Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana uszczelniaczy vanosow i duszenie sie na zimnym


voxu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam 2 sprawy tym razem!

Pierwsza to wymiana uszczelniaczy Vanosów

Czyli chciałbym się dowiedzieć czy jest to trudna praca jeśli ktoś nigdy w silniku auta nie grzebał (kiedyś skutery rozbierałem co do jednej śrubki :P) Czy można coś przestawić, zepsuć?

-Jest poradnik jak już zauważyłem, ale chciałbym się zapoznać z opinią kto tego doświadczył.

Beisan Systems - Procedures - Double Vanos Procedure

Chciałbym za to się zabrać sam, bo mechanik pewnie skasuje kupe kasy bo to czasochłonna praca, a tak to coś podziałam i przy okazji się naucze !

Druga sprawa to auto po odpaleniu na zimnym silniku strasznie się dusi jak mu daje gaz do pełna, dopiero jak osiągnie tam kilkanaście stopni to już normalnie się wkręca. Nie ma żadnych błędów i odpinałem przepływomierz(już na ciepłym silniku) i auto bez niego jedzie w zasadzie gorzej. Filtr paliwa raczej mam drożny bo wymieniałem jakoś w październiku, ciśnienie paliwa też sprawdzałem to z tego co pamiętam było w normie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być tak że rozjeżdża korekcje długoterminowe i rano źle zapala na benzynie. może też być wilgoć w układnie zapłonowym. stare świece albo nie dobrana ich ciepłota. W sumie to dużo przyczyn może być. a co do vanosa to przy wymianie dobrze by było sprawdzić ustawienie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do vanosa to przy wymianie dobrze by było sprawdzić ustawienie rozrządu.
Dokładnie, na 10 przypadków 7 ma rozjechane ustawienia kątów wałków. Bajer polega na tym że to ekstremalnie precyzyjna robota i jak nie masz oryginalnej matrycy do ustawiania to zapomnij że Ci się uda.

Martwisz się że Cię mechanik skasuje dużo? Wierz mi lepiej zapłacić te 700-800zł z częściami i robocizną niż rozbierać to ponownie tylko po to żeby sprawdzić czy masz rozrząd dobrze ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja u siebie robiłem vanosa jakieś 2 miesiące temu. Wymiana uszczelniaczy, łańcuch rozrządu vanosa, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelka vanosa, ustawienie i testy opóźnień na vanosie. Razem 1.7k (po rabacie) plus moje uszczelki Beisan Systems. Robione we Wro. Tak dla porównania cena z jednego z serwisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5oul, dokładnie tak.

A bez rabatu na robociźnie wyniosłoby mnie ok 200 zł więcej.

Dodam, że u mnie były typowe objawy vanosa w M52TU. Czyli dość mocne falowanie obrotów na zimnym silniku przy temp. zew. poniżej 15 stopni.

Po regeneracji vanosa objawy ustały od razu, silnik pracuje równo i płynniej wkręca się na obroty. Wcześniej był odczuwalny lekki "kop" powyżej 3k obrotów. Spalanie pozostało bez zmian.

Dodam również, iż u mnie po rozebraniu vanosa łańcuch miał luzu ok 5mm przez co opóźnienia na dolocie były zbyt duże. Tak więc polecam również wymianę łańcucha przy okazji uszczelek.

Edytowane przez smoli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem taki, że samochód naprawiam sam, lecz jeśli coś mi wyskoczy do naprawy "delikatnego" na czym za bardzo się nie znam, to za pierwszym razem oddaje do serwisu aby ustawili tak jak fabryka dała i nie szczędzę kasy na to. Vanos u mnie poszedł pierwszy raz. Jeśli uszczelniacze znów pójdą to na pewno sam się za nie wezmę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...