Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Problem z COOLANT LEVEL


Szpadyzor71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Taka sytuacja:

jak kupiłem auto na blacie cały czas wyskakuje COOLANT LEVEL, wiem, że to info o niskim poziomie płynu chłodniczego albo problem z samym czujnikiem. Tylko sytuacja wygląga tak, że jak auto się dobrze zagrzeje to komunikat znika. Płyn mi nigdzie nie ucieka, mam zalane dokładnie tak jak powinno być do tej kreski. Więc nie wygląda mi to na walnięty czujnik, choć pewnie się mylę. Jakieś sugestie oprócz tego, że to pewnie walnięty czujnik. Wiem, że nie jest on drogi ale nie chcę kupować i potem walnąć go na półkę i dalej się głowić co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpady wlasnie jestem na etapie wyposazania swojej wersji LOW w czujniki wiec wiem jak dziala.

To czujnik w ktorego plywaku jest magnes a ten z kolei reaguje z kontaktronem wewnatrz osi po ktorej przesuwa sie plywak.

Czujnik jest normalnie zwarty(w pozycji gornej plywaka przy prawidlowym poziomie plynu jest przejscie na pinach czujnika.

Wiec wystarczy to sprawdzic i bedzie wiadomo.

Jednoczesnie mozesz po odpieciu wtyczki czujnika zmostkowac w niej piny po stronie instalacji-pozwoli to na ocene dzialania CC.

Jezeli po zmostkowaniu dalej pojawia sie blad to trzeba sprawdzic ciaglosc przewodow pomiedzy wtyczka czujnika a modulem CC.

Mozliwa jest tez usterka CC.

Ale nie ma co sie narazie zaglebiac.

Najpierw piny czujnika imostkowanie wtyczki.

Jezeli juz czujnik okaze sie walniety to proponuje wypompowac plyn ze zbiornika wyrownawczego i obejzec plywak ew.poruszac nim.

Spotkalem sie juz ze zdeformowanymi/zakleszczonymi plywakami jak rowniez z nieszczelnoscia ktora powodowala zalanie kontaktrona i dzialanie niezalezne od plywaka.

Czujnik OEM okolo 90 PLN ale rownie dobrze mozna kupic zamiennik bo to zwykly czujnik poziomu wiec szalu nie musi byc(gdyby mozna bylo uzyskac szczelnosc po rozebraniu czujnika to pewnie sami bysmy sobie je naprawiali za 30gr.

Bosch motronik 3.1 sie z tego czujnika nie wyspowiada bo stany normalne dla niego to zarowno 0 jak i 1

Edytowane przez Dziki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komp tego czujnika nie wykaże, przerabiałem w e60, to jest poprostu na zasadzie działa albo nie, ja miałem powaloną instalację i cały czas waliło że mam za mało płynu, okazało się że gdzieś w instalacji kabel stykał do busy, rozryta instalacja poprowadzone dwa nowe przewodu do modułu i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, w ciągu dwóch lat ten błąd prawie w ogóle mi z blatu nie schodził przy odpalaniu auta. Teraz zaczyna dość często znikać. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale jakoś to dziwnie jak odpalam a tu żadnego błędu... :4: jutro spróbuje z tym powalczyć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...