Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Bmw 330d Trzęsie silnikiem


pablo301

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam następujący problem z autem i nie wiem, od czego zacząć, więc postanowiłem opisać problem na forum. Ostatnio, gdy wróciłem z zakupów zauważyłem, że jak wrzucę na luz i silnik zaczyna chodzić na stacjonarnych obrotach, zaczyna trząść całą budą i silnikiem, tak, jakby nie chodził na jednym cylindrze. Jak tylko dodaję trochę gazu, problem ustaje- silnik pracuje normalnie i wkręca sie normalnie na obroty. Jak tylko zdejmę nogę z gazu, problem wraca- zaczyna telepać całym silnikiem. Wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić luz na kole pasowym, wziąłem łyżkę do zdejmowania opon i trochę poruszałem tym kołem pasowym. Następnie odpaliłem silnik- problem znowu wystąpił. Kiedy zgasiłem go jeszcze raz i zapaliłem- problem zniknął. Podzwoniłem po kolegach, którzy mi doradzili, do jakiego mechanika mam sie udać. W momencie, gdy do niego jechałem, nie było żadnego problemu- auto zbiera sie normalnie, nic nie trzęsie, nic nie zgrzyta... Mechanik nic nie stwierdził i powiedział, że mam przyjechać we wtorek na sprawdzenie. Dojechałem do domu normalnie- za każdym razem, gdy gasiłem i odpalałem było normalnie. Auto to BMW e46 330d 2002 rok, automat, pół roku temu zmieniane poduszki pod silnikiem. Dodam jeszcze, że podczas występowania problemu z rury nie leciał żaden dziwny dym, kontrolki na desce też sie nie zapalały. Proszę o wskazóki, od czego zacząć sprawdzanie, co to może być. Poniewaz jestem teraz za granicą i nie chciałbym być naciągany na wymianę różnych podzespołów czy szukanie na ślepo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na dwumas ! Słuchaj taka sytuacja, odkupiłem moją 330 xD, dwumas wymieniłem na luka nówkę bo padł, trzaskał na półsprzęgle, teraz jak stałem na światłach na jałowym buma jakby zaczęła żyć, czyli tak jak u ciebie, zaczęła się trzęść, a jak się gasiło auto to szarpał. Mechanior i złe wieści dwumas, no to ja wku**** jade do sklepu żeby reklamować Luk'a, stwierdzili że to taka przypadłość i mi to odrzucą, ja mówie to i tak reklamuje, Po nie całym raku padło ! Teraz wsadziłem sachsa, jeździ ok, nie trzęsie i nie szarpie. Luk niby szedł na pierwszy montaż a tu teraz taka padaka, więc podzielam zdanie Dyzia który się już kiedyś tak samo wypowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnika sprawdzone i są ok,z resztą wymieniałem je niecałe pół roku temu, więc nie mogło być inaczej. Niestety dwumas też odpada, bo ja mam skrzynię automatyczną,a w automacie nie ma dwumasu. Jak na razie objawy typowe dla uszkodzonego tłumika drgań,ale obawiam się, że jeden wtryskiwacz się po prostu zawiesił i przestał podawac paliwo na jeden cylinder. We wtorek jadę na kompa i obadam, co się tam dzieje... Z dwojga złego wolałbym, aby to był ten tłumik drgań od pasków :) Ale i tak dziękuję za odpowiedzi :) Oczywiscie prosze o dalszą pomoc w rozwiązaniu tego problemu bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było podobnie ale jak włączyłem klime to problem ustawał. przyczyną była pompa ciśnieniowa;D dokładnie takie same objawy,mi jeszcze podczas jazdy potrafił drgać jak wyjeżdżałem z garażu na zimnym silniku

A co u ciebie z tą pompa było nie tak ? I czy problem ustał jak ją znowu wyłączyłes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro pobawię się klimatyzacją i kabelki też sprawdzę :) A te kable mogę odłączać od wtrysków na podpiętym akumulatorze? Nie będzie żadnego błędu? Czy lepiej odłączyć kleme od aku ?

robiłem bez odpinania aku (na wyłączonym zapłonie) i było OK, bez błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u 2 mechaników, bmka była podłączona pod komputer, wtryski ok, zero błędów. Od tamtego czasu auto chodzi jakby nigdy nic. Mechanicy stwierdzili, że prawdopodobnie po 2 tygodniowym wolnym jeżdżeniu tylko do pracy, na nierozgrzanym silniku uzbierało się gdzieś więcej nagaru. Po czym, gdy pojechałem w trasę i dodawałem więcej gazu, nagar wpadł pod jeden z zaworów i zawór nie mógł sie do końca przymknąć, co powodowało trzęsienie silnika. Co Wy na taka diagnozę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
kolego a czasem nie kończy ci się konwerter?

A jakie to są objawy? Bo u mnie automat normalnie zmienia biegi ,nic nie szarpie, zmienia płynnie. Nawet na zimnym silniku auto od razu reaguje na wrzucony bieg,tak samo jest jak auto stoi pod wzniesieniem- od razu rusza jak tylko dam D. Jak na razie auto śmiga dobrze happy_bmw Tamtem problem na razie się nie pojawił ponownie,ale i tak proszę dalej o wasze opinie bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj.

Miałem objawy trzęsienia budą. Wyglądało to jakby poduszki były pourywane. Dodatkowo czasami na większych prędkościach miałem

objaw "tarki"- wpisz sobie w google objaw tarki automat. Resztę skrzynia chodzi super bez szarpnięc, bez poślizgów.

Tak samo nie mogłem dojśc dlaczego drga. Oddałem konwerter do regeneracji, okazał się już całkiem zniszczony. Jutro, pojutrze ma

mi przyjśc więc pod koniec tygodnia powiem czy wszystkie drgania znikneły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...