Pawel Jaworski Opublikowano 28 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Mam ostatnio problem ze światłami w moim e39 523i 97r sedan silnik M52B28. Posiadam lampy xenon oryginalne, hella, na długich zwykłe żarówki. Nie świeci mi prawy xenon i lewe światło mijania, nie ma też przeciwmgielnych, lewego kierunku z przodu, prawego kierunku z tyłu. Nie otwiera tez się bagażnik a gdy naciska się przycisk otwierania bagażnika to słychać jak cyka jakiś przekaźnik pod schowkiem i na zmianę zapalają się i gasnął lampeczki sygnalizujące spalone żarówki w prawej przedniej i lewej tylnej lampie. Dodatkowo podświetlenie zegarów też przygasa a jak np. zapale długie to gasną całkiem. Zmierzyłem napięcie i na tych co świecą normalnie jest ok 12V, przy tych co nie świecą ok 5V. Sprawdzałem wtyczki, wyglądają w porządku. Sprawdziłem pod Inpą i wyszły następujące błędy: Z ABS/ASC: 14 valve-relay Error Error ferquency : 255 Vehicle speed 2.75 km/h ASC passive ABS-control passive stop light swirch off ASC-control passive ------------------------------- 71 engine relay Error ferquency : 255 Vehicle speed 2.75 km/h ASC passive ABS-control passive stop light swirch off ASC-control passive ------------------------------- Błędy są też w LCM II: 31 control of Q21/Q22 HVA Error frequency :1 Error present ---------------------------------------- 32 control of Q11/Q12 HVA Error frequency :1 Error present ---------------------------------------- Szukałem tych błędów w internecie, błąd numer 14 oznacza podobno zawór elektromagnetyczny przekaźnik i należy sprawdzić bezpieczniki 17 i 33. Bezpiecznika 33 nie mam, 17 w porządku. O błędzie 71 nic nie znalazłem ale wydaje mi się, że ten błąd już wcześniej się kiedyś pojawiał. Błędy 31 i 32 dotyczą jakiegoś sterowania Q21/Q22 HVA oraz Q11/Q12 HVA ale co to jest to już nie mam pojęcia. Widziałem, że te błędy są spotykane forum lecz żadnego rozwiązania nie znalazłem. Wie ktoś może o co w tym chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkoff Opublikowano 28 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Twojego problemu ze światłami doszukiwał bym się w module świateł. Najprościej sprawdzić to podmieniając moduł świateł od innej e39. Co do błędów z abs to podaj rocznik auta i wersję silnikową to może będę w stanie coś podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 1 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Sterownik świec prawdopodobnie jest przyczyną niskiego napięcia. Co do reszty myślę że sterownik ABS umarł w kole Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Twojego problemu ze światłami doszukiwał bym się w module świateł. Najprościej sprawdzić to podmieniając moduł świateł od innej e39. Co do błędów z abs to podaj rocznik auta i wersję silnikową to może będę w stanie coś podpowiedzieć. A da się jakoś inaczej go sprawdzić? Bo nie mam nikogo znajomego z inną E39. Rocznik auta i wersję silnikową podałem w pierwszym poście na samym początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Sterownik świec prawdopodobnie jest przyczyną niskiego napięcia.Co do reszty myślę że sterownik ABS umarł w kole Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2 O jakim sterowniku świec mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 1 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 a moze gdzies slaba masa jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Słaba masa? Ale jak to sprawdzić? Odkręciłem przewód minusowy akumulatora od karoserii, wyczyściłem i przykręciłem z powrotem. Da się jakoś to sprawdzić? Pojawił się jeszcze jeden błąd w LCM: 24 connection to trailer modul disturbed Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 1 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 (edytowane) Na początek proponuję sprawdzić wszystkie bezpieczniki w schowku a także te ukryte za schowkiem (w szczególności przyjrzeć się połączeniom w obrębie bezpieczników - może jakiś przewód się upalił - i również przy module LCM). Tego typu problemy to możliwy brak połączenia w torze głównego zasilania modułu - raczej stawiałbym na upalony przewód masowy modułu - nie mylić z masą akumulatora, wówczas obwód główny prądowy zamyka się przez inny element o najniższej oporności. Do problemu musisz podejść metodycznie: - kiedy występują problemy napięciowe :?: - czy problem pojawia się w momencie włączenia świateł czy stale :?: - jeżeli problem pojawia się po włączeniu jakiejś funkcji, problemu szukaj właśnie tam - jeżeli problem jest już po włączeniu stacyjki, będziesz musiał obmierzyć dokładnie te moduły których dotyczą błędy, zarówno piny zasilania jak i piny masowe - jeżeli na którymś pinie masowym będzie napięcie większe niż 0,1V (ta wartość nie jest sztywna i może być nieznacznie wyższa w zależności od obciążenia modułu) to tam jest jakiś problem. Pomiaru zawsze dokonuj w stosunku do masy karoserii a nie w stosunku do pinu masowego mierzonego modułu. Ostatecznie może być uszkodzony któryś z modułów będący na wspólnym torze zasilania. P.S. pomocna byłaby informacja od czego i jak to się zaczęło schematy znajdziesz tutaj Edytowane 1 Marca 2014 przez pidey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Zaczęło się od tego że zaczął mi nie działać xenon prawy, ale to czasami, potem się zapalał, mrugał ale w końcu się zapalał. Potem okazało się ze nie działa cała reszta świateł, łącznie z otwieraniem bagażnika. ASC i ABS pojawiły się podobnie lecz mógłby być to tylko przypadek, takie coś pojawiało się tez wcześniej lecz naprawiało się samo lub po skasowaniu błędów. Wszystkie przewody od LCM i wtyczki wyglądają w porządku, wyjąłem go i wszystko wygląda cacy. Nie dysponuję niestety obecnie miernikiem Sprawdziłem jednak jeszcze jedną rzecz. Podczepiłem przetwornicę z prawej strony na lewą i przy podłączeniu mrugała, porobiłem tak klika razy i zaczęła świecić normalnie. Może to wina przetwornicy a ona uwaliła LCM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Sprawdziłem napięcie ładowania i jest za małe. Zostawiłem u samochód u znajomego, który zajmuje się alternatorami, ma wymontować go i zajrzeć do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Prawidłowe ładowanie na obciążeniu odbiornikami w e39 nie spada u mnie poniżej 14V bez obciążenia 14,3-14,4 mierzone przy samym aku. Oczywiście altek miał robione łożysko,komutator i wymieniony regulator napięcia. Słabe ładowanie wykończy szybciej aku więc też go sprawdzić nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Jednak to nie wina alternatora, alternator jak najbardziej w porządku, problem musi leżeć gdzieś indziej. Chyba zamówię LCM i podmienie, jak pomoże to super, jak nie to najwyżej jakoś może odsprzedam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 5 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Musisz wiedzieć, że tak po prostu z marszu tego nie zrobisz, o ile się nie mylę trzeba będzie zaadaptować jeszcze moduł. Miernik w garść i mierz napięcia, bo inaczej pół auta wymienisz i możesz nie trafić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Jaworski Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Podmieniłem LCM II na inny ale bez zmian. Ten WDS mi nie działa i nie mogę z tego skorzystać. Już nie wiem za co się teraz brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 13 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 (edytowane) WDS Ci nie działa bo pewnie Java Ci blokuje?! Musisz wejść w "panel sterowania - JAVA - Security - Edit site list" i tam dodać adres tej strony : "http://www.bmw-planet.com" Restart przeglądarki i "voila" Java niedawno wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia i od wersji 7 już takie cyrki są. P.S. poszukaj w komorze silnika takich jak na zdjęciu złączy masowych (zaznaczyłem strzałkami) - może któryś przewód się urwał. [ATTACH=CONFIG]28922[/ATTACH] Edytowane 14 Marca 2014 przez pidey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 15 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 Może być problem alternatora lub rozrusznika, różne rzeczy już przerabiałem , a te dwa urządzonka potrafią zbić z tropu. Ewentualnie dobierz się do skrzynki-listwy pod dywanikiem pasażera, lubi tam rdzewieć i śniedzieć, dobrze byłoby wyczyścić i spryskać jakimś sprayem do zabezpieczania konektorów. Polecam środki firmy Wurth, nie są tanie, ale dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.