ArciE39 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Witam. Dzisiaj miałem nieprzyjemną sytuacje z moim autkiem. Jak codzień, wstałem zszedłem do auta ( auto stoi pod blokiem, a dziś mamy solidny mróz ) odpaliłem, żeby pochodziła sobie chwile. W tym czasie oskrobałem sobie szybki. Wsiadłem i udałem się do InterCars'u, po wężyki do spryskiwaczy, miałem plan dziś to robić. Gdy pojechałem pod InterCars, temperatura była na równo elegancko zagrzana tak jak powinna. Zgasiłem autko, poszedłem do sklepu. Wróciłem, odpalam... A tu nagle, temperatura skoczyła do maxa. Zgasiłem, maska do góry, płyn sobie wyciekł. Po paru chwilach, zalałem nowy "Prestone". Temperatura się uspokoiła i po 10km, znowu to samo, zdążyłem dojechać do mechanika, niestety dziś nie ma czasu się zająć moją betą Dodam, że dmuchawa wgl. nie wiała ciepłym powietrzem. Tak więc, moje pytanie brzmi... Co to może być? Dziękuję z góry za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam. Edytowane 28 Stycznia 2014 przez ArciE39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 czy napewno miałeś płyn w układzie??? lub jego właściwości zamarzania były okolicach 0.... być może gdzieś przymarzło i mały obieg nie miał przejścia drożnego .... i dlatego mogło się zagotować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Ja bym poszukał gdzie płyn chłodniczy uciekł, może jakaś dziurka w układzie, a wiadomo że jak płynu niema to silnik grzeje się niemiłosiernie. W najgorszym scenariuszu płyn uciekł do oleju - uszczelka pod głowicą ale to jest najczarniejsza opcja - sprawdz stan oliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Przymarzł. Masz garaż od kogoś użyczyć ? aby ja postawić na weekend? Może mała farelka przyspieszy proces jeśli udało by się to spuść płyn do końca sprawdź stan oleju czy nie wytworzył się na nim kremowy osad ( to oznaka mieszanki płynu + oleju) i (uszczelka do wymiany ) jeśli natomiast nie zalej świeży płyn najlepiej koncentrat i rozcieńcz go delikatnie 0.5 litrem wody. Pod zadnym pozorem nie poruszaj się autem bo uszkodzisz silnik na dużą kwotę. A w nocy było tylko -16 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArciE39 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Przepraszam za wprowadzenie w błąd, płyn uciekł korkiem który odkręciłem. Do tej pory wszystko chodziło znakomicie, tylko ten dzisiejszy mróz Nie jestem pewien nawet czy miałem jakiś zimowy płyn, wiem, że powinienem jako pierwsze po przyjeździe z ciepłych krajów go wymienić. Ale no cóż.. Nie pomyślałem. Mógł być zalany jakiś inny płyn, bo BMka, jeździła w Hiszpanii od nowości. Od wakacji w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Najprawdopodobniej gdzieś przymarzł płyn i nie było pełnego obiegu. Najlepiej wstawić w ciepłe miejsce, żeby odtaił i zapalić . Jak będzie dobrze to płyn ewidentnie do wymiany. Ważne, tylko, żeby nic nie uszkodził jak zamarzł. Ewentualność to termostat, mógł się przyciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Obstawiam termostat ew.pompę wody.Bo ciśnienie wywaliło wodę przez korek. Najważniejsze przy chłodzeniu silnika to termostat,pompa wody + dobry płyn,oczywiście do tego sprawne visko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Obstawiam termostat ew.pompę wody.Bo ciśnienie wywaliło wodę przez korek.Najważniejsze przy chłodzeniu silnika to termostat,pompa wody + dobry płyn,oczywiście do tego sprawne visko. Popieram, choć trzeba przyznać, że visco zimową porą nie wiele ma do robotyhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Tomasso chodziło mi o cały rok to najważniejsze aby silnik nie poszedł do remontu albo na złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArciE39 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Witam, Buma przez kilka dni stała w garażu u znajomego, zalałem nowy płyn Prestone do -37`. Dziś rano wsiadłem do autka, elegancko wszystko chodziło, zrobiłem z 20km,... I miałem taką sytuacje, że musiałem siedzieć w autku, żebym nie zamarzł autko stało na chodzie,. Ok. 20-30 min, nagle temp. znowu momentalnie skoczyła. Wysiadłem, maske otworzyłem, i są tam takie 2 mini koreczki do odpowietrzania, odkręciłem jeden ( przy korku do wlewania płynu ) leciał płyn, a przy drugim ( tym przy rurce prowadzącej do chłodnicy ) leciało samo powietrze, jakby się zapowietrzyła.. Czy może być to jednak niesprawne Visco? Zdażyło mi się to pierwszy raz odkąd mam to auto ( pół roku, wcześniej gdy miał je mój brat ok. 2 lat, też nigdy się nie zagotowała, jeździła non stop w ciepłych krajach ) Płynu wgl nie spuszczałem, jedynie to że wyleciał przez korek, ale cały napewno nie. Może spróbować spuścić calutki płyn ( podejrzewam, że było zalane coś lipnego przystosowanego na ciepło ) i zalać nowy? Czy szukać jednak innej przyczyny? Temp skacze momentalnie, jest na środku.. I kilkanaście sekund i jest na czerwonym... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Czesc ja w e46 mialem dokladnie tak samo tyle ze troszke mi kapalo (czasem lalo ja z kranu a czasem ani kropli dziwne...) z korka od spuszczania w chlodnicy, dokladnie obejrzyj czy nigdzie nie cieknie jesli nie to spusc stary plyn zalej nowy i dokladnie odpowietrz uklad pozniej zobacz co sie bedzie dzialo i opisz. Aha i nie sprawdzaj plynu na odpalonym lub rozgrzanym silniku bo jest nie miarodajne, nawet jak dolewales plyn do pelnego stanu i bez jakiego kolwiek odpowietrzania to i tak sie bedzie gotowac przerabialem to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Ja będę upierał się przy termostacie lub pompie wody jeśli nie ma gdzieś nieszczelności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 ja bym wstawił do garażu tak jak koledzy radzą i jak odmarnie to zalałbym nowym płynem. wtedy dopiero możesz co kolwiek diagnozować,odpalić na odkręconym korku i patrzył: -jak wywala płyn do góry to uszczelka pod głowicą -czy jest obieg (płyn powinien przy samym korku wlatywać do zbiorniczka) jak nie leci to najprawdopodobniej pompa (ale musi być dobrze odpowietrzona) -a jak nie wywala płynu i ją przelewa to szukaj wycieku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 nie mogę czytać już tych rad.... a najbardziej tych o uszczelce pod głowicą :D :D No to rada z innej beczki zagotowała się z powodu zbyt niskiego bieżnika kół tylnych. Wysłano z Sony S za pomocą TapaTalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 U mnie tak się działo jak odłamał się wirnik plastikowy od osi pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Też sugeruję pompę nawet po rozebraniu jakby to nie była jej wina wymieniłbym na nową jeśli nie była jeszcze wymieniana przez teraźniejszego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieldeni20 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Stawiam na Zablokowany Termostat w Pozycji Zamkniętej albo pompa wody powiedziała PA PA ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hary33 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 odkrec korek od chlodnicy i odpal auto i zobaczysz czy pompa jest sprawna powinien byc strumien przelewowy ciagly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArciE39 Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Witam, chciałem odświeżyć temat, ponieważ męczy mnie jedna sprawa : Czy to może być uszczelka pod głowicą? Jeździłem już miesiąc. Od tej pory raz mi się tylko zagotowała, ponieważ stałem 20 min, ale jak doradził mi pewien kolega, wyjechałem zaraz na droge i troche ją "przegoniłem" i temp. momentalnie spadła tzn. ustawiła się elegancko do pionu. Dziś sprawdzałem olej i jak wycierałem bagnet to olej był taki jasny brązowy, jak kawa z mlekiem. Czy to może być objawa uszkodzonej uszczelki pod głowicą? I czy gotowałaby się tylko na postoju w takim przypadku? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 22 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Przybyło stanu oleju? Może zauważyłeś olej w zbiorniku na płyn? jeśli tak to objawy uszczelki pod głowicą. Jasny i rzadki olej to olej z płynem chłodniczym, a to tez uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArciE39 Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 No własnie oleju nawet lekko ubyło. Pokazało mi ostatnio komunikat : Niski stan oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArciE39 Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 A do zbiornika na płyn nie zaglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 23 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 no to niestety pewnie woda z olejem sie miesza oby tylko uszczelka poszla a nie peklo cos wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArciE39 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Z tym, że oleju ubyło to mnie zbytnio nie zdziwiło, bo tam się pocił już jakiś czas lekko. A od wakacji, od wymiany oleju nic a nic nie dolewałem. Ale zdziwiło mnie to, że taki jasny jest. Rzadko sprawdzam olej, nie pamiętam kiedy ostatnio sprawdzałem, ale napewno był czarny bo inaczej zainteresowałbym się tym wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) Skoro oleju ubyło.To jedyna opcja,że olej poszedł w układ chłodzenia... Jeśli chodzi o odrobinę jasnego "masełka" w oleju to dzieje się jak również jak auto robi krótkie odcinki zimą. Oczywiście takie masło robi się też jak uszczelka głowicy jest uszkodzona. Edytowane 23 Lutego 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.