Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Ciezko wbic jedynke


Nem

Rekomendowane odpowiedzi

Maly problem z wbijaniem pierwszego biegu. Po wcisnieciu sprzegla i wbijaniu pierwszego biegu jest spory opor, wrazenie jak by jakas guma przeszkadzala (lewarek jak by sprezynowal). Gdy powtarzam wrzucanie jedynki na wcisnietym sprzegle opor ustaje. Przy trzeciej probie bieg wbijam bez zadnych oporow. Problem jest tylko z jedynka. Pedal sprzegla jest dosc miekki ale lapie dobrze. Bardzo sporadycznie trzesie buda przy ruszaniu z niskich obrotow, przy startowaniu z okolo 2tys rusza gladko. Samo sprzeglo sie nieslizga. Okolo pol roku temu dolalem z 200ml plynu do skrzyni.

Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten opór to takie jakby haczenie to może być synchronizator pierwszego biegu. A próbowałeś po tym jak jest opór jeszcze raz sprzęgło wcisnąć? Nadal tak samo czy wchodzi już bez problemu? Bo z Twojego opisu zrozumiałem że te 2-3 próby wykonujesz na wciśniętym sprzęgle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten opór to takie jakby haczenie to może być synchronizator pierwszego biegu. A próbowałeś po tym jak jest opór jeszcze raz sprzęgło wcisnąć? Nadal tak samo czy wchodzi już bez problemu? Bo z Twojego opisu zrozumiałem że te 2-3 próby wykonujesz na wciśniętym sprzęgle

Dokładnie. Ze wciśniętym sprzęgłem jedynkę przy trzeciej próbie wbijam bez problemu. Jeżeli poszcze sprzęgło i ponownie wrzucam bieg pojawia się opór. Nie do końca jest to haczenie. Bardziej jak by lewarek był gumowy. Idzie z oporem do pewnego momentu i bieg wskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam!

Miałem podobny problem winne na 100% jest sprzegło. A dokładniej docisk jest jak kapeć i nie rozłacza sprzegla.

Nie do końca, ja mam nowe sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, wszystko sachsa i mam czasem tak samo. Chyba najczęściej nim wszystko się zagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nem też mam ten problem w moim sedanie i z tego co wyczytałem na różnych forach w wielu przypadkach pomaga wymiana oleju w skrzyni na świeży nie powiem czy tak jest bo ta jedynka mi tak mocno nie przeszkadza i jeszcze nie zmieniałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzik do oglądnięcia, może tuleja gumowa już się rozsypała

w tym przypadku byl by problem chyba na kazdym biegu ?

Ciegno do ustawienia

to tam jest jakies ciegno ?

pomaga wymiana oleju w skrzyni

co prawda nie wymienialem, ale dolewalem i to sporo.

Bardzo sporadycznie trzesie buda przy ruszaniu z niskich obrotow

co do tego to wyczytalem, ze moze byc nieszczelnosc na laczniku miedzy filtrem powietrza a przeplywka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie wymienialem, ale dolewalem i to sporo.

na skrzyni jest oznaczony dokładnie jaki ma być olej nie wiem czy akurat dedykowany lejesz w każdym razie podobno olej zużyty z opiłkami powoduje że najpierw szwankuje jedynka i często wymiana pomaga podobno w późniejszym etapie zaczną inne biegi także źle wchodzić to tak pod czytałem na kilku nie zależnych forach ale sam nie praktykowałem jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nem- sprawdz tak banalną rzecz jak wysprzęglik-jest na hydraulice i wydaje się jakbyś musiał nim podpompować

Dolewka może świadczyć o wycieku a płyn najczęściej wycieka do kielicha skrzyni i dopiero na łączeniu skrzynia/silnik się uwidacznia.

Zestaw regeneracyjny 12zł.

Pozatym do obejżenia poduchy skrzyni i silnika(jeżeli silnik lub skrzynie "położy się" na jedną stronę to najpierw są kłopoty ze skrajnymi biegami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 1 też ciężko wchodzi. zatrzymuje się na światłach, wbijam 1 i słychać uderzenie z tyłu auta. Sprzęgło wysoko łapie ( stromy podjazd i jest problem ) z równego ruszam bez problemu, nie ślizga się. Po odpaleniu auta słychać pykanie, dodaje gazu jest głośniejsze, ale tylko na biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Przypuszczam że całość do wymiany: dwumas, tarcza, docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem puszcza wysprzęglik, podobnie zaczęło się u mnie w e39, najpierw problem z biegami, głównie jedynką i wstecznym, potem szarpanie przy ruszaniu, aż skończyło się końcem biegów, pedał wpadł w podłogę i pozostało tylko pchanie auta z krzyżówek. Żenada, taka marka a tu koleś pcha auto, ale cóż, zdarza się najlepszym. Szybko koleżka podleciał lawetą, zawiozłem auto i biłem się z myślami, że to sprzęgło. Jak okazało się wysprzęglik był powodem problemów, szybka wymiana i za niespełna 1,5 godziny już autko ożyło. Nie zawadzi przy okazji wymienić płyn hydrauliczny.Ppowinno robić się to robić co średnio 3-4 okresy, ale wielu kierowców ma to na drugim planie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj Dzikiego.Jeżeli wysprzęglik to powinnien puszczać.Wbij jedynkę i trzymaj go cały czas na sprzęgle,jeśli zacznie puszczać znaczy że któryś do wymiany,najczęściej cieknie ten przy pedale(gumki to koszt 20 złotych).Sprawdź po pierwsze czy nie masz mało płynu w zbiorniczku i czy nie ubywa.Dwumas często hałasuje przy gaszenie/zapalaniu auta.Jeśli wciskasz sprzęgło i hałas ustaje to może być łożysko oporowe na wałku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja mam panowie tak samo. Dojezdzam do świateł. Daje luz. Zielone wskazuje a ja wciskam sprzeglo i nie mogę wbić 1 bo opór na lewarku taki, ze strach pchać na siłę. Muszę jeszcze raz wystrzelić i wtedy wchodzi jak masło. Czasem tylko tak mi się dzieje. Wymienię sobie poduszki skrzyni i olej i zobaczę czy bd poprawa.

Co do gluchego stukniecia z tylu to wina dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w sedanie raczej sprzęgło się kończy bo bierze przy samej podłodze a układ był odpowietrzony i zalany nowym płynem jak wymiana oleju w skrzyni nie pomogła to na razie nie ruszam ale jak kolega Michał pisał zdarza się to raczej jak auto jest zimne po nocy potem jak olej się już kręci jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że problemy z jedynką to w leciwych e36 norma, u mnie to samo, tylko u mnie na ciepłym, czasem na światłach nie wskakuje jak w masełko. Też bym szukał w wysprzęgliku - w mieście częściej się go używa, może wysłużony już nie domaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...