marcin1994 Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Witam! Od jakiegoś czasu wydech w mojej e30 (316i 1,6l , M40B16, coupe 1988r) daje o sobie znać, głównie katalizator, który stuka puka itd., miałem się wstrzymać z wymianą wydechu, bo planowałem swap silnika ale w tym roku swap muszę sobie odpuścić, więc szykuje mi się wymiana wydechu, który ostatnio chyba nawet zaczyna się przytykać, bo silnik traci moc, zwłaszcza powyżej 3tyś obrotów, jeszcze z miesiąc temu na trasie autkiem dało sie jechać 140km/h i nieco więcej, a teraz 110-120km/h z pedałem gazu wciśniętym w podłogę i maksymalna prędość obrotowa na 5-tym biegu to ledwo 3tyś. I tu moje pytanie jeśli chodzi o ten spadek mocy czy może być wywołany ewentualnym przytkaniem wydechu czy może coś z silnikiem (M40B16),silnik przeszdł w ubiegłym roku wymianę wałka rozrządu, pasków, popychaczy i nie jestem mechanikiem ale nie wydaje mi się żeby on był przyczyną. I jeszcze jeśli chodzi o złożenie wydechu, to rury najprawdopodobniej bosala, tłumik... myślałem o standarowym lub o jakimś sportowym (co sądzicie rm motors/turbo works/ulter sport, chodzi mi głównie o jakiś nie za głośny lekko basowy dżwięk) i co zamiast kata? Myślałem o jakimś przelotowym tłumiku albo o rurce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO///M3K Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Może być ,że kat już odmówil życia, wytnij wstaw chociaż tymczasowo zwykła rure i zobaczysz. U mnie w ISie miałem dwa katy i to mi strasznie muliło jazde, podejżewam , że jak wytniesz to bedzie gicior. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaczmar_e30 Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Jak planujesz swap to odpuść sobie końcowy tłumik z "wyższej" pułki. Przyczyn może być wiele takiego zachowania, piszesz że wałek był wymieniany więc wytarty nie wchodzi w grę? może przepływka choć bardziej bym obstawiał kopułkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 17 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Moja,to jest dziwne chodzi najlepiej po wspawaniu rury zamiast tłumika plus zwykły tłumik końcowy.Próbowałem wstawić z m10 i były dzwięki jak z poloneza,następnie z opla,podobnie.Najlepiej było po wstawieniu tłumika który nie miał ostrych kantów,tylko był lekko zaokrąglony na rogach ale niestety nie wiem z jakiego był auta.Jeśli będziesz kupywał to rzeczywiście weź bosala,są trochę droższe ale parę lat pojeździsz,te najtańsze to przeważnie po 2-3 latach nadają się na złom:D Co do mocy,to do ilu obrotów wkręca się ''na sucho'' ? Jak się wkręca?,idzie równo czy w pewnym momencie przestaje? Rozkręć rurę na redukcji z 4 na 2 i wtedy się przejedź,będzie słabszy ale zakręcisz go do końca,jeśli nie to szukaj przyczyny gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1994 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Wyciąłem katalizator (jak się okazało był w pełni rozsypany), wstawiłem przelotowy tłumik rm motors rm01 i wszystko wróciło do normy , obroty przestały skakać, nic nie stuka, silniczek odzyskał swoją dynamikę, no i nie ma też takiego metalicznego dźwięku, końcowego tłumika nie ruszałem. Dziękuję za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.