Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


wylaczenie trakcji DSC w e46


Errtu

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec jak w temacie

Staralem sie wylaczyc trakcje calkowicie w mojej 330ci cabrio

Po przycisnieciu przycisku na wlaczonym silniku po okolo 10 sekundach pojawia sie wykrzyknik (hamulca recznego) wiec trakcja jest wylaczona niby calkowicie

I teraz proba strzalu ze sprzegla czyli zerwanie podloza, po tej probie pojawily sie o dziwo delikatne 2 slady na asfalcie i jak by sprzeglo zaczelo sie slizgac,

dodam ze przy wlaczonej trakcji lepiej pali i sprzeglo sie nie sliga tak ja by dyfer to blokowal nawet po wylaczeniu, sprzeglo sie nie slizga nawet na wyzszych biegach

dla mnie wina wisi w dyfrze, podobno nie ma e46 sprzery to ciekawe dlaczego przecianelo 2 slady

bede jeszcze wyciagal bezpiecznik od abs i trakcji zobaczymy czy cos pomoze

jak by ktos mial jakies sugestrie to niech pisze dopiero za miesiac bede mogl podlaczyc kompa do bmw bede testowal takim zwyklym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jzeli dwa kola sa na takim samym podlozu to obydwa razem pociagna tym bardziej ze jest konkret pod maska wiec spokojnie o to nie musisz sie martwic drugie co piszesz hmmm puscisz sprzeglo i co dalej obroty rosna a kola na to nic? czy sie przydlawi? i z tego co pamietam to podczas wylaczenia trkacji nie trzeba trzymac jakos dlugo przycisku i zaswieca sie kontrolka w centranym punkcie licznika i ta masz na mysli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to dwustopniowe blokowanie - czyli najpierw klikasz a potem klikasz i przytrzymujesz - tak robiłeś? Powinny Ci się bodajże 2 ikonki palić na blacie.

Ja na odpowiednim podłożu przy moich 150 KM ładnie mielę "kapcia" :) a mam tylko DSC. Klikam i można strzelać ze sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słodki pisze, przytrzymujesz 3sek przycisk od dsc aż zapali się na środku kontrolka trakcji i pomarańczowy wykrzyknik z prawej strony licznika. Wtedy masz trakcje wyłączona kompletnie. Normalnie ciężko ruszyć,jak dodasz gazu. Więc może faktycznie sprzęgło Ci się kończy

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sąsiad w 320Ci miał tak samo a mało tego, bo przy próbie dynamicznego ruszenia śmierdziało sprzęgło, auto ruszało jak byś ruszał na półsprzęglę a nie z niego strzelał. Więc coś mi się zdaje, że sprzęgło do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro juz wiecie ze sprzeglo mi sie skonczylo to dlaczego auto na wlaczonej trakcji zostawilo slady i nie ma zadnych oznak slizgania sprzegla, nawet na wysokich biegach.

Wiec jak mowie sprzeglo odpada - mojim zdaniej choc jeszcze sprawdze wywalenie bezpiecznika jak to nic nie da to pewnie sprzeglo sprzeglo docisk :/

Jak dla mnie to dyfer blokuje

Wiec opisze sytulacje jeszcze raz

WLACZONA TRAKCJA - strzal i zamielilo delikatnie tak ze sa 2 slady i idzie jak wsciekle

NA calkowicie wylaczonej trakcji ( po przytrzymaniu dluzej poza kontrolka trakcji pojawia sie dodatkowo wykrzyknik od recznego) ta sama sytulacja strzal ze sprzegla kola stoja w miejscu nawet nie zamieli a tylko sprzeglo puszcza czyli obroty ida w gore ( tak jak by docisk puszczal) ale nie zdarza sie to na wlaczonej trakcji czy na wyzszych biegach gdzie sprzeglo ma gorzej

Wyciagne bezpiecznik od abs albo od dsc jak jakis znajde i zobaczymy co z tego bedzie jak pisalem to 330ci cabrio po 2003 roku za miesiac podlacze go pod ipne czy jak to sie tam zwie i bede diagnozowal moze w nsc cos zmienie bo tak byc nie moze :D

dodam jeszcze ze po rozkodowaniu mam

Description (EPC)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control

tylko sie tego doszukalem jesli chodzi o trakcjie

Wlasnie orientuje sie co tam jest I widze ze 2masa tez jest ale w benzynie tego sie nie spodziewalem moze to jest przyczyna

Edytowane przez Errtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakos napisze napisze niestety musze ze tak powiem robic to zdalnie bo w angli jestem a auto ma moj znajomy wiec czekam na jego testy czyli chce wprowadzic auto w blad by wylaczyc abs i dsc wyciagajac bezpieczniki jak nie to sle auto do mechanika i zamiast montowania gazu bedzie sprzeglo do wymiany czy docisk zobaczmy po diagnoze.

dodam tylko ze w e39 530d mi sie juz jakis czas slizga sprzeglo (docisk) jadac na wyzszych biegach po prosstu puszcza i obroty leca w gore wiec nie moge wykorzystac jej pelni mocy, co do strzalu ze sprzegla i zjarania kapcia to idzie bez problemu. a tu docisk padl albo wlozyli od innego modelu np 2.5d bo kiedys to auto bylo w automacie, jak narazie nie przyciskajac powyzej 70 % nadal sie toczy i przekazuje moc wiec nic nie robie pozatym mam garaz zastawiony nissanem ktorego rozbieram wiec jak bedize juz czysto to pewnie sprzeglo w tym bedzie jako pierwsza robota.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie podczepię .. jak to możliwe żeby bez mechanicznego odcięcia hamulca tył auto paliło w miejscu ? Mam Klekota M47DO1 150 i z ciekawości kilka razy chciałem spróbować na piasku/trawie a tu hamulec tak blokował tył , że gasła... auto się sunęło na hamulcu kawałek i zdychało .. dodam , że mocno nie naciskałem i klocki już są do wymiany ;S

Śmiałem się bo polonezem to robiłem co chciałem przy OHV a tu śmiech na sali ;/ prubowałem przy wyłączonej trakcji jak i przy wyłączonym abs i trakcji .. nie wyobrażam sobie nawet żeby na asfalcie spróbować bo jeszcze wał bokiem pójdzie albo sprzęgło;p

Edytowane przez danieldeni20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra cos znalazlem czemu sie sprzeglo slizga przy strzale ze sprzegla ale czy to bedzie to

na zagranicznym forum znalalem taka wypowiedz ''Turning off the DSC would help, if it's not already. Second, if you have not modified or removed your CDV, then that's the other piece why you can't do burnouts.''

wiec idac dalej tematem daje 3 linki

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=55083

DIY: E46 Clutch Delay Valve (CDV) Removal

impee's DIY Clutch Delay Valve (CDV) Delete - BMW e46

Edytowane przez Errtu
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie hamulce są mocniejsze przez co jak naciskasz delikatnie hamulec to przód trzyma,tył się kręci mimo iż hamulec trochę trzyma. Potem robi się czerwone kółko :D

vmxz.jpg

Naciskasz gaz, puszczasz sprzedało, jak się koła zaczną kręcić delikatnie naciskasz hamulec,nie podłoga od razu tylko po troszku. Potem dwójka, trójka i cztery czasami ;)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Edytowane przez Andrii
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Andrii mówi. Gaz => budujesz obroty => puszczasz sprzęgło i szybko przekładasz nogę na hamulec (kiedy koła zabuksują) delikatnie go naciskając. Dzięki temu można ładnie w miejscu zakręcić :)

P.S. ja mam tylko jednostopniową ochronę antypoślizgową. Tylko DSC.

[ATTACH=CONFIG]29901[/ATTACH]

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Andrii mówi. Gaz => budujesz obroty => puszczasz sprzęgło i szybko przekładasz nogę na hamulec (kiedy koła zabuksują) delikatnie go naciskając. Dzięki temu można ładnie w miejscu zakręcić :)

P.S. ja mam tylko jednostopniową ochronę antypoślizgową. Tylko DSC.

[ATTACH=CONFIG]29901[/ATTACH]

Tak właśnie w polonezie robiłem ale tam Lucasy wiele nie hamowały w porównaniu do BMW ... może dziś na trawie sobie sprawdzę żeby nie obciążać autka ;]Tylko Ciężko to wyczuć bo auto jedzie do przodu ;p

i jeszcze jedno czy przy zmianie z Jedynki na 2 macie takie dziwne szarpnięcie,gdy agresywnie ruszacie?mam wrażenie, że skrzynia się rozleci bo tak jakoś nie idzie to płynnie...

Edytowane przez danieldeni20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się udało za pierwszym podejściem ale zaczęło się od lekkiego sunięcia do przodu a dopiero potem wyczułem lepiej hamulec i go zatrzymałem w miejscu. Wszystko na zakurzonym parkingu więc było to niebywale łatwe :)

Przy benzynie chyba łatwiej to idzie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra czy kolega Pirooz i kolega danieldeni20 ma usunieta ta zlaczke ? bo nikt mi nie chce odpowiedziec CDV ? z tego co wyczytalem to jest podstawa jak sie nie chce palic sprzegla a gume

tu troche wiecej na temat tego z zaprzyjaznionego forum http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=171078

Edytowane przez Errtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w koncu moge odpisac po Testach

mianowicie 2 podejscie do wylaczenia trakcji kontrolka swieci sie na srodku + pomaranczowy wykrzyknik czy zolty

2 testy zakrecenia kolem na kostce pierwszy pozytywnie 2 slady zostaja drugi tez pozytywny na zwirku

test sprzegla byl przeprowadzony na 3 biegu z zaciagnietym recznym i auto zgazlo nic sie nie pozlizgnelo

wiec nie bylo potrzeby wyciagania bezpiecznikow by calkowicie wylaczyc system wprawiajac go w stan awaryji

co do tego ze sie wczesniej slizglnelo nie mam pojecia czy to trakcja czy co mzoe docisk byl za malo uzywany bo auto jakis czas stalo by sprzglo sie slizgalo przy (120tys ) to tez dziwne bo przewaznie wytrzmuja kolo 200-300 zalezy jak kto jezdzi

Wiec temat uwazam jak narazie za zamkniety dziekuje wszytkim za pomoc jak slodki pisze CDV nie ma tu nic do rzeczy idzie palic gume.

Jak wiadomo nikt nie lubi jak ktos niszczy auto ale majac 3.0ci nie majac opcji by zakrecic kolem czy poleciec bokiem raz na jakis czas to jakos dziwnie..

Jeszcze raz dzieki za takie zainteresowanie tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...