bmw316i Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 <bmw> WITAM <bmw> Chciałbym wymienić silnik w swojej beemce e36 '92 316i sedan m40 na pasku. Czy ktoś z was drodzy użytkownicy robił kiedyś coś takiego? Czy wymiana silnika wiąże się także z wymianą osprzętu typu dyfer, skrzynia biegów, alternator, etc.? Biorę pod uwagę 1.8i 1.8iS, 1.6 na łańcuchu rozrządu, 2.0, 1.8tds, 2.5tds. Może jest jeszcze jakiś w miarę ekonomiczny silnik godny uwagi jeśli tak to bardzo proszę o pomoc. GG 1802681. Pozdrawiam i dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Jak bierzesz pod uwage 2.0 to czemu i nie 2.5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Jak myslisz o 2.0!!! To 2.5 pali podobnie ,a osiagi adekawaknie tlespze...! Nie rozumie p oco zmienciz silnika 1.6 na 1.8 :roll: N ochyba ze IS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Wg mnie to nie ma sensu, taniej wyjdzie sprzedać autko i kupić nowe z takim silnikiem jaki chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemass Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 dokładnie enzo pisze jak na 1.8 to tylko is tanio szybko i wygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 chęć wymiany silnika nie wynika z mojego widzi mi się, auto ma duzy przebieg, (katalogowo powinien ciągnąć 191), pali średnio 11 litrów. Wole wymienić silnik niż sprzedać auto bo po pierwsze reszta jest w dobrym stanie. Cena używanego silnika z gwarancją waha się między 1200 a 1700 zł więc jeszcze nie tak dużo, szukam tylko specjalisty żeby dowiedzieć się czy wymianie podlegają też: skrzynia biegów, dyferencjał ... i takie tam inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Aaaaa... to zmienia postac rzczy... Jesli masz sprawne i chcesz wlozyc te nsam silnik czyli 1.6 to nie musisz wymieniac! Ale jezeli masz zamiar wrzucic M50 to skrzynia moze tego raczej nie wytrzymac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Kolega ostatnio zmienił silnik w e30 z 2.0 sześc garów na 2.5, teraz ma prawie 200 km, nie wymieniał nic oprucz samej jednostki. Nie wiem jak jest z e36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Kolega ostatnio zmienił silnik w e30 z 2.0 sześc garów na 2.5, teraz ma prawie 200 km, nie wymieniał nic oprucz samej jednostki. Nie wiem jak jest z e36 Ale E30 2.0 i 2.5l to jest te nsam typ silnika M20 (chyba ze zmienil na M50) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRYCIU Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Dokładnie jak koledzy piszą jak 1.8 to tylko IS Albo sprzedanie tego i kupienie nowego z takim silnikiem jak chcesz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Kolega ostatnio zmienił silnik w e30 z 2.0 sześc garów na 2.5, teraz ma prawie 200 km, nie wymieniał nic oprucz samej jednostki. Nie wiem jak jest z e36 170 raczej :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Każdy inny silnik niż 1.6, 1.8 czy 1.8iS to kłopot z podzespołami, elektryką, zmiana hamulców, dyfra, skrzyni itp. Polecam ISę, spali też do 11 maksymalnie a kopa już jakiegoś ma, poza tym masz łańcuch (którego jak dobrze kupisz to ruszać nie trzeba). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Ale o czym wy tu piszecie. jakie zmiany na 2.5 ?? A pomysliliscie ile wymiany trzeba zrobyc przy takim swampie?? , dyfer skrzynia caly komp i przewody i lapy silnika trzeba przespawywac przerabiac... piliczcie jaki to koszt.... nie wiem czy zawiechy tez bo silnik ciezszy , moge przedstawic jak poszukam pelna liste co trzeba wymienic. Moim zdanie jak ktos z 1.x chce 2.x to lepiej auto kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PagerOwski Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Ja wymienialem silnik w swojej e36 2.0 24 V włożony został silnik z e34 rocznik 94(jeszcze z żeliwnym blokiem) no i wszystko jest ok. Oczywiście smok, misa no i bagnecik do drobnej przerobki. A tak poza tym nic nie miałem zmieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Ale o czym wy tu piszecie. jakie zmiany na 2.5 ?? A pomysliliscie ile wymiany trzeba zrobyc przy takim swampie?? , dyfer skrzynia caly komp i przewody i lapy silnika trzeba przespawywac przerabiac... piliczcie jaki to koszt.... nie wiem czy zawiechy tez bo silnik ciezszy , moge przedstawic jak poszukam pelna liste co trzeba wymienic. Moim zdanie jak ktos z 1.x chce 2.x to lepiej auto kupic. no pewnie że zawiecha inna , hamulce, nie opłaca sie, nie mówiąc o późniejszych problemach ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 No wg mnie bez sensu nawet 2.5, bo taniej bedzie spzredac to i kupic 325i, rozumiem do E30 wsadzac 2.5l, ale tu :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adihash Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 No wg mnie bez sensu nawet 2.5, bo taniej bedzie spzredac to i kupic 325i, rozumiem do E30 wsadzac 2.5l, ale tu _________________ zgadzam sie z ENZO sprzedaj ten sprzet i kup se 325 24V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer . ale napisał że 2,5 odpada, więc.......... zostaje IS, albo 2,5 i wtrysk sekwencyjny gazu........... ( nie jestem za ) ale to tez jakieś wyjście :mrgreen: a jeśli założysz 1,8 ( nie IS) to właściwie niewiele trzeba będzie zmieniać <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniek100 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 najtaniej wyjdzie jak wlozysz 1.8i m40,no i jeden dzien roboty.instalka na 99% taka sama,zmieniasz tylko kompa.Moze byc rozna srednica rury ssacej i przeplywki miedzy 1.6 a 1.8,napewno tak jest w tych silnikach na lancuch.A jak chcesz R6 to tylko m52b28,ten piec jest niesamowity,nie chce sie wysiadac z auta.Pali podobnie jak m50b20. Mialbys tyle samo pracy co z 2.0l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer . ale napisał że 2,5 odpada, więc.......... zostaje IS, albo 2,5 i wtrysk sekwencyjny gazu........... ( nie jestem za ) ale to tez jakieś wyjście :mrgreen: a jeśli założysz 1,8 ( nie IS) to właściwie niewiele trzeba będzie zmieniać <bmw_1> Moim zdaniem jego wyjscie to IS bo i tak motor sie kupuje razem z okablowaniem i kompem a nic wiece mu nie trzeba przy takiej zmianie bo wszystko jest takie samo w 1.6 1.8 1.8is (skrzynia wal dyfer zawiecha) zostaje tylko zestroic to wszstko u goscia od ;;bmw ' ;p i bedzie gralo. Ale nie jestem pewien moze sie myle, musial bym pogrzebac. <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw316i Opublikowano 28 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 w 1993 roku silnik 1.6 m40 zastąpiono 1.6 z rozrządem na łąńcuchu (chyba nazywa się m43), jest też o kilka KM mocniejszy od m40, czy wymiana motoru na m43 pociągnie za sobą wymianę komputera i reszty osprzętu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 w 1993 roku silnik 1.6 m40 zastąpiono 1.6 z rozrządem na łąńcuchu (chyba nazywa się m43), jest też o kilka KM mocniejszy od m40, czy wymiana motoru na m43 pociągnie za sobą wymianę komputera i reszty osprzętu? W tym silniku jeszcze wiecej rzeczy jest do wymiany , kolektor dolotowy i komp na 100% sa do wymiany :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemass Opublikowano 28 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 przy wymianie na m52 tez nie jest tak cudownie jak kolega ryniek100 pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 28 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 2.5 odpada. nie chce wydawać kroci na paliwo ;-) najbardziej prawdopodobne że padnie na 1.8i ale wcześniej chciałbym skonsultować sie z kimś bardziej obeznanym bmw_beer . ale napisał że 2,5 odpada, więc.......... zostaje IS, albo 2,5 i wtrysk sekwencyjny gazu........... ( nie jestem za ) ale to tez jakieś wyjście :mrgreen: a jeśli założysz 1,8 ( nie IS) to właściwie niewiele trzeba będzie zmieniać <bmw_1> Moim zdaniem jego wyjscie to IS bo i tak motor sie kupuje razem z okablowaniem i kompem a nic wiece mu nie trzeba przy takiej zmianie bo wszystko jest takie samo w 1.6 1.8 1.8is (skrzynia wal dyfer zawiecha) zostaje tylko zestroic to wszstko u goscia od ;;bmw ' ;p i bedzie gralo. Ale nie jestem pewien moze sie myle, musial bym pogrzebac. <bmw> Hamulce z tyłu wypadaloby zmienić, IS ma tarcze, a zwykłe 1.8 chyba jeszcze bębny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.