streetracer! Opublikowano 14 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Witam. Wymieniłem separator odmy w swoim bmw. Postanowiłem go rozebrać i zrobić zdjęcia dla zainteresowanych. happy_bmw Zasada działania: Otwarcie membrany separatora następuje wtedy, kiedy ciśnienie w odmie wspomagane przez sprężynę, pokona podciśnienie panujące w kolektorze ssącym. [ATTACH=CONFIG]30077[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30078[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30079[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30080[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30081[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 15 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Mój ulubiony temat Warto dodać że to technologia rodem z NASA i nie lubi zamienników, tylko oryginał za około 250-280zł z ASO. Wymiana raz na 5 lat konieczna, u mnie była jeszcze ori z 1995roku wymieniałem w 2013r od czasu do czasu można przeczyścić sprayem do gaźników - zwłaszcza przed zima. Kiepski olej powoduje zaklejanie sie odmy i zima powoduje jej zamarznięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Warto dodać że to technologia rodem z NASA i nie lubi zamienników, Ja akurat zaryzykowałem i testuje separator FEBI. Za oryginał zaśpiewali 310zł a febi udało się kupić za 140 :-P Na razie jest ok. happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 16 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Warto dodać że to technologia rodem z NASA i nie lubi zamienników, tylko oryginał za około 250-280zł z ASO. Eeeee kaj ta technologia z NASA ? U mnie odma polegla ori nowka podchodzi pod okolo 200zl. Kupilem na allegro zamiennik za 28zl nowke z 2 powodow. Po 1 kawalek plastiku ze sprezynka, po 2 kwota tak niska, ze warto zaryzykowac. Poki co dziala jak nalezy a nawet jak sie zesra za 2 miechy to koszt byl znikomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Ja mam Mayle i dolot uwalony masakrycznie, chyba że tak ma być. Widzę że niema reguły u jednych zamienniki się sprawdzają u drugich niet. W domu czeka gotowy Oil Catch tank własnej roboty, zobaczymy czy coś mi pomoże. Też tak macie, że przy hamowaniu silnikiem, dojeżdżając do skrzyżowania, potem wbijacie jedynkę i ostro potrafi zadymić? Wychodzi na to że M52 nie lubi emerytów za kierownicą, teraz więcej jeżdżę na luzie i nie schodzę poniżej 1700 rpm Dodam że już raz mi ta nowa odma zamarzła. Jedyny plus posiadania tej odmy to taki, że teraz wymiana zajmuje mi niecałe 2h - tyle razy już to rozbierałem i montowałem z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 19 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 U mnie niedawno pojawiło się to samo. Też tak macie, że przy hamowaniu silnikiem, dojeżdżając do skrzyżowania, potem wbijacie jedynkę i ostro potrafi zadymić? Więc chyba mnie czeka wymiana ale pewnie od razu ori kupię skoro z tym tyle roboty. Ponury jak masz to tak obstukane to może zrobisz jakieś foto-story z wymiany aby inni mieli łatwiej :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 to może zrobisz jakieś foto-story z wymiany aby inni mieli łatwiej Ja u siebie demontowałem tylko obudowę filtra powietrza i dolocik do alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 20 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 U mnie niedawno pojawiło się to samo. Dobrze że nie jestem sam w swych mękach Co do tutoriala z wymiany to jak streetracer pisze nie jest to trudne, następnym razem wezmą telefon w dłoń i popstrykam zdjęcia. Da rady to nawet zrobić od góry bez kanału pod warunkiem ze pierścień zaciskający-obrączka na dolnym wężyku idącym do bagnetu jest odpowiednio skierowany i mozna tam zaatakować małą grzechotką JA juz sobie tak ustawiłem i mam gitarę Swoja odme będę reklamował bo to jakaś kpina, jak oddadzą kasę to od razu zamawiam ori. Na marginesie nie ma ktoś jakiejś używanej gruchy w rozsądnym stanie pożyczyć na kilka dnie, zanim przyjdzie nowa ORI z salonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Ja mam Mayle i dolot uwalony masakrycznie a osuszałeś kolektor ssacy i przepustnice po wymianie separatora np. benzyna ekstrakcyjną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 21 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 (edytowane) a osuszałeś kolektor ssacy i przepustnice po wymianie separatora np. benzyna ekstrakcyjną? Kilkukrotnie, dalej coś zaciąga olej i nie wiem skąd, obstawiam odma uwalona. Edytowane 21 Maja 2014 przez ponury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Może są zużyte pierścienie i częściowo kompresja dostaje się do odpowietrzenia skrzyni korbowej, przez co panuje większe ciśnienie na odmie, co za tym idzie masz dłużej/częściej otwartą membranę w separatorze i nie separuje dobrze oleju. Mierzyłeś sprężanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 23 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Mierzyłeś sprężanie? hehe nawet mnie nie strasz Jestem na etapie zakupu zestawu do mierzenia kompresji, wiadomo silnik juz swoje ma nalatane i może być tak jak mówisz. Tylko jakby pierścienie nie trzymały bardziej by dymiło przy gazowaniu, a tu ewidentnie coś w silniku nie daje rady przy hamowaniu silnikiem, czyli podczas gdy w silniku niema ciśnienia, a wręcz podciśnienie. Zobaczymy będę walczyć. Postaram sie wymienić odme i zobaczymy jak to wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Jeśli chodzi o odmę to polecam tylko ori !!! Już miałem zamiennik szybko zmieniłem na ori. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Jeśli chodzi o odmę to polecam tylko ori !!! Już miałem zamiennik szybko zmieniłem na ori. a co dokładnie działo Ci się na zamienniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Po pierwsze dźwięk jakby ktoś dmuchał w trąbkę...Po drugie po rozebraniu i ściągnięciu kolektora uwalona olejem od środka przepustnica oraz kolektor ssący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Po drugie po rozebraniu i ściągnięciu kolektora uwalona olejem od środka przepustnica oraz kolektor ssący. ok. ale na tej ori sprawdzałeś i jest suchy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 25 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Po pierwsze dźwięk jakby ktoś dmuchał w trąbkę...Po drugie po rozebraniu i ściągnięciu kolektora uwalona olejem od środka przepustnica oraz kolektor ssący. x2, Mam to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 16 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Odkopię temat. Przymierzam się powoli do wymiany odmy w swoim M52B28, jak już wymienić to na ori, ale spotkałem się z tematami gdzie ludzie wyrzucają odmę (puszczają gaz w atmosferę). Ktoś coś słyszał o tym? Plusem są zaoszczędzone pieniędze i czysty dolot. Minusy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel4freak Opublikowano 21 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2016 Eh nikt nie odpisuje, może głupota to co chciałem zrobić i szkoda komentować, trudno, z innej beczki. Z tego co widziałem na YT i po różnych forach, żeby sprawdzić odmę czy działa należy odkręcić korek wlewu oleju, silnik M52 powinien wtedy zacząć się telepać, spadać z obrotów i zgasnąć. U mnie jest dokładnie tak samo, ale na benzynie. Kiedy przełączę na gaz, słychać syczenie ze strony kolektora dolotowego, silnik inaczej pracuje, ale nie ma telepania, falowania obrotami ani nic z tych rzeczy. Ktoś miał/ma taki przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 22 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Co do puszczenia odmy w atmosferę, przerabiałem coś takiego w innym aucie, z dodatkowym filterkiem odmy - i j*bało spalinami niemiłosiernie w kabinie, musiał byś jakimś wężem odmę kierować na tył auta. Natomiast w M52 oprócz puszczenia odmy gdzieś na zewnątrz, dochodzi jeszcze zaślepienie wejścia do kolektora, lub przeszczep kolektora dolotowego na M50. Chyba lepszym rozwiązaniem jest Oil Catch Tank, tylko że w M52 z lewej strony jest mało na niego miejsca. Na gazie nie telepie bo pewnie mieszanka uboższa/bogatsza. Odma zazwyczaj jest sprawna, dopiero zima jak gluty zamarzną może ci wywalić olej górą (mój przypadek:D ), tu bardziej liczy się jej czystość niż wiek. Twoja odma wydaje się być ok, ale niema gwarancji że zimą nie zamarznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.