Szpadyzor71 Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Tak sobie siedzę i myślę, bo wróciłem wczoraj z trasy. Zrobilem 1000km, oleju musiałem dolać coś kolo 600ml. Czy dużo czy malo to kwestia sporna (książkowo do 1L na 1000km) Sprawa wygląda tak, że praktycznie wszystkie wycieki ogarnięte, został chyba ostatni w rurce od bagnetu. Żadnych objawów padnietej uszczelki czy też pierścieni brak, oprócz tego oleju. Aha, w trakcie tej trasy wciagnelo mi też jakieś 0,5L płynu z chłodnicy (czyżby jednak uszczelka?). Tak jak pisze, auto pali bez zajakniecia czy to + czy - 30, zero dymu z rury, jak dla mnie idzie jak ta lala. Kompresje chce zmierzyć na dniach. Teraz pytanie: jak wiadomo każdy silnik bierze olej, ten co teoretycznie nie to jest uzupełniany przez paliwo, w jaki sposób to działa, tzn jaka może być przyczyna że ten olej nie będzie uzupełniany przez paliwo? Chyba że mam jakieś słabe info ale trochę wyczytalem i wydaje mi się, że wiem co nieco. I czy kompresja + próba olejowa to pewna metoda sprawdzenia przyczyny? P.S.: jeszcze jedna uwaga, po tym jak przegonilem auto w trasie zniknął mi (tfu tfu) błąd COOLANT LEVEL. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 mój M50 pobiera tylko olej wtedy, gdy kręcę go ostrzej na biegach. przy normalnej jeździe praktycznie nie dolewam nic od wymiany do wymiany. (po wczorajszej muszę sprawdzić poziom oleju lolol). chłodniczy gdzieś mi też ucieka jeszcze delikatnie pomimo wymiany chłodnicy, która puszczała. jak jest z tym uzupełnianiem oleju przez paliwo to nie wiem :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 A o jakim silniku rozmawiamy? Turbo dyszel? benzyniak wolnossący a może uturbiony? Konkrety proszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 A właśnie zapomniałem, sorki 5oul :-), m50b25 bez vanosa. Aha no i generalnie chciałem wiedzieć jak to jest w tych wolnossacych, bo w tych z turbina to turbina ciągnie, w gazowanych podobno częsta przypadłość że jak się wrzuci gaz to zaczyna brać olej a to podobno dlatego ze gaz wysusza bene co skutkuje jej brakiem w oleju i branie oleju, to też wyczytalem. Poprawcie mnie jak się myle. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Od razu lepiej. W wolnossącej benzynie jest kilka możliwości. Oprócz wspomnianych uszczelek pod głowicą, pękniętych bloków itd. można jeszcze spotkać: - zapieczone pierścienie olejowe. - zniszczona, zapchana Odma - uszkodzone uszczelniacze zaworowe - zniszczona powierzchnia cylindrów Nie wiem czy rozwijać każdy z poszczególnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Jeśli byś mógł i miałbyś chęci. będzie dla potomnych, przy okazji napisz jak wyeliminowac poszczególne, bo nie powiem ale liczyłem na Twoją odpowiedź. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Pierścienie - prba olejowa sucha + mokra Uszczelniacze - poranny dymek zaraz po odpaleniu silnika po całej nocy stania Odma - jedziesz na wysokich obrotach np 3-4tyś rpm przez minutę, rozpędzasz auto, potem puszczasz gaz i zostawiasz auto aby samo zwolniło do np 30km/h następnie odpowiednia redukcja (1200rpm) gaz w podłogę i gdy w tylnym lusterku ujrzysz chmurę dymu to prawdopodobnie odma. Uszkodzona powierzchnia cylindrów - kamerka inspekcyjna przez gniazdo świecy zapłonowej i lukasz Dodam że czasem badziewne oleje silnikowe pala się lepiej niż benzyna w cylindrze. Z tym paleniem oliwy to temat rzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 jak wiadomo pierscienie masz 3 na kazdym tloku 2 do trzymania kompresji i jeden olejowy i on jest o wiele delikatniejszy jak 2 pozostale to raz, drugie ze mimo nie widzisz dymu to i tak olej moze sie przepalac, a kiedy sprawdzales olej przed ostatnim razem? jesli uszczelniacze to tak jak wyzej napisane rano mozna zauwazyc, a jak odma to sciagnij rure dolotowa przy przepustnicy i zobaczysz Pisales o tym ze kazdy silnik pali olej, a ja akurat spotkalem sie z kilkoma autami co nie spalily nic a to ze paliwo w oleju moze byc to napewno nie w BMW tylko w silnikach z pompowtryskiwaczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Dzień przed wyjazdem zrobilem pokrywę zaworów. Rano przed wyjazdem sprawdziłem olej. Po zrobieniu około 500km na postoju odezwał mi się komp że niski stan oleju dolałem tylko 6 setek bo miałem jakieś 8 a że leje motula 10w40 to chciałem sobie kapke zostawic w razie co bo w niedzielę ciężko byłoby dorwać go gdziekolwiek (najwyżej ratowalbym się dolewką ze stacji). Dzisiaj sprawdziłem jak ten 1000km pękł i może koło 100 jeszcze by weszło. Ogólnie jak wcześniej lałem valvo 10w40 to w ciągu 10 tys km na dolewke zuzylem jakieś 5L, ale było trochę wycieków i głównie jazda po mieście od 3-7km, dlatego chciałem zobaczyć jak będzie na sporej trasie. Co do oleju to takie mądrości (BenyMW)znalazłem: 7er.pl/showthread.php/9260-mechanika-M62-4-4-pytanie-o-olej-silnikowy/page13?highlight=olej+p%B3ynie Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 12 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Pierwsze sprawdziłbym uszczelniacze zaworowe, większość mechaników chce zrzucać głowicę do wymiany, ale nie jest to konieczne, wystarczy kompresor, odpowiedni sprzęt i trochę wiedzy. P.S. norma 1l/1000km to lekka przesada, dym za autem jak z trabanta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 12 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Podłącze się pod temat. u Mnie po robieniu silnika czyli wymianie uszczelniaczy oraz pierścieni na nowe nominalne problem spalania oleju znikł. Do tego było jeszcze kilka innych części wymienionych,które były zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Szpadyzor sprawdz kompresję. Po której stronie masz uwalony silnik/blok?Od strony dolotu? Czy jest rano pod silnikiem chociaz jedna kropla oleju(na calej dlugosci silnika razem z kielichem/dzwonem skrzyni biegów).? Nasze silniki nie sa idealnie szczelne wiec nastepuje wymiana benzyny z olejem i olej swoimi parametrami musi byc na to przygotowany. Na tzw ssaniu silnik dostaje najbogatszą dawkę benzyny(na LPG rownież wygląda to tak samo i tyle samo benzyny dostaje sie do oleju) Odparowywanie benzyny z oleju również nastepuje w silniku ktory jeżdzi tylko na benzynie. Sprazwdz kompresje-ciśnienie sprężania pozwoli zawęzić poszukiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Zerknij na rurę wydechową - końcówkę, jak pali olej to powinna być tłustawa i uwalona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Wczoraj sprawdzałem kompresje. Od 1 do 5 cylindra od 13-14 (bez odcinania paliwa) niestety na 6 cylindrze za pierwszym razem pokazało 6 potem znowu 1 cylinder sprawdzony i było git i ponownie 6 i wyszło 7. Tak więc pozostała jeszcze do zrobienia próba olejowa. Co będzie to się zobaczy. A powiedzcie mi czy na dłuższą metę jazda z takim ciśnieniem zrobi poważne szkody? Obecnie ciężko będzie się tym zająć w ciągu 2-3 miesięcy może dopiero w lipcu. Czy lepiej zostawić go w spokoju niech sobie stoi (zastępcze auto mam tylko przyjemność z jazdy inna... ). I jeszcze takie pytanie, jakie są koszta robienia góry silnika a jaki dołu? Ktoś się orientuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 23 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 bez odcinania paliwa Co to znaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 No to, że chyba odcina się dopływ paliwa bo ten zawyża pomiar, tak się mnie wydaje. pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.