UmbertoLbn Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 witam.szukam kogos biegłego w komputerowym diagnozowaniu silnika. auto muli na niskich obrotach. przy ok 3500 obr,gdzie normalnie vanos robi robote...nie czuć róznicy.objaw ten mam od 3tyg. wczesniej było ok. istotna zmianą jest też,że przed wystąpieniem objawu silnik miał ok 720-750 obr na biegu jałowym a teraz ma tylko 600 i silnik czasem (choć nie ciągle) zaczyna drżeć. w BRJ na komp pokazało bład czujnika wałka rozrządu,który już wymieniłem na nowy siemensa. dopóki silnik się nie rozgrzeje trzyma swoje 750 obrotów i wydaje się jechać nieźle. wyczytałem na forach,że może to być vanos i diagnozuje się komputerowo,czy robi to co powinien w ustawieniu wałka. proszę o pomoc. silnik m52 na jednym vanosie 96rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Dokładniej jaki silnik w jakiej budzie. Skasuj stare mapy benzynowe przez odłączenie aku, może silnik musi na nowo się ułożyć pod czujnik. Opisz dokładniej co teraz po zmianie czujnika się dziej, a co ustało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UmbertoLbn Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 przed wymianą czujnika silnik był totalnie zamulony,a na dodanie gazu reagował dławieniem...gubieniem zapłonu na części cylindrów. po wymianie czujnika normalnie reaguje na gaz bez prychania i strzelania w kolektor jednak jeździ jak zwykła dwulitrówka bez vanosa...no i te niskie obroty-po rozgrzaniu silnika jest 600 i czasem zaczyna wyraźnie drżeć silnik lecz nie jest to ciągły objaw. silnik m52 (jeden vanos) 2,0 auto 1996r osprzęt siemens wszystko w oryginale. nowe świece NGK dobrane z katalogu. wracając do vanosa lub raczej tego co bym nazwał niepoprawnym działaniem,gdy dam mu gaz w podłoge np na 3cim biegu i rozkęca się przypuśćmy od 1500 w góre...czekam na efekt przy ok 3500...nic się nie dzieje ale ok 4800-5000 jest nagle ***nięcie jakby nagle w tym momencie coś sie odblokowało,vanos przestawił kąty wałka ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UmbertoLbn Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 kilka dni siedze analizując podobne tematy na forach.widze,ze vanos reguluje ustawienia wałka rozrządu (fazy rozrzadu) pod wpywem ciśnienia oleju.są tam jakies uszczelki i jak one są uszkodzone to vanos nie robi roboty,nie przestawia wałka. widze,że są takie uszczelki na allegro ale chciałbym najpierw diagnozy komputerowej gdzie mozna odczytaj,czy wałek zmienia połozenie przy różnych obrotach i trzyma okreslone parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Kolego to forum Wrocławskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Powiem Ci że miałem podobne objawy, też drżenie silnika i za niskie obroty itp. Mi pomogło ostre przegonienie auta, o dziwo część objawów sama minęła. Faktycznie LUblin a nie LUbin, spora różnica. Musisz popytać na innych forach czy kogoś nie masz z okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.