aro Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Witam Zbliża się wymiana oleju obecnie mam olej Mobil 1. 15W40.Czy zmienić go na pólsyntetyk czy zostać przy mineralnym.Pytam bo każdy mechanik mówi co innego jeden że zalac syntetykiem ,nastepny że pólsyntetykiem a jeszcze jeden że to zależy odemnie.Silnik ma przejachane 180 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 na 100% jedno jest pewne NIE ZALWEAJ SYNTETYKIEM, jak długo jezdziłeś na mineralnym ? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zrobiłem na nim około 20 tyś.Jak przywiozłem ją z niemiec to wymieniłem olej na ten właśnie Mobil 1 15W40.Wtedy auto miało 166 tyś.Niemiaszek nie pamiętał jaki olej wlewał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks77 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 ja bym na twoim miejscu nie zmieniał gatunku oleju a już tym bardziej nie lał syntetyka bo ci wszystko w silniku wypłucze,lepiej juz jeżdzic na mineralnym skoro taki miałeś zalany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 wiele osób zmieniało z minerala na polsyntetyk ale glownie w silnikach m40 i po wymianie popychaczy itp. nie wiem jaki to mialoby efekt w M50 pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 trzym sie minerala jak juz go nim zalałes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro Opublikowano 26 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Dzięki panowie zostane przy mineralnym,myślę że te capy z serwisu chcą zarobić i dlatego proponują syntetyk i nie martwią się czy to zaszkodzi silnikowi.Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adihash Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 smialo mozesz zostac przy tym minerale bo to mobil. ja do swojej tez leje minerala mobila jest duzo razy lepszy niz jakis tam lotos syntetic czy inny wynalazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 WitamZbliża się wymiana oleju obecnie mam olej Mobil 1. 15W40.Czy zmienić go na pólsyntetyk czy zostać przy mineralnym.Pytam bo każdy mechanik mówi co innego jeden że zalac syntetykiem ,nastepny że pólsyntetykiem a jeszcze jeden że to zależy odemnie.Silnik ma przejachane 180 tyś km. Mobil 1 to syntetyk Ty zalewasz pewnie Mobilem M a np, Mobil Super S to pol synt. Wiesz nie jest powiedziane ze musisz zostac przy mineralu, mozesz przy okiazji zdjac pokrywe i wymienic tam uszczelki i zobaczyc czystosc silnika jak nie ma jakis osadow widocznych itp to by znaczyloo ze niemiec lal synta lub pol i ty zalales minerala i po zmianie teraz znowu na pol syntetyka nic ci nie wyplucze. A glownym powodem dla jakiego sie nie zmienia juz z minerata to to iz syntetyki sa bardziej plynne i moga wyplukac osady z oleji mineralnych co powoduje rozszczelnienia. PO przejechaniu 20 tys na mineralnym sadze ze raczej takie osady by sie nie pojawily ... to jes tylko teoria. Ale to takie moje skromne zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 26 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 smialo mozesz zostac przy tym minerale bo to mobil. ja do swojej tez leje minerala mobila jest duzo razy lepszy niz jakis tam lotos syntetic czy inny wynalazek. Dużo lepszy? Wydawało mi się, że są w tej samej klasie jakości?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 smialo mozesz zostac przy tym minerale bo to mobil. ja do swojej tez leje minerala mobila jest duzo razy lepszy niz jakis tam lotos syntetic czy inny wynalazek. Dużo lepszy? Wydawało mi się, że są w tej samej klasie jakości?! Kwestia auto sugesti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Reklama :?: :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Mobil mineralny i lotos syntetic w tej samej klasie jakości?? :> A co do tematu, to nie zmieniaj oleju na lepszy, przedewszystkim nie wiesz na jakim oleju niemiaszek jeździł, a jeśli rozszczelni Ci się silnik to się nie skończy na wymianie jakiejś tam uszczelki. U moich rodziców w pugu 405 1.6 benzynie, po zmianie z mineralnego na full synthetic castrola , skończyło się na wymianie uszczelek: -pod pokrywą klawiatury -wszelkie możliwe O-ringi, simeringi przy każdym wałku gdzie dociera olej -uszczelka pod głowicą, w sumie robiona dwa razy bo za pierwszym paprok zrobił i po roku trzeba było znowu,wprawdzie ta uszczelka nie musiała pójść od zmiany oleju, ale jak auto przez półtora roku jeździło bezawaryjnie to po zmianie oleju zaczęło się pieprzyć na potegę. Sam zdecyduj..... A co do mineralnych olejów to oczywiście Mobil M jest bardzo dobry ale z tego co słyszałem różnica pomiędzy dobrymi markami(castrol, elf, mobil itp.) to nie ma praktycznie żadnej różnicy, różnice zaczynają się przy półsyntetykach a duże są przy olejach syntetycznych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 a mnie w stando naciagaja na plukanie silnika i zalanie syntetykiem bo taki niby mialem mam teraz polsyntetyk schela ale auto bylo wczesniej u nich serwisowane i mam ten sam problem co wybrac na cenie mi tak bardzo nie zalezy jak na moim aucie <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 a mnie w stando naciagaja na plukanie silnika i zalanie syntetykiem bo taki niby mialem mam teraz polsyntetyk schela ale auto bylo wczesniej u nich serwisowane i mam ten sam problem co wybrac na cenie mi tak bardzo nie zalezy jak na moim aucie <bmw_1> Ja bym się nie skusił..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sowa Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Mobil mineralny i lotos syntetic w tej samej klasie jakości?? :> Chodziło mi o to,że mobil mineralny jak i lotos mineralny są w tej samej klasie, tak samo półsyntetyki mobila i lotosa.... Co do tematu, to z oleju mineralnego na pełnego syntetyka nie zmieniałbym, ale nad zmianą na pół syntetyka sam się zastanawiam :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FRYCIU Opublikowano 27 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Witam miałem ten sam problem! Tylko ze moja ma juz przejechane ponad 200Tys. Nie ma zadnych wicieków nie bierze oleju! Ale pozostałem przy mineralnym bo mi odradzono powiedziano mi ze mogą być problemy wypłucze silnik... i wszystkie szlamy. No i uszczelki moze wydmuchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 30 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 a no właśnie... piszecie że Lotos gorszy od Mobila...ale kazdy olej jest klasyfikowany według SAE wiec: CL/SF LOTOSA jak sie ma do CL/SF mobila??? przeciez sa tej samej klasy lepkościowej i jakościowej???? przywiązanie do marki oleju???? czy jakies zabobony??? Kraży teoria że najlepszy do BMW to Mobil... ja odkąd zaczełem przygode z autami to leje mobila ale sam sie nad tym zastanawiam czym sie tak naprawde rózni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.