Leo Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Jako że ostatnio coraz więcej składamy różnych (czasem dziwnych) silników, postanowiłem napisać nie mały artykuł jak dajemy im nowe życie. Nasz skład to Ja i mój przyjaciel Maciek z którym sporo już działamy w temacie (Maciek miłośnik chłodzonych wiatrem VW). Na koncie mamy już sporo dziwnych przypadków i projektów. Założeniem tego tematu jest pokazanie i uświadomienie że nawet bezawaryjne jednostki miewają dziwne przypadki, a także to że zawsze jest jakieś wyjście awaryjne. Tytuł tego tematu nie wziął się z powietrza. Dając nowe życie dajemy silnikowi dawny wigor i eliminujemy wszelkie choroby wieku dziecięcego których dopatrzył się producent a także my. W temacie tym będziemy dokładnie opisywać różne usterki różnych silników z całą fotorelacją jak krok po kroku działamy. Przewiną się tu najróżniejsze silniki zarówno diesle jak i benzyny, zarówno turbo jak i wolnossące. Jedne będą składane w serie, inne będą składane pod większą moc... Będziemy przywracać silnikom nowe życie, jedne będziemy składać pod doładowanie. Opiszemy tu ciekawsze projekty i przeróbki jakie będziemy robić. Zaczynaliśmy w małym garażyku na dzień dzisiejszy jesteśmy w trakcie kończenia profesjonalnego warsztatu w którym zajmujemy się tylko i wyłącznie śmiegiełkami i najdziwniejszymi rzeczami z nimi związanymi Stay tuned... Pierwszym pacjentem którego chciał bym wam przedstawić (miało to miejsce w październiku 2014) jest jakże popularny silnik diesla montowany w e46, mowa o m47n. Ten przyjechał do nas aż z przepięknej Bawarii. Po odpaleniu silnik kopcił, nierówno pracował i dziwnie szumiał. Po wstępnym osłuchaniu silnika padło na pękniętą łyżwę rozrządu. Tak więc przystąpiliśmy powoli do pracy. Na pierwszy ogień poszła czapeczka która musiała opuścić swoje legowisko aby można było zajrzeć do środka. Oczywiście standardowo kolektor ssący w środku wręcz zarośnięty sadzą nagarem i olejem, a cały silnik otulony czarną brudna mazią. Po wyciągnięciu wtryskiwaczy, listwy wtryskowej kolektora i chłodniczki spalin przyszedł czas na pokrywę zaworów. Ta ostatnia po odkręceniu ukazała nam wstęp do całkiem ciekawej historii. Po ściągnięciu pokrywy ulotnił się bardzo nieprzyjemny zapach, a nasze oczy ujrzały olej o konsystencji smaru/masła. Było wiadomo że kolorowo nie będzie, ale nie takie rzeczy widzieliśmy. Wszystko czarne i brudne. Ściągnęliśmy czapkę a pod nią niespodzianka. Tłoki bez nagaru idealnie ukopcona komora spalania, cylindry nosiły piękne ślady honowania żadnych rys czy innych niepokojący znaków. Silnik dziewica nigdy nie otwierany (na blacie 240 tys km potwierdzone historią serwisową). Po głowicy przyszedł czas na przedni dekiel, po jego demontażu nie byliśmy zaskoczeni. Co prawda nie pęknięta łyżwa ale zatarty napinacz rozrządu który wcisnął się i nie napinał łańcucha rozrządu idącego od wału do pompy paliwa. W tym dieslu wał napędza pompę paliwa a ta napędza jeden wałek który trybem napędza drugi. Pompa oleju napędzana jest bezpośrednio z wału trybem. Napinacz stanął więc i łańcuch był luźny. Z tego też powodu wał napędzał wałki i pompę paliwa udarowo, przyczyniło się to do wykruszenia kilku zębów z kółka od pompy a reszty przeciągnięciu (coś na styl zębatki w starym rowerze której zęby są przekrzywione w jedną stronę). Wszystko było już jasne, trzeba wypruć cały silnik żeby zobaczyć co tam słychać w pompie oleju i oglądnąć panewki. Za pół godziny silnik już mięliśmy na stojaku. Niespodzianek ciąg dalszy, wałek wyrównoważający wyszedł bokiem z pompy oleju i połamał jej korpus. Stało się tak zapewne za sprawą wykruszonego zęba z kółka od pompy który to wszedł pod wałek i spowodował pęknięcie obudowy, panewki wyglądały znośnie ale niektóre miały małe rysy. Tak więc zabraliśmy się za dokładne mycie wszystkiego alby nie pozostawić najmniejszego brudu w środku. Nie trzeba być geniuszem aby zauważyć że każdy element tej układanki był bardzo ale to bardzo zabrudzony, wręcz skoksowany od oleju. Wszystko zostało dokładnie umyte i przygotowane do składania. Czekamy na nowe panewki... Edytowane 7 Września 2014 przez Leo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Przyszły w końcu panewki korbowodowe, nie bez przyczyny glyco (glyco i kolbenschmidt szły na pierwszy montaż). oczywiście sputtery jak na diesla przystało Niżej zdjęcie jak wyglądały panewki z tego silnika, widać że coś przez nie przeleciało i trochę je pocharatało. Jeśli silnik nie miał awarii to zawsze najbardziej dojechane są 1 i 4. Tutaj nowe zastępują stare, wał idealny bez ryski. Widać że wały w BMW są dobrze robione Nowa pompa oleju też znalazła swoje miejsce Dolny łańcuch też powrócił na swoje miejsce, oczywiście cały kpl rozrząd z kółkami poszedł nowy stary przywitał śmietnik. Przedni dekiel na miejscu i zakładamy miskę, oczywiście z nową uszczeleczką Miska na miejscu A tutaj już prawie gotowy do włożenia, brakuje tylko podstawy filtra oleju 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Więc idźmy z tematem dalej, Więc zabraliśmy się do roboty, plan był taki żeby go odpalić. Tak też się stało o 4.30 silnik pięknie zagadał. Trochę faktów z operacji: Tutaj słupek przygotowany już do włożenia na swoje miejsce, pewnie wielu zapyta dlaczego bez głowicy? Odpowiedź jest prota: po pierwsze łatwiej nam taki bloczek włożyć bo ma mniejszą wagę i mniej rzeczy przeszkadza, po drugie łatwiej skręcać głowicę na aucie bo ze stojakiem to byśmy po całym garażu jeździli, po trzecie wygodniej nam podłączać resztę. Po skręceniu go ze skrzynią przyszedł czas na głowiczkę: Tutaj już głowic na miejscu i zabieramy się za składanie i ustawianie rozrządu Koniki i hydroregulatory odpowiednio przygotowane: Rorządzik złożony: Maciek walczy ze skreceniem turbinki Przybywa kolejnych klocków tej układanki Tutaj już chwilę przed odpaleniem No i piękny klekot z 2.0 diesla :rotfl: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 To był pacjent chory na pękniętą pompę oleju Kolejny był 54b30 z obróconą panewką jeśli teat się spodoba mam jeszcze w zanadrzu: -m50b28 turbo -m54b30 po panewce -N62b48 uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy -m47n z peknietym tłokiem -m47n z klapką -m57n z klapką -m52b20 z rozrządem itd wszystko zalezy od was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMO Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 A kiedy moje audi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Heh nie wiem czy audi mnie polubi, BMW współpracują :dance: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Ciekawy temacik... Fajnie sie czyta, czekam na wiecej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMO Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 nie wiem czy audi mnie polub nie karze wam ślubu brać...kuog wystarczy ,że jej nowe gumki założysz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Gdzieś już w necie widziałem te N47 i tą uwalona pompę oleju, na jakimś innym forum już czasami nie zakładałeś podobnego wątku? Dobrze wiedzieć że ktoś z forum ogarnia takie poważne tematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 To jest m47n tak temat taki jest też na sporcie i jak zauważyłeś mój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelDSW Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dobre !!! Chcialbym zobaczyc w temacie M57N uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 A ja M54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Wszystko chcemy zobaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Kolejny pacjent tak jak obiecałem tak też piszę. M54b30 mocno chory Zaczynamy standardowo do zrzucenia głowicy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Więc tak wleciał nowy wał z kompletem panewek tłoków i korbowodów. Obróciło panewkę na 3 korbie tak że wyrezało z niej całą miedź. Pompa oleju jak nóweczka Warto dodać że zarówno tłoki które przyszły jak i te które wyjęlismy z tego motoru miały mega pozaklejane pierścienie zarówno olejowy jak i ściągający. Nagar utrudniał wyjęcie pierścienia także panowie płuczcie motory przy wymianie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Wiec kolejna ostatnia paczka zdjec dotyczaca m54b30, silnik już jeździ. Nie mam ostatnich zdjęć od momentu złożenia vanosa bo było już późno (3.00) jak go składałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUB_ZERO29 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Jestem pod wielkim wrażeniem. Pozazdrościć wiedzy na temat takich poważnych ingerencji w silnik. Mam M47N to juz wiem gdzie uderzyć w razie problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Kolejny pacjent to m57N, tak jak obiecałem kilka fotek (więcej będzie przy skłądaniu) tym razem nagramy filmik z pierwszego odpalenia. Więc tak, wessało klapkę na 3 cylindrze. Zgruzowało ją doszczętnie i do turbiny dostały się tylko jej opiłki więc sama turbina na szczęście nie ucierpiała. Sam cylinder też nie ma najmniejszego uszkodzenia co jest dużym szczęściem bo mieliśmy przypadki że klapka wcisnęła się między tłok a tuleję i zrobiła rysy grubości 0,5mm.... Głowica wgląda jak by ja ostrzelali z drobnej amunicji :hyhy: Silnik bardzo zdrowy co widać po gładziach cylindrów, na blacie 260 tys książka do końca i środek silnika jak by wczoraj wyjechał z fabryki. Tutaj wyraźnie widać że jeździł na dobrym oleju który był wymieniany na czas albo i przed czasem. Tutaj widać że panewki są w niemal idealnym stanie a przypomnę że a blacie 260 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Motor w budzie spięty ze skrzynią. Wszystko ładnie wymyte i poczyszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 no to klepak odpalony, zdjęcia z końcówki prac niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMO Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 za twoje umiejętności ,chęć pomocy i brak jęczenia[że ciężko,że się nie da ...] uklon_bmwuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmwuklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Pierwszym pacjentem którego chciał bym wam przedstawić (miało to miejsce w październiku 2014) jest jakże popularny silnik diesla montowany w e46, mowa o m47n. Ten przyjechał do nas aż z przepięknej Bawarii. chyba mam małe deja wuu, to się jeszcze nie zdarzyło Ok temat na pewno za***isty i warto go śledzić bardzo ciekawy i przydatny. Ciekawą sprawą było by jeszcze jak Byś na końcu każdej operacji (fotorelacji) podał całkowite koszta tych zabiegów, jeśli oczywiście możesz. Ze swojej strony trzymam kciuki za to co robicie i za porządne rozkręcenie interesu.uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Leo nie potrzebujesz gościa do pomocy piękna sprawa z tym tematem!!! czyta i ogląda się wspaniale kawał pięknej roboty!!! jak coś chętnie zmienię robotę pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pirooz Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Ciekawą sprawą było by jeszcze jak Byś na końcu każdej operacji (fotorelacji) podał całkowite koszta tych zabiegów, jeśli oczywiście możesz. x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.