Jaro Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Jak w tytule jakie macie ładowanie? U mnie waha się między 13,6 a 13,7 i sam już nie wiem czy jest oki czy nie. Dodatkowo gdy zamykam szybę to na końcu mam delikatny spadek obrotów na ułamek sekundy i nie wiem czy to regulator napięcia czy po prostu aku się skończył. Gryzie mnie to, bo mam sporo wydatków i nie chciałbym wymieniać dobrych rzeczy. Co sądzicie koledzy i jakie macie ładowanie? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam Jaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 ja mam takie samo ładowanie jak u ciebie -chyba tak powinno byc :lol: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 22 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Jarek, z tym ładowaniem to jest tak. Gdy aku jest słaby to altek przełącza się na ładowanie wysokoprądowe. Wtedy napięcie jest ~13,6V ale duży prąd ładuje szybko aku. Gdy aku jest w miarę naładowany wtedy altek przełącza się na ~14,4V i odsiarcza aku. Teoretycznie tak to działa. Wszystko jednak jest zależne od stanu alternatora, akumulatora, jego pojemności i tego co akurat masz włączone. To wahanie obrotów to najłatwiej sprawdzić gdy włączasz ogrzewanie tylnej szyby... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Wszystko jednak jest zależne od stanu alternatora, akumulatora, jego pojemności i tego co akurat masz włączone. To wahanie obrotów to najłatwiej sprawdzić gdy włączasz ogrzewanie tylnej szyby... Ok. Czyli jeżeli aku jest ori 10-letni i mam ładowanie ~~13,7 to można wnioskować, że jest na wykończeniu? To tylko co doradzacie 95Ah760A czy sugestia panów z ebatery żeby dać 100Ah800A z edycji profesional? Mój obecny to 92Ah720A. Konfigurator na stronie boscha pozwala na rozpiętość między 90 a 100Ah w zależności od ilości odbiorników prądu. Ja mam raczej wszystkie odbiorniki prądu i dlatego mam dylemat co dać??? Dzięki 5oul za fachowe objaśnienie. bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Nie ma sprawy. Co do pojemności akurat to jestem tego samego zdania co fachowcy z ebatery. Dziś aku mają niższą impedancje niż kiedyś. Jeśli latek jest sprawny i ma dobre ładowanie to można brać 100Ah. Tyle że jeśli nie masz problemów z odpalaniem to ja bym to olał. Nie przejmuj się tym że aku ma 10 lat. Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) I tu właśnie jest problem, auto odpala ale pod warunkiem, że nie słucham radia. A gdy w sobotę sprzątam auto i powiedzmy przez 2 godziny wiadomo świecą się swiatełka itp to mogę zapomnieć o odpaleniu, wtedy zostaje mi tylko zapożyczenie prądu z busa edit: gdy załączam ogrzewanie tylnej szyby też mam chwilowy spadek obrotów, a dzisiaj na aku z busa (deczko słabszy bo 80Ah) ładowanie w inpie 13,5-13,7. Edytowane 23 Marca 2014 przez Jaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Ja mam w tych samych granicach ładowanie -spuszczając szyby mam spadek napiecia -ale na postoju mogę muzyką pałować dosyć długo i odpalam normalnie, mam dwa zmacniacze skrzynie basową i radio z z ekranem 7" -to jak to jest ?? Dlaczego u mnie jest spadek napiecia przy zamykaniu szyb -moim zdaniem to normalne ze tak jest,mam nowego busa i w nim jest tak samo ,chodzi o spadek napiecia np. przy otwieraniu szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Spokojnie Koledzy, bez paniki. Spadki napięcia zawsze mogą występować nawet w nowym samochodzie. Napięcie ładowania może również się wahać. Najważniejsze aby nie spadało poniżej 13,5V. Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Wiec dobrze myślałem :-) ostatnim razem jak altek sie posypał to ładowanie pokazywało mi 9 z hakiem :-) no i dalej historie juz znacie hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 No to pomimo, że u mojego szwagra w M52 takiego spadku się nie odczuwa to rozumiem, że jednak czas pożegnać się z obecnym aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Jak po dwóch godzinach muzyki auto nie odpala to na bank aku na wykończeniu, ja mam nówkę i przy domykaniu szyby na końcu też obroty lekko spadają więc to chyba tak musi byś a ładowanie mam 14,2-14,4. Kup aku i będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Ja na starym aku mialem takie samo ladowanie na zegarach 13,5 - 13,7 , na nowym aku mam to samo. Miernikiem na aku pokazuje mi 13,9 - 14,2 V i tak powinno byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Jest już nowy aku. Problemy zniknęły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.