sezam Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Witam Czytalem ostatnio o takim fajnym urzadzeniu, zwanym "szpera", no i chcialbym miec cos takiego w swoim aucie W zwiazku z tym mam pytanie, czy jest to do kupienia do e36? Najchetniej bym kupil nowke, tylko nie wiem gdzie tego szukac. W necie trudno jest cos znalezc pod nazwa szpera do BMW. I drugie pytanko, czy jest moze jakas sztuczka do krecenia baczkow bez szpery?? Jak na razie, to sie zatrzymuje po obrocie o 180 stopni palac jednego kapcia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Pewnie ze mozna kupic szpere do e36 , tyle ze nowa to bedzie bardzo duzy wydatek , lepiej poszukac szpery z jakiegos rozbitka . Ale wlasciwie przy takim silniku jak masz to kwestia tylko wprawy zeby nie konczylo sie na obrocie o 180stopni , pocwiczysz troche i bedziesz robił 360 bez szpery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sezam Opublikowano 15 Listopada 2005 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Aha, rozumiem Domyslam sie ze szpera to jest nazwa potoczna. Jaka jest nazwa fachowa tego urzadzenia?? Albo moze wiecie jaka jest nazwa angielska?? Dzieki Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Jesli dobrze pamietam to po angielsku to bylo chyba cos takiego : LIMITED SLIP DIFFERENTIAL ASSEMBLY ale pewny nie jestem , nie mam zadnego technicznego słownika pod reka zeby to sprawdzic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 z takim silnikiem z kręceniem bączków nie powineneś mieć problemów, najlepiej poćwicz na śliskiej nawieżchni np. kostka tzn. kocie łby, podstawa to trzymać wysokie obroty ( czyli najlepsza jest jedynka) żeby koło ciągle było w poślizgu, na pewno dojdziesz do wprawy, ja swoimi 115 KM ( gdzie mi do ciebie ) kręcę bez problemu na kostce i co jeszcze lepsze-więcej zabawy- zataczam okręgi driftem :shock: , czyli: jedynka - koła proste - polekkim rozpędzeniu, można z miejsca, w pedał żeby przyczepność zerwać, kierownica mocno w lewo-prawo - do wyboru, po wykonaniu przez auto obrotu-np. 90 st., kontra kierownicą w drugą stronę, i tak sobie w kółko driftem jeździmy :lol: ważna koordynacja kierownicy z gazem, trening czyni mistrza :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Jak bedziesz mial troche wiekszy placyk to nie zameczaj jej na 1-ce tylko smiało wrzuc sobie 2-ke po uprzednim rozpedzeniu auta i tak jak Piotr pisał jak złamiesz juz auto to musisz zaraz odbijac kierownica w drugą strone i spokojnie bez szpery da rade sobie podriftowac Jedyne co to pilnuj temperatury zebys przypadkiem nie przegotował silnika , chociaz teraz jest w miare chlodno to mysle ze bys musiał długo sie poslizgac zeby zagotowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 a tu masz linka: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71217712 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=71454601 a tu kontakt z handlarzem: http://www.bmwe30.za.pl/ a kapcia palisz bo pewnie za dużo gazu algo nawierzchia z dobrą przyczepnością albo kapcie za szerokie albo wszystko na raz, hłehłe :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Z taka szperą to nie wiadomo co bylo wczesniej , wiec lepiej uwazac na takie zakupy , konto na allegro i 0 komentarzy , i wlasciwie po co ktos sprzedaje szpere ? Są 2 mozliwosci albo jest juz rozwalona (huczy , ma wycieki itp ) albo gosciu wywalił jakiegos dzwona i lepiej bedzie rozebrac auto na czesci i sprzedac po kawałku ... ta druga opcja jest troche bardziej wiarygodna moim zdaniem i jak juz to szukaj raczej takiej oferty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 czasami ktoś sprzedaje bo zmienia przełożenie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bob Opublikowano 15 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Szpera to jest chyba mechanizm róznicowy. I jeśli kupisz to czasem nie 100% :lol: :lol: bo bedziesz tylko bokiem jezdizł 8) . A czytałem artykul, to Maciej Polody E30 2.5 bez szpery wtedy to było chyba na torze POZNAŃ pięknymi bokami jezdizl, to kwestia wprawy, wyczucia auta. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sezam Opublikowano 16 Listopada 2005 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Witam WOW. Dzieki za tyle postow Coz, wyglada na to, ze poprostu musze jeszcze pocwiczyc (hehe). Po za tym to cos mi sie wydaje, ze jest dokladnie tak jak Piotr napisal, tzn. dawalem za duzo gazu, nawierzchcnia tez nie nalezala do sliskich i kapec z tylu tez mam stosunkowo szeroki (235/35 17). Hmmmm..... Jakbyscie chcieli to moglibyscie nawet sami ocenic :-D Moge wyslac dwa krotkie filmiki z moimi zmaganiami (21 i 14 MB) komus na maila, albo moge to nawet wrzucic na jakis server :-) Apropo jeszcze szpery, to znalazlem firme ktora zaoferowala mi nowa szpere do mojego auta (hehe). Koszt takowej, to jedyne 4910 PLN tak wiec puki co to musze dac sobie spokoj. Moze sprobuje znalezc uzywana, bo jednak fajnie by bylo miec No i mam jeszcze jedno pytanie odnoscnie sprzegla, ale to zrobie moze nastepny temat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sezam Opublikowano 16 Listopada 2005 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Nawet zauwazylem ze moge dodac zalacznik do posta, tak wiec probuje Mam nadzieje ze nie jest za duzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sezam Opublikowano 16 Listopada 2005 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Chyba cos mi sie nie udalo z tym zalacznikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 16 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 no kaputki masz słuszne, zarzuć zimówki - pewnie cieńsze - znajdz placyk z kostką - tylko nie tą nowoczesną przyczepność ma cholera dobrą - i jazda............................ :lol: :lol: jak chcesz się podszkolić ze szpery: http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=8409&highlight= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy Opublikowano 18 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Szpera to jest chyba mechanizm róznicowy.. A dokładnie "blokada mechanizmu róznicowego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 22 Listopada 2005 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 kolega ma do szpedania most ze szpera z M3 e36 http://allegro.pl/show_item.php?item=73831879 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sezam Opublikowano 23 Listopada 2005 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 A czy taki dyfer od M3 bedzie pasowal bez problemu do zwyklej 325 i czy przelozenia ma takie same?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.