Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana uszczelniaczy zaworów lub pierścienie e39 M52B20 kilka pytań


Pecet

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w szoku po tym co piszesz,bo nasłuchałem się i naczytałem,że minerala się nie leje do auta z vanosem.

Nawet na żadnej stronie z doborem oleju do Bmw - mineralnego nie spotkałem...

Nawet do nowych aut w salonie nie słyszałem aby nalewali gdziekolwiek minerala chyba,że robią to w fabryce,a potem zmieniają na syntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tego minerala lejesz na krótki okres. Robisz 100km na nim. Zlewasz, jeszcze raz na ileś tam wlewasz, znowu zlewasz i wtedy właściwy syntetyk.

Nie jestem pewien czy ten drugi raz jest konieczny, ale to już niech Leo mnie poprawi i poda przy okazji interwaly tych wymian. ;)

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zgodzę się jeśli podasz mi choć jeden argument DLACZEGO nie zaleca sie minerala do vanosa (na czas docierania) i pokaż mi gdzie piszą w jakiej kolwiek dokumentacji o remoncie i docieraniu silnika ;)

W bmw kupuje sie nowe silniki z kartonika (tak działa polityka BMW)

Nie myl proszę docierania silnika z jazda na oleju mineralnym bo w tym wypadku jest to zabronione (nawet jazda na półsyntetyku jest niedozwolona) i bierze się to z precyzją działania vanosa (jego szybkością i precyzją w ustawianiu) małe dysze z natrysku na denko tłoka i panewki któe lubieją sie obrócić na najlepszym syntetyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzimy tu na drażliwy temat o olejach. W sumie każdy ma rację, mineralny jest kiepskim olejem ale przez te kilka set km nic się nie stanie. Najważniejsze to aby mineralny nie był w silniku podczas niskich temperatur, w -15st robi się jak miód, oraz żeby za długo na nim nie jeździć po ok 3 tyś km czarnieje i strasznie usyfia silnik. Ale to wszyscy oczywiście wiedzą ;)

Leo tak jak mówisz jak autko wyjedzie z fabryki to ma cylindry, tłoki i pierścienie spasowane na żyletę, po 200 tyś km silnik już ma trochę wystrugane materiału i kapitalny remont rządzi się swoimi prawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza tylko ja piszę o docieraniu silnika na odpowiednim oleju a nie o jeżdżeniu na mineralnym na codzień :) (tego powinni wręcz zakazać)

Olej mineralny dobry jest do rometa a nie do bmw ;)

Mineralny lejemy tylko po ty aby przyspieszyc i polepszyc procedure docierania po nic innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...