Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


małe napięcie na niektórych światłach, brak abs asc


Pawel Jaworski

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ostatnio problem ze światłami w moim e39 523i 97r sedan silnik M52B28. Posiadam lampy xenon oryginalne, hella, na długich zwykłe żarówki. Nie świeci mi prawy xenon i lewe światło mijania, nie ma też przeciwmgielnych, lewego kierunku z przodu, prawego kierunku z tyłu. Nie otwiera tez się bagażnik a gdy naciska się przycisk otwierania bagażnika to słychać jak cyka jakiś przekaźnik pod schowkiem i na zmianę zapalają się i gasnął lampeczki sygnalizujące spalone żarówki w prawej przedniej i lewej tylnej lampie. Dodatkowo podświetlenie zegarów też przygasa a jak np. zapale długie to gasną całkiem. Zmierzyłem napięcie i na tych co świecą normalnie jest ok 12V, przy tych co nie świecą ok 5V. Sprawdzałem wtyczki, wyglądają w porządku. Sprawdziłem pod Inpą i wyszły następujące błędy:

Z ABS/ASC:

14 valve-relay Error


Error ferquency : 255


Vehicle speed 2.75 km/h


ASC passive
ABS-control passive
stop light swirch off
ASC-control passive
-------------------------------


71 engine relay


Error ferquency : 255


Vehicle speed 2.75 km/h


ASC passive
ABS-control passive
stop light swirch off
ASC-control passive
-------------------------------

Błędy są też w LCM II:

31 control of Q21/Q22 HVA


Error frequency :1


Error present
----------------------------------------
32 control of Q11/Q12 HVA


Error frequency :1


Error present
----------------------------------------

Szukałem tych błędów w internecie, błąd numer 14 oznacza podobno zawór elektromagnetyczny przekaźnik i należy sprawdzić bezpieczniki 17 i 33. Bezpiecznika 33 nie mam, 17 w porządku. O błędzie 71 nic nie znalazłem ale wydaje mi się, że ten błąd już wcześniej się kiedyś pojawiał. Błędy 31 i 32 dotyczą jakiegoś sterowania Q21/Q22 HVA oraz Q11/Q12 HVA ale co to jest to już nie mam pojęcia. Widziałem, że te błędy są spotykane forum lecz żadnego rozwiązania nie znalazłem. Wie ktoś może o co w tym chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twojego problemu ze światłami doszukiwał bym się w module świateł. Najprościej sprawdzić to podmieniając moduł świateł od innej e39.

Co do błędów z abs to podaj rocznik auta i wersję silnikową to może będę w stanie coś podpowiedzieć.

A da się jakoś inaczej go sprawdzić? Bo nie mam nikogo znajomego z inną E39. Rocznik auta i wersję silnikową podałem w pierwszym poście na samym początku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba masa? Ale jak to sprawdzić? Odkręciłem przewód minusowy akumulatora od karoserii, wyczyściłem i przykręciłem z powrotem. Da się jakoś to sprawdzić? Pojawił się jeszcze jeden błąd w LCM:

24 connection to trailer modul disturbed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuję sprawdzić wszystkie bezpieczniki w schowku a także te ukryte za schowkiem (w szczególności przyjrzeć się połączeniom w obrębie bezpieczników - może jakiś przewód się upalił - i również przy module LCM).

Tego typu problemy to możliwy brak połączenia w torze głównego zasilania modułu - raczej stawiałbym na upalony przewód masowy modułu - nie mylić z masą akumulatora, wówczas obwód główny prądowy zamyka się przez inny element o najniższej oporności.

Do problemu musisz podejść metodycznie:

- kiedy występują problemy napięciowe :?:

- czy problem pojawia się w momencie włączenia świateł czy stale :?:

- jeżeli problem pojawia się po włączeniu jakiejś funkcji, problemu szukaj właśnie tam

- jeżeli problem jest już po włączeniu stacyjki, będziesz musiał obmierzyć dokładnie te moduły których dotyczą błędy, zarówno piny zasilania jak i piny masowe - jeżeli na którymś pinie masowym będzie napięcie większe niż 0,1V (ta wartość nie jest sztywna i może być nieznacznie wyższa w zależności od obciążenia modułu) to tam jest jakiś problem. Pomiaru zawsze dokonuj w stosunku do masy karoserii a nie w stosunku do pinu masowego mierzonego modułu.

Ostatecznie może być uszkodzony któryś z modułów będący na wspólnym torze zasilania.

P.S. pomocna byłaby informacja od czego i jak to się zaczęło :) schematy znajdziesz tutaj

Edytowane przez pidey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło się od tego że zaczął mi nie działać xenon prawy, ale to czasami, potem się zapalał, mrugał ale w końcu się zapalał. Potem okazało się ze nie działa cała reszta świateł, łącznie z otwieraniem bagażnika. ASC i ABS pojawiły się podobnie lecz mógłby być to tylko przypadek, takie coś pojawiało się tez wcześniej lecz naprawiało się samo lub po skasowaniu błędów. Wszystkie przewody od LCM i wtyczki wyglądają w porządku, wyjąłem go i wszystko wygląda cacy. Nie dysponuję niestety obecnie miernikiem :| Sprawdziłem jednak jeszcze jedną rzecz. Podczepiłem przetwornicę z prawej strony na lewą i przy podłączeniu mrugała, porobiłem tak klika razy i zaczęła świecić normalnie. Może to wina przetwornicy a ona uwaliła LCM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe ładowanie na obciążeniu odbiornikami w e39 nie spada u mnie poniżej 14V bez obciążenia 14,3-14,4 mierzone przy samym aku.

Oczywiście altek miał robione łożysko,komutator i wymieniony regulator napięcia.

Słabe ładowanie wykończy szybciej aku więc też go sprawdzić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wiedzieć, że tak po prostu z marszu tego nie zrobisz, o ile się nie mylę trzeba będzie zaadaptować jeszcze moduł. Miernik w garść i mierz napięcia, bo inaczej pół auta wymienisz i możesz nie trafić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WDS Ci nie działa bo pewnie Java Ci blokuje?! Musisz wejść w "panel sterowania - JAVA - Security - Edit site list" i tam dodać adres tej strony : "http://www.bmw-planet.com"

Restart przeglądarki i "voila" :D

Java niedawno wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia i od wersji 7 już takie cyrki są.

P.S. poszukaj w komorze silnika takich jak na zdjęciu złączy masowych (zaznaczyłem strzałkami) - może któryś przewód się urwał.

[ATTACH=CONFIG]28922[/ATTACH]

Edytowane przez pidey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem alternatora lub rozrusznika, różne rzeczy już przerabiałem , a te dwa urządzonka potrafią zbić z tropu. Ewentualnie dobierz się do skrzynki-listwy pod dywanikiem pasażera, lubi tam rdzewieć i śniedzieć, dobrze byłoby wyczyścić i spryskać jakimś sprayem do zabezpieczania konektorów. Polecam środki firmy Wurth, nie są tanie, ale dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...