Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


330d telepie całą karoserią


kubak89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Samochód e46 330d m57n 204KM, skrzynia manualna 6b.

Problem mam z wibracjami na postoju. Występuje tylko i wyłącznie przy nagrzanym silniku. Rano jak ruszam wszystko jest w najlepszym porządku, telepanie pojawia się dopiero po kilku km od osiągnięcia 89 C. Nie są to delikatne wibracje, po prostu mam wrażenie, że cały samochód się trzęsie, a wręcz rusza...Po wyłączeniu silnika i odczekaniu powiedzmy godziny aż temperatura silnika spadnie, po ponownym odpaleniu wszystko jest ok do momentu aż silnik ponownie się nie nagrzeje. Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia.

Dodam jeszcze, że "moc" telepania jest zależna od tego jak się traktuje pedał gazu, przykładowo jeżeli będę jechał eko pro delikatnie to drgania będą niewielkie, jeżeli trochę go przydusze to drgania się nasilają.

Miałem nadzieje, że to wina poduszek. Kilka dni temu wymieniłem 2 pod silnikiem i 2 pod skrzynią (na Lemfordera). Nic to nie zmieniło.

Co to może być? Najbardziej mnie zastanawia dlaczego problem pojawia się dopiero po nagrzaniu?

Dwumas? tylko czy po wciśnięciu sprzęgła nie powinno przestać trząść?

Koło pasowe? Na zimnym silniku guma jest jeszcze twarda, a po rozgrzaniu zbytnio mięknie i zaczyna latać jak chce?

Podpora wału?

Wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj robiliśmy test przelewowy, 5 wtrysk lał. Został wymieniony. Niestety praktycznie nic to nie dało. Jest jak było, czyli telepie mocno na biegu jałowym po rozgrzaniu.

Żeby nie było to mówię, że na całej obsłudze inpy, dis itp się nie znam. Korekcje na wtryskach na biegu jałowym cały czas były w ruchu, cały czas te słupeczki się poruszały, po wkręceniu na obroty wszystko wracało do normy (czyli były praktycznie nieruchome). Czego to może być wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2,5d miałem podobnie. Tylko na 6-cylinderze. Korekcja była wysoka. Okazało się że uwalone było coś z zaworem - gniazdo lub sam zawór, nie domykal się i kompresja uciekała do kolektora dolotowego. Ze względu na brak kompresji komp dawkowal więcej paliwa na ten cylinder.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Edytowane przez Andrii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...