JohnyB Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zacznę od początku,odebrałem auto od mechanika po wymianie pompy wody,mechanik mi powiedział żebym jeszcze raz pózniej na wszelki wypadek sprawdził i ewentualnie dolał płynu chłodniczego jak będzie za mało,wiec nadszedł następny dzień ja pod maskę i płyn był ok(o czym ja nie wiedziałem)wiec dalałem mu pod sam korek.Wsiadam w auto i w trasę ...dojechałem do Legnicy ok,wracając do domu patrze kontrolka od płyny się zapala,myślę pewnie bedzię jeszcze trzeba dolać jadę dalej... dojeżdzam do domu zatrzymuje sie a tu parą z pod maski nap******a otwieram machę patrze daje z tego odpowietrznika kolo wlewu płynu.Zadzwoniłem do mechanika i dopiero on wtedy mnie uświadomił że zrobiłem mega głupotę,wlałem płynu do pełna po rozgrzaniu płyn zwiększył objętość i wyj****. Czekałem 4 dni na śrube odpowietrzajaca gdy przyszła wziełem sie od razu do pracy,mechanik wytłumaczył mi jak mam odpowietrzyć sobie je. znaczy odkręcić śrubę odpowietrzajaca i wlać płynu do momentu gdy wypłynie nim płyn,potem zakrecic śrubę i korek,odpalić auto,dać na full ogrzewanie i czekać aż auto zagrzeje sie do temperatury roboczej.Potem poczekać aż silnik przestygnie i znowu dolać brakujący płyn,dzisiaj sprawdzałem na zimnym silniku i jest tak jak ma być tego płynu. Teraz mam takie pytanie,auto w trakcie jazdy nie grzeje sie do temperatury roboczej,wskazówka idze max do połowy z połowy... znowu na postoju,na wolnych obrotach wskazówka dochodzi do pionu.Nie wiem teraz czy to wina minusowej temperatury na dworze,czy zapowietrzony a może jeszcze termostat? Od mechanika jak odebrałem auto to normalnie się zagrzewało(1 dzień). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zapewne minusowa temperatura ma tu kluczowe znaczenie. Jeśli ogrzewanie daje temperaturę system chłodzący działa prawidłowo. A to że na postoju auto nagrzewa się do pionu to prawidłowa reakcja , natomiast podczas jazdy do chłodnicy która jest w E46 dość sporym elementem i to nie od parady szybko schładza płyn znajdujący się w niej. Płyn masz zaznaczony na zbiorniczku gdzie minimum i gdzie max. Dolewasz do max kreski na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkoff Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Wskazówka musi dojść do pionu nawet przy tych temperaturach. Prawdopodobnie w Twoim przypadku uszkodzony termostat. Łatwo to sprawdzić macając rury wychodzące z termostatu i obserwując ich temperaturę. Ta idąca mocno na dół musi być zimna aż do otwarcia termostatu czyli wtedy gdy wskazówka już w pionie. Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06-orange przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Wskazówka musi dojść do pionu nawet przy tych temperaturach. Prawdopodobnie w Twoim przypadku uszkodzony termostat. Łatwo to sprawdzić macając rury wychodzące z termostatu i obserwując ich temperaturę. Ta idąca mocno na dół musi być zimna aż do otwarcia termostatu czyli wtedy gdy wskazówka już w pionie.Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06-orange przy użyciu Tapatalka Nie zgadzam się z Tobą wcale. -15 na postoju a podczas jazdy to jakieś -23 - -25 stopni. Przy tak dużej chłodnicy temperatura spada na łeb i silnik nie nagrzeje się. Proces nagrzewania silnika podczas jazdy w takich warunkach trwa bardzo bardzo długo. Stosowano w takich przypadkach kartony zasłaniające cześć chłodnicy. Nie musi tu być wina termostatu, Choć nie można tego wykluczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Widzę ze masz M54 zmów dwa paciorki bo po takim zagrzaniu to głowica szybko dostaje w dupę i są problemy z wodą bardzo wrażliwe silniki na przegrzanie , pierwsze co to bym zmienił termostat , tez mam 2.2 i wczoraj szybko załapał temperaturę do pionu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkoff Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Nie zgadzam się z Tobą wcale. -15 na postoju a podczas jazdy to jakieś -23 - -25 stopni. Przy tak dużej chłodnicy temperatura spada na łeb i silnik nie nagrzeje się. Proces nagrzewania silnika podczas jazdy w takich warunkach trwa bardzo bardzo długo. Stosowano w takich przypadkach kartony zasłaniające cześć chłodnicy. Nie musi tu być wina termostatu, Choć nie można tego wykluczyć. Przecież po to jest termostat w układzie żeby zamknął obieg duży na chłodnicę więc temperatura zewnętrzna owszem ma wpływ na czas nagrzewania się silnika ale gdy już osiągnie temperaturę roboczą tzn. ponad 90 stopni to czy podczas jazdy czy na postoju nie powinna ona spaść znacząco bo termostat blokuje wtedy obieg na chłodnicę. Oczywiście wachania są dopuszczalne ale jak wiadomo wskazówka jest w pionie już przy 75 stopniach więc gdy opada poniżej to obstawiam otwarty duży obieg na chłodnicę. Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06-orange przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JohnyB Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 u mnie jest tak że na postoju ładnie sie zgrzeje,ale jak już zaczne gdzieś nim jezdzić to temperatura mu spada,nie dużo ale spada.Może to faktycznie to już termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 O tym własnie pisałem , chłodzenie większe niż nagrzewanie. Termostat puszcza inaczej byś się zagotował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkoff Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Jakie chłodzenie, gdy silnik jest nie dogrzany termostat zamyka duży obieg by nie było chłodzenia. Puszcza tylko minimalnie w razie podniesienia temperatury by osiągnąć zadaną temperaturę. Nie ma opcji by w naszym klimacie po zagrzaniu do odpowiedniej temperatury przy sprawnym termostacie temperatura spadła poniżej 75 stopni a taka dopiero powoduje odchylenie strzałki od pionu. Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06-orange przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 termostat... ale dziwne przed wymiana pompy wody tego nie bylo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkoff Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Co było powodem wymiany pompy? Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06-orange przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JohnyB Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) przed wymianą pompy tego nie było.wszystko cykało dobrze,teraz silnik niedogrzany i w kabinie nie za dobrze grzeje.Pome wymieniałem ,bo łożysko już pierdyklo i było mnie słychać z 300metrów ze jade lolol zaraz zejdę i podłacze pod lapka,coś mi świta że kiedys kasowałem bląd termostatu. wiec takie błedy mam: 123 Thermostst heater, KFK 125 E-fan 8 air flow metr Edytowane 26 Stycznia 2014 przez JohnyB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkoff Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Błąd grzałki termostatu Błąd wentylatora Błąd przepływki Żadne z tych błędów nie mają wpływu na niedogrzanie silnika. Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JohnyB Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) Błąd wentylatora i przepływki prawdopodobnie wystąpił przy wymianie pompy,znaczy ja przepływkę napewno odpinałem a mechanik zapewne wentylator,chodz jak mi walło płynem z pod maski,może akurat gdzies po przewodach.Zobaczymy,dzis błedy wykasowałem,pojezdze i znów sprawdze wtedy sie okaże.Bład termostatu już kiedys mi wyskoczył,po za tym widze że lekko sie poci wiec raczej by już nalezało go wymienić. Edytowane 26 Stycznia 2014 przez JohnyB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.