Pecet Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Witam! Jak w tytule, przymierzam się do odzyskania trochę mocy oraz zmniejszenia ilości spalanego oleju. Chcemy zacząć od zdjęcia pokrywy zaworów i sprawdzenia w jakim stanie są ich uszczelniacze. Gdyż po dłuższym postoju auto po zapalaniu zostawia chmurę niebieskiego dymu, po chwili przepala go i pracuje normalnie. Czy do ich wymiany, trzeba rozebrać rozrząd ? Czy można to zrobić bez większych ceregieli ? Czy można się posłużyć powierzchnią tłoka jako podpórka zaworu - żeby nie wpadł do silnika Przy większym grzebaniu - wymiana pierścieni itd.. demontaż misy olejowej... jaki jest patent na jej wyciągnięcie ? Trzeba silnik unieść do góry o jakieś 20-25cm ? Bo tak na oko mi to wygląda proszę o porady Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 tak rozrzad musi byc sciagniety tzn cala klawiatura i tlok jak bedzie w GMP jak najbardziej moze posluzyc do przytrzymania zaworu wkoncu jakos to trzeba zrobic a jesali chodzi o pierscienie to juz nie taka prosta sprawa ze sciagasz miske odkrecasz korbowod i wychodzi dolem, do tego trzeba glowice sciagnac bo tlok tylko gora wyjdzie, narazie zrob te uszczelniacze i wtedy bedziesz wiedzial czy pomoglo bo to jest raczej bardziej prawdopodobne ze one puszczaja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Kolego Pecet robiłem uszczelniacze i pierścienie i niestety trzeba dużo rozkręcić jak wyżej kolega napisał.Uszczelniacze ori w salonie zapłaciłem ok 300zł za komplet a pierścienie brałem GOETZE ponoć najlepsze,a koszt sztuki to ok 50-70zł.szt. zależy gdzie kupujesz. Przy okazji warto pouszczelniać silnik jak gdzieś się poci...Np na wale,miską,klawiatura.Pamiętaj pod nową uszczelkę pod klawiaturke zastosuj odrobibnę silikonu i będzie cacy bo te uszczelki twardnieją po roku i znów będzie się pocić.Powodzenia bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pecet Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Spalanie tego oleju mogę porównać do zimowego uruchomienia Stara 28.. auta nie widać będziemy rozkręcać, Zobaczymy w jakim stanie są te uszczelniacze... Jeśli będą jeszcze żywe... Rozkręcamy dalej- do skutku nurtuje mnie sprawa misy olejowej... Silnik trzeba unieść? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 5 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 (edytowane) Musisz trochę się narozkręcać Przód w górę,koła,sanie,stabilizator,drążek itp.trochę Ci zajmie jest roboty bmw_1ps.pamiętaj o nowej uszczelce i masie uszczelniającej najlepsza będzie taka w stojącej tubie z niebieskim wyciskaczem firmy victor reintz cieńko ją wyciskasz i nakładasz będzie trzymać pięknie.Tą samą masę polecam na nową uszczelkę zaworów bo po roku bez tego znów może się pocić... Edytowane 5 Lutego 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 5 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Tą samą masę polecam na nową uszczelkę zaworów bo po roku bez tego znów może się pocić Czy uszczelki Victora Reitza tez się pocą? Czy pokrywę dokręcasz kluczem dynamometrycznym bo powiem szczerze że te uszczelki jak raz dobrze założone nie powinny się pocić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Tak miałem po roku pocenie ale może przez odmę...Mimo wszystko szybko twardnieją i dla spokoju polecam użycie masy uszczelniającej i będzie git.Pokrywy nie dokręcałem dynamometrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darozxr Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 trzeba bd podniesc i to nie malo , najlepiej jakbys mial wyciagarke , ja na twoim miejscu zmienilbym najpierw uszczelniacze na silniku oczywiscie w pelni wykonalne jak masz sciagacz do zaworow i osobe do pomocy naprawde tylko troszke cierpliwosci tzreba , uszczelniacze mozna kupic za kilka zl za szt firmowe , tak wogole jesli masz kanal i wyciagare to najprosciej moim zdaniem jest wyciagnac silnik caly , rzynajmniej mi byloby tak latwiej i szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 9 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Właśnie u mnie tak robiłem,że kolega wyciągnął silniczek na stół i był dostęp to wszystkiego.Cały silnik został uszczelniony itp. Tylko warto mieć trochę gotówki w rezerwie bo robiąc silnik warto powymieniać to co wyjdzie w praniu...U mnie uszczelniacz wału przód razem z walcem po którym się porusza,ślizgi łańcucha były już trochę wytarte więc też zostały wymienione,uszczelniacze,pierścienie,rolki,altek,nowe uszczelki i gumy na cały dolot.Wymyta miska olejowa,rurka od bagnetu nowy oring,przepchana i umyta itp.Jeśli chodzi o pierścienie to wystarczy raz przegrzać auto do czerwonego pola i mogą być zapieczone i one również będą do wymiany,warto porobić na cacy jeśli chce się latać dłużej...Oczywiście złotówek się nazbiera ale jeśli się robi dla siebie warto. bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pecet Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Witam! i po zabiegu, nowe pierścienie, wszystkie uszczelki po drodze, regeneracja głowicy, nowe uszczelniacze, prowadnice. Silnik pracuje prawidłowo, jednak ręce mi opadły kiedy po kilku przejechanych kilometrach, zgaszeniu i odpaleniu silnika - pojawił się cholerny niebieski obłok z rury podczas remontu oczyściliśmy ( wodą i powietrzem ) zawór odpowietrzający skrzynię korbową (popularną odmę) założyliśmy ją spowrotem, wydawała się działać prawidłowo, ale jednak kopcenienie nie ustało. Po tej akcji pojechałem do sklepu po nową, cena 160zł. Zamontowana, spokój był do dzisiaj, czyli 2 dni ~ 100km, i znów niebieski obłok co robić ? gdzie szukać ? Szlag jasny mnie trafia jak mam kolejny raz nurkować pod kolektor. Pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Kupić ori odme BMW! mam to samo grucha firmy Mayle kilka setek zrobione i dalej dolot uwalony w oleju, jak tylko pieniążki sie pojawią zamawiam oryginał, te dziadostwo na gwarancje oddaje. A wężyk odma bagnet dałeś nowy (rura fi 10 chyba, z sklepu wystarczy)? Tak samo ten plastikowy trzeba wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Kolego kupiłeś oryginał odmę czy zamiennik ? jeśli zamiennik to do śmieci i wymień szybko na ori. A na jakim kolego oleju jeździsz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pecet Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zamiennik, Topran. Olej 5W40. Jak na razie wydaje się,że się uspokoiło, będę obserwował. Ile kosztuje org BMW ? Wszystkie wężyki oczyszczone, jeden nie nadawał się już do pracy więc go wymieniłem. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Do swojej znalazłem najtaniej ori na bmwautoparts.net, chyba 250zł i była to najlepsza cena jaka udało mi się znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darozxr Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 albo masz wzery na cylindrach i pierscienie olejowe nie daja rady albo uszczelniacze sa zle zalozone (uszkodzone) gdzie robiles glowice? moze zapomnieliscie zalozyc plastikowej oslony na walek ssacy:p? albo macie padnieta odme separator oleju bo innej opcji nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Tak jak kolega wyżej pisze, lub pośmigaj trochę i zobacz co się dzieje za przepustnicą. Jeśli odma szwankuje to całe wejście do dolotu powinno być uwalone olejem, nawet na przepustnicy powinien być od strony dolotu tłusty film olejowy. U mnie jest kałuża oleju, ehh te zamienniki :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Potwierdzam na zamienniku przez 2 miesiące jeździłem i również była przepustnica uwalona od wewnątrz więc polecam zainwestować i kupić ori odmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 O ile wszystko dobrze jest spasowane nie powinno być problemów. Może w silniku zostały jakiś pozostałości środków myjących i to powoduje ich wypalanie się. Faktem jest, że wszystkie nowe elementy muszą się ułożyć w silniku, czasem bywa, że po remoncie są różne cyrki. Nie zaleca się też tzw.pałowania jak to niektórzy zwą po kapitalce motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Oczywiście,że pierwsze ok 2000tyś po remoncie razem z nowym olejem i bez pałowania ! Potem zmiana oleju na świeży i można już jeździć normalnie bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Sprawdziliście owalność cylindrów po rozbiórce silnika? Jak poszły nowe pierścienie to powinniście dotrzeć silnik na mineralnym oleju przez 100 km i dopiero zalać odpowiedni albo wymienić jeszcze raz na minerał na kolejne 200-300... Nie poszarpaliście uszczelniaczy zaworowych w momencie ich nabijania? Pytam bo wielu mechaników o tym nie mysli robiąc e rzeczy a BMW bardzo nie lubi takich pomyłek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Leo jak możesz to rozwiń trochę to o tym oleju mineralnym, pierwszy raz się spotykam z takim "pomysłem". Dlaczego mineralny, a nie np syntetyk i dlaczego takie interwały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 prosze tu masz ladnie obrazującą rycinę która chyba wszystko mówi generalnie chodzi o to zeby zwiekszyć maxymalnie cisnienie sprezania i poprawi sprawnosć silnika poprzez ułożenie się 2 płaszczyzn (pierścienia i cylindra) do siebie, po to leje sie minerał aby ten proces nastapił, na pełnym syntetyku nie jesteśw stanie czegoś podobnego osiągnąć w tak krótkim czasie i z takim efektem. Są 2 szkoły docierania, ja uznaję tą na ostro czyli odpalamy motor zagrzewamy i lecimy na duzym obciazeniu po całych obrotach, wracamy zlewamy olej wymieneiamy filtr i powtórka ale juz na dłuzszym dystansie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Pięknie dziękuję. Kuuurde łeb masz ogromny! P.S.: A swoje projekciwo też na ostro docierałeś? P.S.2: Masz więcej takiej lektury? Może mi się niedługo przydać do mojej padaczki M50B25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 U Mnie było sprawdzane wszystko,ale auto docierane było na syntetyku.Potem wymiana na świeży lepszy i spalanie oleju nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Na syntetyku nie dotrzesz silnika, film olejowy jest tak silny że musiał byś chyba z 15 tys zrobić żeby coś sie zaczęło docierać. Nie bez powodu leje sie mineralny olej.... Nie musisz mieć spalania oleju, możesz miec np mniejszą moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.