Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


2.0d co najlepiej zrobić po zakupie?


Chacko e30

Rekomendowane odpowiedzi

witam,kupiłem e46 :lol: pierwszy raz z silnikiem n47:bag: opinie czytałem różne,ale na szczęście nikt nie odradzał, samochód kupiony od niemca,dlatego podejrzewam że wszystko w oryginale, swoje pytanie kieruje do użytkowników takich samochodów z tym silnikiem,co zrobić aby uniknąć nie potrzebnych niespodzianek? Auto to e46 touring 2.0d 136KM 1999r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to oczywiste,bardziej chodziło mi o takie rzeczy które można zmodernizować (wywalić/dodać) w celu uniknięcia dziwnych zachowań, autem jeżdżę dużo i nie chciałbym "wracać" na lawecie bo np, zapchał się katalizator,miałem coś takiego w służbowym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim oleje, płyny chłodzące i ogólną diagnostykę, reszta sama z czasem zacznie wychodzić

x2

Mam ten sam silnik i zrobilem na nim 130 tys km, wiec coś tam moge Ci powiedzieć z własnego doświadczenia. Kata nie zapchasz, albo juz go nie ma :lol: ogólnie to dbaj o turbinke /nie gaś auta od razu po dłuższej bądź ostrej jeździe, tylko niech ostygnie i nie deptaj jak jest zimny/ nie tankuj syfu ze stacji "KRZAK" chociaż nawet na markowych dzisiaj można sie negatywnie zdziwić, lej tam gdzie masz sprawdzone, no i przygotuj sie na wymiane koła pasowego, poza tym wymienialem tylko materialy eksploatacyjne, nic nie naprawialem. Jaki masz tam przelot ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nim pojeździsz, więc sie nie martw, że to duży przebieg, znam prawie 2x większe w tym silniku i dalej lata. Ogólnie to nie ma co dodawać czy wywalać, dbać o filtry, paliwo i turbo i bedzie jeździć bmw_3 Nie ma też reguły żebyś wracał na lawecie (odpukać) bo to sie może każdemu przytrafić, nie zależnie od Twojego dbania o samochód zawsze może sie coś poprostu zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę dodać, że warto często wymieniać olej i filtry. Tak jak wcześniej koledzy pisali - olej tylko z wyższej półki, dedykowany do tego silnika do 5W40. Pamiętaj by wymienić też filtr odmy a całą obudowę przeczyścić. Sprawdź wężyki podciśnieniowe - ewentualnie wymień jeżeli będą wyglądały kiepsko. Sprawdź też filterki elektrozaworów (szczególnie ten od turbo), warto zajrzeć do kolektora dolotowego i go porządnie wymyć, jeżeli nie masz EGR zaślepionego to warto to zrobić. Przy okazji zabaw z kolektorem nie zapomnij wyczyścić czujnika ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...