na komutator, który zaczyna śmierdzieć. P.S. Trzeba było co jakiś czas trzaskać drzwiami na autostradzie lolol Wymieniłem wentylator na taki jak w instrukcji podany niby myk zamiast 2000zł to 260zł do czasu.Po vinie taki wentylator/dmucha jest faktycznie do aut bmw e46 ale z kierownicą po prawej stronie.. i taki wentylator sprawuje się np w Angli itp dobrze bo wiadomo jakie tam są temperatury i nikt na full nie używa ciagle.Włączając go na full na 20 sekund wychodzi z niego buczenie jak by odrzutowiec leciał,po zmniejszeniu mocy o jedną kreskę już jest okej.Wniosek... albo 2000zł na normalny ori albo używka.Bo ten jest dobry ale nie na wersje europejską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) Włączając go na full na 20 sekund wychodzi z niego buczenie jak by odrzutowiec leciał,po zmniejszeniu mocy o jedną kreskę już jest okej. Moze nie było wyważone śmigło i wpadał w wibrację przy dużych prędkościach. Poza tym warunki Angielskie są baaaardziej wilgotne niż Polskie więc jednocześnie gorsze dla wszelkiego rodzaju urządzeń elektrycznych. I na koniec - nikt nie produkuje wentylatorów nawiewu na dany kraj bo jest to po prostu nie opłacalne. Proszę: RealOEM.com * Part Cross-reference Jak dla mnie nowy nie był wyważony. Albo któryś odważnik spadł (są wielkości zszywki ze zszywacza) Wyważa sie to jak koła w aucie Edytowane 27 Maja 2014 przez Lijo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 2 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 (edytowane) Witam kupiłem używany nowszy model bosca bo moj stary to jakiś złom komutator wytarty do dna jak szczotki się ustawiły na dobrych " trybach" to jeszcze odpalił lub coś go popchnie to wystartuje. To moja przyczyna buczenia zużyty komutator! Tak wygląda mój nowy używany wentylator jak widać jest zabudowany i solidny komutator jest grubszy i szerszy zabudowany i co ważne w bardzo dobrym stanie. Jeszcze z dobrych czasów BOSCH-a bardzo dobrze wykonany...jest o wiele ciszysz i masywniejszy bez problemu można go montować na Starym uchwycie. A tu mój stary wentylator moim zdaniem dużym problemem/wada tego wentylatora są mocne sprężyny które zbyt mocno dociskaj szczotki do komutatora przyspieszają tym samym zużycie tych podzespołów. Może komu się przyda jak zdemontować wentylator w E46 BMW 318i M43TU Pierw musimy zdemontować filter kabinowy przekręcamy 3 uchwyty... Teraz szybko demontujemy półkę odkręcając 4 wkręty oraz ścigamy osłonę z okablowanie w wyciągamy z niej okablowanie. Odkręcamy dwa wkręty oraz ustawiamy zatrzask w pozycji pionowej i go wyciągnąć [łatwo go zgubić] Wyciągamy przewody z zatrzasków i ciągniemy przegrodę do góry. Przy montażu tej przegrody zwróć uwagę na ułożenie uszczelki aby nie było problemu z zamontowaniem przegrody oraz dziwnych zapachów dostające się do komory wentylatora po nie prawidłowym montażu uszczelki! Teraz odkręcamy śrubkę [Foto] i i uwalniamy zatrzaski - zatrzaski nie można zdemontować i tym samym zgubić ale niestety śrubkę bardzo łatwo można upuścić z braku miejsca i widoku więc proponuje zapchać papierem gazet dolne szczeliny aby tam nie trafiła... Aby zdemontować wentylator potrzebujemy zdemontować lewa stronę komory wentylatora ... Demontujemy klapkę ciągnąc do góry i wyciągamy ja.... Odkręć dwie śrubki nie upuść ich do przegrody! Odkręcamy jeszcze jedna i ciągniemy panel zwróć uwagę jak jest zamontowana dolna cześć panela... Odciągamy panel na lewa stronę aby zrobić miejsce... Teraz uwalniamy metalowy ["złoty"] uchwyt trzymający silnik wentylatora ciągniemy dolna krawędź uchwytu i odskoczy bardzo łatwo. Odłączamy okablowanie naciskając dwa zatrzaski aby uwolnić wtyczkę teraz trzeba się delikatnie posiłkować, będą nam przeszkadzać w tym dwa zatrzaski wspomniane wcześniej od komory wentylatora, ale bez problemu powoli wentylator wyjdzie po prawej górnej stronie silnika. Podczas montaż nowego zwróć uwagę czy łopaty wentylatora nie ocierają o coś, w takim przypadku wystarczy wy-balansować na uchwycie silnika. Przed założeniem ostatniej osłony wentylatora warto uruchomić poszczególne klapy i sprawdzić czy się domykają. Ja osobiście wszystko odkurzyłem umyłem bo szczotki nabałaganiły w komorze wentylatora tym samym zmienił się zapach w samochodzie. Edytowane 6 Czerwca 2014 przez CrisELdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrisELdi Opublikowano 6 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 (edytowane) :gril: Temat do zamknięcia jak nikt niema uwag Na zakończenie jak się nie mylą sprzedający to wszystkie E46 maja taki sam tym wentylatora ale rożnej marki jak widać na aukcjach ja polecam mojego BOSCH-a jest naprawdę dobry... Nie polecam nowych zamienników! Edytowane 6 Czerwca 2014 przez CrisELdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.