Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana silnika BMW E39 2,8 na 2,5


Marcin316

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem bo kupiłem BMW E39 z silnikiem 2,8 1x Vanos i jest tam uszkodzona uszczelka pod głowicą co prawda wymiana uszczelki waha się to w granicach 1000-1500zł z robocizną mechanika i ogólnie sprawdzenia głowicy planowania itp. Zwyczajna procedura przy wymianie uszczelki. Kupienie drugiego silnika zwanego gołego Słupka od 1000 do 2000zł + wstawienie u mechanika zalanie nowym płynem i olejem.

Pytanie moje jest takie chce ten silnik 2.8 wyjąc z budy i wstawić 2.5 też na 1 vanosie i o podobnych parametrach KM

Moja Beema to rocznik 1998

Proszę o odpowiedzi kogoś kto się na tym dobrze zna i kogoś kto już się z tym spotkał a nie dzieci które mają BMW 1,6 i nie mają pojęcia wogóle o SWAPIE czy mechanice samochodowej

Pozdrawiam i z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kupiłem już ją z tym uszkodzeniem, dwa auto jest na gazie i 3 nie wiem osobiscie czy motor nie zostal przegrzany.

A ja tak z ciekawości zapytam, dlaczego nie chcesz robić tej uszczelki, tylko zmieniać silnik?

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin skoro silnik do wymiany ja bym zdjął głowicę i zobaczył w jakim jest stanie środek, 2,8 jest już warte remontu. Co do swapa z 2,8 na 2,5 to bez problemu, oba silniki są na dużej głowie więc dyfer i skrzynia ta sama nawet wydech jest podwójny taki sam. Potrzebujesz kompletnego silnika 2,5 z komputerem, słupek tylko w opcji 2,8 na 2,8. Dodatkowo 2,8 ma trochę inny dolot od 2,5 więc jak brać to kompletny silnik z osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym też uszczelki nie robił róznie to z tym bywa powód jakiś był że ją wywaliło , szukaj goły słupek z 2,8 troche neta przewertujesz to znajdziesz z jakiegoś angola w dobrym stanie na tablicy sporo tego jeszcze bedzie zamotnowany to odpalisz i sprawdzisz czy warto brac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zmień dział.

kiedy się ogarniecie,ze zwykły user nie może sam przenosic tematów :?:

Co do swapa z 2,8 na 2,5 to bez problemu, oba silniki są na dużej głowie więc dyfer i skrzynia ta sama nawet wydech jest podwójny taki sam. Potrzebujesz kompletnego silnika 2,5 z komputerem, słupek tylko w opcji 2,8 na 2,8. Dodatkowo 2,8 ma trochę inny dolot od 2,5 więc jak brać to kompletny silnik z osprzętem.

część pierwszego posta tyczy się powyższej wypowiedzi

Proszę o odpowiedzi kogoś kto się na tym dobrze zna i kogoś kto już się z tym spotkał a nie dzieci które mają BMW 1,6 i nie mają pojęcia wogóle o SWAPIE czy mechanice samochodowej

kolego ponury,dla twojej wiadomości e39 to nie e36 gdzie był typ 168 w w R4 i R6 2.0 a wyżej typ 188 czy e46 R4 pb do R6 2.0 pb typ 168k,a typ 188k od najmniejszego klekota i wyżej.Juz nie wspomne twojego "innego dolotu",gdzie np przepływka jest taka sama !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie moje jest takie chce ten silnik 2.8 wyjąc z budy i wstawić 2.5 też na 1 vanosie i o podobnych parametrach KM

jesli chcesz o podobnych parametrach jesli chodzi o moc to w gre wchodzi ten stary m50 ale troche dziwne zeby stary silnik do nowszego wkladac, ale mozesz tak zrobic bo slupek raczej jest bardzo podobny jesli chodzi umiejscowienie gwintow i innych zaczepow osprzetu, ja osobiscie dolozylbym te pare stowek i wlozyl normalnie 2.8 i nie bal sie z anglika bo tylko wiecej kaszany bedzie w przyszlosc jakbys chcial to sprzedac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat Napisał Zgibniew Zobacz post

Kolego zmień dział.

kiedy się ogarniecie,ze zwykły user nie może sam przenosic tematów

Kolego pawelo, poniekąd masz rację więc się ogarniam. Przejrzałem kilka moich postów i zauważyłem, że nie każdy mogę skasować. jednak w dziale "zrób to sam" mam taką możliwość. Na myśli więc miałem skasowanie tego i założenie identycznego w odpowiednim dziale.

Pozdrawiam Zgibniew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ponury,dla twojej wiadomości e39 to nie e36 gdzie był typ 168 w w R4 i R6 2.0 a wyżej typ 188 czy e46 R4 pb do R6 2.0 pb typ 168k,a typ 188k od najmniejszego klekota i wyżej.Juz nie wspomne twojego "innego dolotu",gdzie np przepływka jest taka sama !!!

Ups sorki za pomyłkę, faktycznie nie zauważyłem że temat dotyczy serii 5, moja wypowiedz oczywiście jest do 3er więc tu gafa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie dawno robiłem taki swapik. Miałem szczęście bo kupiłem bardzo tanio (700zł) silnik z osprzętem od 523i z przebiegiem 89tysięcy (aso) (za sondy i czujniki tyle wziąłem xD). Roboty dużo nie ma instalację masz taką samą, zależy czy automat czy nie (patrz przy zakupie czy masz tarcze sprzęgłową) Jest to 4h roboty dla 2 osób w średnio wyposażonym warsztacie mechanicznym(z kanałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła że daje na warsztat i niech robią uszczelkę najwyżej się w******le w koszty
Może i koszty będą, ale efekt w niebo wzięty. jednostka 2,8 to jeden z lepszych motorów tej marki, a uwierz mi, że nie jeden chciałby taki mieć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...